Gå til innhold

Videregående som privatist- trenger fagliste


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Pollyanna

Jeg har gått grunnkurs musikk, dans og drama. Der har de en litt annen fagplan enn allmenn- blandt annet venter man med matte til det andre året, og man har ikke økonomi som fag.

Nå vil jeg ta generell studiekompetanse- her er de fagene jeg hadde- og besto med glans- på grunnkurset:

Engelsk

Naturfag

Norsk, skriftlig

Norsk, muntlig

Kroppsøving

Fransk C-språk

Kunst- og kulturhistorie

Resten av fagene var rettet mot dans, drama og musikk, så de teller jeg ikke med.

Jeg vet at jeg har litt mer enn to års skolegang igjen før jeg kan få studiekompetanse, men jeg skal gjøre alt som privatist, så jeg kan bruke lenger tid hvis jeg trenger det.

Fagene jeg må ta er:

-Matte

-

-

-

-

.............. Kan noen hjelpe meg med resten av lista? Har prøvd å ringe rådgivere på diverse videregående skoler, men får aldri klare svar. Det er generell studiekompetanse jeg er ute etter- studieretningsfagene er uinteressant nå. (Musikk, dans og drama)

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg! Jeg ser du undrer på hvilket fag du må ta for å få generell studiekompetanse. De fagene du trenger er:Matte, Norsk, Samfunnslære, Historie, Naturfag og historie. Dette er de fagene du trenger forutsatt at du har fylt 23 år og har 5 års yrkeserfaring.Ett annet tips er å ringe til vg.Skoler, og snakke med rådgiver. De skal vite dette her!!!eg ønsker deg lykke til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...