Gjest Gjest_anne_* Skrevet 27. august 2006 #1 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg skal forbedre noen karakterer fra videregående, blant annet i naturfag og kjemi. Lesing og slikt er forsåvidt greit, men det står i læreplanen at det kan dukke opp spørsmål i forbindelse med elevforsøk på eksamen. Som privatist har jeg jo ikke vært igjennom disse forsøkene, så jeg lurer på om noen har vært i lignende situasjon? Eller er det noen som har hatt eksamen i disse fagene nylig og vet hvorvidt det egentlig er verdt å bry seg om disse elevforsøkene? Hovedvekten blir vel lagt på kunnskapene i faget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. august 2006 #2 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Du kan og bør melde deg opp i helgekurs før eksamen, eller så kan du henvende deg til en skole og be om en liste over elevforsøkene de utfører, og så lese om disse forsøkene på nett. F.eks finne elevrapporter på nett. Skoler som f.eks Sonans tilbyr slike helgekurs, men det koster en del. Elevøvelser er en del av eksamen også for privatister, og du må forvente at det i f.eks kjemi settes opp til en øvelse hvor du skal forklare de forskjellige komponentene, hva som skjer underveis, og konkludere. Som regel behøver du ikke gjennomføre hele øvelsen, det ville ta for lang tid. Iallfall i et fag som kjemi, mens i naturfag kan du bli bedt om å lage forskjellige strømkoblinger, se på et bladutsnitt og forklare hva du ser, etc, etc. Øvelsen utgjør ca. 1/4 eller 1/3 av den totale eksaminasjonstiden. Praktisk forståelse er en viktig del av disse fagene, og du kommer dessverre ikke unna selv om du bare har lest på egenhånd. Men du kan høre med eksamensskolen, det er nemlig forskjellige rutiner på hvor nøye de er med disse øvelsene. Lykke til! Endret 27. august 2006 av Pheps Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå