Gå til innhold

Da er jeg drukket ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er vi blitt drukket ut begge to. Da vi kom hjem fra bursdagsfeiring på fredag hang det en pose på dørhåndtaket vårt. Oppe i posen lå det to pakker, en til meg og en til Berilac med beskjed om at de skulle ikke åpnes før nøyaktig kl 11.00 på lørdag. Jeg sa ikke noe til Berilac om det, så han visste ingenting om utdrikkningslaget.

Lørdag morgen kom og klokken ble 11.00 og vi åpnet pakkene våre. I min pakke var det en papirkrone (typisk barneselskap ting), en plastkrans til å ha rundt halsen, ballongdyr ballonger og en ballongpumpe, et brev og et kart.

I Berilac sin pakke var det en sprutblomst (sånn moro greie), et dritstygt slips, et brev og et kart.

I brevene stod det følgende:

Forlat huset senest kl. 1250/1300. Ta på gode sko. Ta med klesskift i form av t-skjorte, sokker, undertøy hvis du ønsker det. Ta med jakke. Du finner vedlagt et par effekter. Ta de på for gjenkjennelse. Nå målet ditt innen klokken 1315/1330. Ikke kontakt noen. Ikke bær tungt. Ikke bruk mye sminke (dette sto kun i mitt brev.).

Kartene var slike skattekart som man skal følge for å finne en skatt. Jeg skulle gå fra huset vårt og til bussholdeplassen som ligger nærmest huset vårt. Og Berilac skulle gå ned til t-banestasjonen på Jar.

Jeg gikk av gårde etter å ha kledd meg og pakket klesskift. Jeg lurte veldig på hvor jeg skulle, men hadde en anelse om at jeg skulle inn til by'n. Da jeg kom til bussholdeplassen stod den ene forlover'n min og en venninne og ventet på meg. Og vi tok så bussen inn til Oslo. Der møtte vi en tredje venninne, også gikk vi for å spise lunsj sammen, på La Baguette på Oslo City - jeg fikk ikke lov til å betale min egen mat eller drikke. Mens vi satt og spiste kom en fjerde venninne. Etter maten tok vi heisen opp i 3.etasje og der fikk jeg bind for øynene, så førte de meg opp en rulletrapp. Jeg visste nøyaktig hvor på Oslo City jeg var, men ikke hvilken butikk eller så som lå akkurat der. Jeg ble ført inn i et lokale og plassert i en stol, der tok de av meg bindet for øynene og jeg så at jeg satt i en frisørsalong. Jeg visste at jeg ikke skulle klippe håret, siden en av mine venninner er frisør og skal ordne håret mitt til bryllupet. Så jeg skjønte ikke hva dette betød. Alle mulige tanker fløy gjennom hodet mitt; manikyr, sminke, oppsett, farge - striper i alle farger... Litt nervøs var jeg jo. Etter å ha sittet og ventet en liten stund med magen full av flaggermus ble jeg hentet og ført inn gjennom en dør jeg ikke hadde lagt merke til og jeg kom inn i et rom med en behandlingsbenk. Det viste seg at jeg skulle få ansiktsbehandling med massasje og påfølgende sminke. Jeg koste meg masse der jeg lå, og nøt det veldig mye. Skjønte da at vennenen mine setter stor pris på meg.

Da jeg kom ut sto venninnene mine med plastkranser om halsen og jeg fikk på meg kronen som lå i pakken. Nå var også min venninne og andre forlover fra Sandnes kommet. Vi gikk ut fra Oslo City og oppover mot Glassmagsinet. Vi fikk en del blikk der vi gikk jeg med krone og de med plastkransene sine. Morsomt egentlig. På baksiden av Glassmagasinet fikk jeg igjen bind for øynene, og ble ført av gårde. Jeg stolte 100 % på venninnene mine der de ledet meg avgårde. De sa i fra bare veien skrånet litt til høyre eller venstre, og de ga beskjed i god tid om når jeg skulle løfte beina eller gå nedover en trapp.

Jeg ble etter en god tur ført inn i et lokale hvor jeg hørte lyden av Airhockey bli spilt, men skjønte ingenting om hvor vi var. Jeg ble ført gjennom det lokalet og inn i et rom hvor bindet for øynene mine ble fjernet. Rommet hadde ingen vinduer og ingen kjennetegn som sa noe om hvor vi var. Det sto et langt bord der med ca 15 stoler rundt. Veggene var hvite, blå og sorte. Jeg skjønte ikke hvor vi var i det hele tatt. Jeg fikk en Smirnoff Ice i hånda med beskjed om at nå var det på tide å begynne å drikke. Etter å ha sittet der en liten stund fikk jeg beskjed om å lukke øynene igjen... Nå kom det enda fler folk inn i rommet og en holdt meg for øynene, jeg skjønte ingenting før jeg kjente på hendene til vedkommende. Da kjente jeg igjen ringen vedkommende hadde på høyre hånden. Det var Berilac og hans venner som var kommet. De hadde kjørt gocart, og vi satt der en stund og pratet om det som hadde skjedd så langt på dagen. Og så kom det en mann inn som begynte å forklare hva som nå skulle skje. Og da skjønte jeg at vi var på Megazone. Det ble til at jentene skulle spille mot guttene. Det var gøy, men slitsomt - og jeg fikk bevist at ikke er særlig glad i å skyte på folk. I tillegg hadde jeg glemt at jeg blir dårlig av mørke rom, er en balansegreie ting. Uansett hadde vi det gøy, og alle andre storkoste seg. Og jentene vant med 200 poeng over guttene. Etter første runde måtte et vennepar av oss gå siden de skulle i 25 års jubileet til hans jobb. Men venninna mi sa at hun kom til å komme tilbake i løpet av kvelden.

Etter Megazone gikk vi videre alle sammen, og vi endte på Egon. Der var maten god, men servicen elendig. De hadde bestilt bord til 15, men fikk et bord til 10 - klarte å skvise inn alle 11 der da. Jeg bestilte 150 gr baconcheeseburger, og da kelner'ne kom med maten klarte de å blande min og en av guttene sine bestillinger så jeg fikk 300 grams burger'n hans, noe jeg ikke var klar over. Og da kelneren kom med en ny 300 grams burger, ser han på meg og spør om jeg bestilte 300 grams. Nei sier jeg jeg bestilte 150 grams, åja da er det nok vår feil at du fikk 300 grams da sier han spydig.... En venninne av meg bestilte fajitas og fant ikke lompene til fajitasen noe sted på bordet, og det gjorde ingen av oss andre heller. Da hun spurte etter dem, fikk hun beskjed om å titte i brødkurven - noe vi hadde gjort alt - han tittet da i den og gravde nedi den og dro frem en lompepakke med beskjed om at vi måtte jo bruke øynene da. Generelt var kelnerne spydige og overhodet ikke serviceinstilte. Det ble ikke tips noen av dem for å si det sånn

Etter middagen tok vi bussen hjem til den ene forlover'n min som bor i Oslo. Nå skulle vi feste og drikke. Det tok en liten stund før stemningen tok seg opp, men det gjorde det etterhvert. Det som overrasket meg var at Berilac ville danse med meg, noe han ikke egentlig kan fordra - danse altså. Og dette var en slowdans med bare oss på gulvet. Det var skikkelig romantisk egentlig. Resten av kvelden gikk med til å prate med vennenen våre og kose oss. G og R fra Sandnes dro litt tidlig pga at G har kneproblemer og flyet deres gikk tidlig idag, så de dro til et hotell. Jeg fikk pratet masse med K, T, J og Berilac. Så begynte de med drikkeleker - som gikk ut på å få meg og Berilac så fulle som mulige. Vi skulle se på bilder som var forvridde og finne ut av hva det var, klarte vi det ikke måtte vi drikke opp drinkene våre. Jeg klarte flest bilder, Berilac klarte 1 og jeg klarte 3... men jeg ble også fullest av oss. Vi var de siste som dro fra forlover'n min. Vi var hjemme ca kl 4 i dag morges og vi sov lenge i dag.

Så nå er vi drukket ut begge to. Jeg må si at jeg var skuffet over hvor få av mine venninner som faktisk var med på utdrikkningslaget. Av en liste med nesten 20 stykker var det bare 6 stykker som var med, men nå vet jeg i hvertfall hvilke venninner som er ekte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes ut som et riktig bra utdrikningslag!

Men tror ikke du skal avskrive venner som ikke har mulighet til å delta på sånt. De kan være ekte venner allikevel ;)

Skrevet

Jeg hadde også en liste med venner som jeg ønsket å ha med på utdrikningslaget, ca. 15 stk. Vi var 5 (meg inkludert). Jeg avskriver ikke vennene mine likevel, det kan være masse av grunner til at de ikke ble med...

Hørtes ut som om du hadde en fin dag iallfall! :-D

Skrevet

Av de som ikke kom, er de alle invitert i bryllupet? dersom de er det syns jeg det er ekstra dårlig at de ikke kom.

Skrevet
Det hørtes ut som et riktig bra utdrikningslag!

Men tror ikke du skal avskrive venner som ikke har mulighet til å delta på sånt. De kan være ekte venner allikevel  ;)

enig :)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Høres ut som en bra da, men jeg er enig med de andre angående vennene dine. Det kan være mange grunner til at man ikke kan komme og det trenger ikke ha noe med deg eller vennskapet å gjøre.

• 2 uker senere...
Gjest Anna Litamor
Skrevet
Jeg må si at jeg var skuffet over hvor få av mine venninner som faktisk var med på utdrikkningslaget. Av en liste med nesten 20 stykker var det bare 6 stykker som var med, men nå vet jeg i hvertfall hvilke venninner som er ekte.

Eg tykkjer det er merkeleg å slutta at dei som ikkje kunne kome ikkje er "ekte vener". Dei kan ha månge grunne til at dei ikkje kunne kome. Hadde eg vore deg ville eg ha snakka med dei det gjald før eg gjorde meg opp meininga at dei ikkje er "ekte vener".

Skrevet

Høres ut som dere hadde en veldig fin dag! :)

Skrevet

Hørtes ut som et koselig utdrikningslag!

Jeg skjønner hva du mener med at venner velger å ikke komme. I mitt u.lag var lista på 11 stykker, bare fem kom. En av dem kjørte til og med 24 mil for å få være med! Ingen var syke - noen gadd ikke, andre skulle se film med kjæresten, noen skulle på jobb - ja, ganske skuffende egentlig.

Men som de andre sier, ikke avskriv dem som venner. Vi prioriterer forskjellig, det kan godt hende de ikke tenker som deg i det hele tatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...