Gå til innhold

Mulig å fjerne kulepennmerker på babyborn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Datteren min på 4,5 år har tegnet i ansiktet på sin babyborn dukke pluss en snakkende Annabell dukke med kulepenn. Har prøvd å fjerne det med Swiffer eraser, men det sitter som støpt.

Dukken ser helt syk ut, er det mulig å redde den(de) eller er de ødelagte?

Hmmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det du som synes det ser sykt ut? Det kan da ikke gjøre noe, hvis ikke datteren din maser på deg for å å fjernet det? Kanskje hun synes det er fint?

Skrevet

Vet ikke, men kanskje white spirit? Eller negllakkfjerner? Bare tipper, men tenker kanskje noe med alkohol hjelper.

Skrevet

Jeg har god erfaring med neglelakkfjerner og kulepennflekker.

Skrevet

hmmmm...jeg tok neglakkfjerner på noen flekker på parketten jeg.... det var IKKE lurt kan man si...

Skrevet
Er det du som synes det ser sykt ut? Det kan da ikke gjøre noe, hvis ikke datteren din maser på deg for å å fjernet det? Kanskje hun synes det er fint?

Det er ikke mye fint dersom man ikke digger å tatover hele kroppen da..

Prøver med neglakkfjerner og det løser det opp, men det sitter godt.. Ser ut som massive blåmerker nå..

hmmm....

Skrevet
hmmmm...jeg tok neglakkfjerner på noen flekker på parketten jeg.... det var IKKE lurt kan man si...

Jeg brukte det på linoleum, det gikk helt fint.

Skrevet

Parketten er lakka, vettu:-) Dokka er kanskje ikke lakka, men jeg ville prøvd på et lite synlig område på den først for å se om den tåler det.

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Jif skurekrem på en klut med litt vann. Funker som bare det!

Skrevet

Prøv våtservietter av typen som er beregnet til bleieskift.

Fungerte her i huset. Skremmende egentlig, heldigvis brukte vi bare sånne servietter på reise.

Skrevet
Prøv våtservietter av typen som er beregnet til bleieskift.

:Nikke: Har jeg også brukt med hell.

Men jeg hadde ikke forsøkt å få bort flekkene med mindre jenta ba meg om det jeg da, og kanskje ikke da heller. De må jo lære at man ikke tegner på ting

Skrevet

Vi gutta har andre alternativer :)

Prøv "lakk rens" (til bil) som du ant får kjøpt på de fleste bensinstasjoner.

Alternativt kan du forsøke med silikon fjerner.

Men uansett hva du prøver må det tetstes på et område av dokka som ikke er synlig først.

Skrevet

Gif skurekrem er ikke prøvd ennå, for det har vi ikke i huset..

Følgende resultater av white spirit: Dårlig

Følgende resultat av neglakkfjerner: fjerner en del, men kliner en del utover

Følgende resultat av natusan våtserverietter for bleieskift: dårlig...

Takk for gode tips så langt, selv om vi ikke er kommet helt i havn ennu..

hmm....

Skrevet

Svampene av merket "scotch-brite" fjerner alle flekker jeg har prøvd dem på. Koster bare ca 15 kr for to stk.

Også ypperlig å bruke når en vasker dusjen!

Skrevet
Gif skurekrem er ikke prøvd ennå, for det har vi ikke i huset..

Følgende resultater av white spirit: Dårlig

Følgende resultat av neglakkfjerner: fjerner en del, men kliner en del utover

Følgende resultat av natusan våtserverietter for bleieskift: dårlig...

Takk for gode tips så langt, selv om vi ikke er kommet helt i havn ennu..

hmm....

Jeg fikk kulepenn på en skinn jakke og den klarte jeg og fjerne med god gammeldags hårspray.

lykke til !

Skrevet

Søsteren min tegnet yndlingsdukken min i ansiktet med kulepenn da jeg var liten. Jeg prøvde ALT i flere år for å få det vekk. Ingenting virket.

Gi henne hvertfal ikke en ny dukke, har hun tegnet på dem selv så er det sånn dukkene er blitt.

Skrevet

Datteren min måtte fint ha babyborn med kulepenn merker i fjeset. Hun likte den like mye. Og hvorfor skal jeg beskymre meg om det? Det er jo hennes dukke. Etterhvert lærte hun jo at det ikke går av.

Skrevet

Jeg prøvde med alt mulig rart for å få pennestrekene av dukka da Storesøster her i huset dekorerte sin Babyborn med penn. Ingenting hjalp! Men tenk, med tid og stunder er dukka blitt så god som ny. Ikke skjønner jeg hva som har skjedd. Virker nesten som om strekene er slitt bort under leken. Ja ja, greit nok for meg. For Storesøster spilte det ikke så stor rolle. Hun syns dukka var fin med pennestreker, hun ;)

Skrevet
Søsteren min tegnet yndlingsdukken min i ansiktet med kulepenn da jeg var liten. Jeg prøvde ALT i flere år for å få det vekk. Ingenting virket.

Gi henne hvertfal ikke en ny dukke, har hun tegnet på dem selv så er det sånn dukkene er blitt.

Datteren min måtte fint ha babyborn med kulepenn merker i fjeset. Hun likte den like mye. Og hvorfor skal jeg beskymre meg om det? Det er jo hennes dukke. Etterhvert lærte hun jo at det ikke går av.

Enig i disse. Kanskje hun lærer at det er dumt å tegne på tingene sine ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...