Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2002 #1 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei ! Når jeg har vært her inne og tittet så slår det meg at jeg synes mitt egent bryllup kommer til å bli så enkelt i forhold til deres. Har bla. tittet på invitasjoner. Har selv laget noen på PC som jeg er ganske fornøyd med, men så leser man om de som virkelig lager de super flotte invitasjonene og man skulle ønske man kunne/hadde gjort slikt selv. Det samme gjelder det andre. Folk virker så besviste og det virker som at alle andre får et kjempe fint bryllup som blir gjennomført stilfult. Frykter at mitt egent blir sånn midt på. Her inne stemmer alt fra invitasjoner, bordkort, bordpynt etc Jeg er ikke sjalu eller noe, men lurer på om det er flere som føler det slik ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2002 #2 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg legger ikke opp til et såkalt drømmebryllup vi har tatt det vi liker og plukket vekk det vi ikke liker. Det vi har vært mest bevisste på er jo maten da .) men det er fordi det er så mange kresne folk inkl. meg Ikke tenk på at deres blir enkelt. Husk de fleste husker verken hvilken bordpynt eller hvilke blomster som er i ett bryllup det er deres dag og ders skal være fornøyde. Dersom våre gjester ikke er fornøyde med et helt enkelt og greit bryllup - vel synd for dem Lykke til 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ma. Skrevet 21. mars 2002 #3 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei hei! Du er ikke aleine! Riktignok har vi planlagt nøye, men det er noe som ikke er av så stor betydning for oss, som foreksempel invitasjonene. De lager vi på data, helt enkle. Vi er alle forskjellige og har tanker om hvordan vi vil ha det. for meg er det viktig at bryllupet vårt kommer til å gjenspeile oss som personer, med tanke på mat, lokale, blomster og brudekjole/ dress. (har vært i så mange STIVE bryllup, sånn vil vi ikke ha det.... Stilfullt, men ikke krampeaktig....)Så du er nok ikke alene, men jeg tror heller dette handler om at vi prioriterer forskjellig. Maria 1212[ Dette Innlegg er endret av: Maria den 2002-03-21 15:09 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 21. mars 2002 #4 Del Skrevet 21. mars 2002 Ja, så absolutt! Jeg skjønner at folk synes det er spennede og morsomt å planlegge, men må si at jeg nok ikke tenker på at alle detaljer skal harmonere... Tror alle må gjøre det de føler 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanban Skrevet 21. mars 2002 #5 Del Skrevet 21. mars 2002 HELT ENIG Får nesten mindreverdighetskomplekser! (laaaaangt ord). Vi skal(må) ha 90 gjester, og da har vi jo ALDRI råd til alt det flotte jeg leser om her. -Vi ville selvfølgelig også hatt 3-retters med så fin middag at det nesten ikke kan uttales, men det blir koldtbord hos oss. Jeg er heller ikke særlig kreativ, så hvis vi skulle hatt fire gjester kunne jeg nok klart og limt og klistret noen superstilige invitasjoner etc. -men til 90? NEI. -Enkelt og greit blir det meste. Skulle bare ønske vi hadde råd til åpen bar, flott musikk/band, proffe servitører osv. men,men. Vi håper folk kan kose seg alikavel. Det var jo vårt "valg" å holde bryllup med mer enn nærmeste familie, (Og hans nærmeste familie, er så mange, at vi hadde blitt 60 uansett!) Men det hadde jo ikke gjort noe med en aldri så liten lottogevinst akkurat nå da.....12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rose Skrevet 21. mars 2002 #6 Del Skrevet 21. mars 2002 Bli ikke motløs men la deg inspirere i stede! Ta vare på det du synes er bra og vrak det som ikke passer i forhold til smak, økonomi etc. For noen er bryllupet noe man har drømt om siden man var lita jente og planlagt i detalj gjennom mange år. Andre synes ikke slik detaljplanlegging er så morsomt. Takk for at vi er så forskjellige : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 21. mars 2002 #7 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg har et tips til dere som syns det blir mye jobb eller ikke aner hva dere skal gjøre: Hva med å invitere jentegjengen på et lage invitasjoner/bordkort/sanghefter osv kveld? Min venninne inviterte en gjeng av oss som hjalp henne med å lage en hel haug av invitasjoner. Vi ble nesten helt ferdige!! (de skal ha rundt 70 gjester til middag og 20-30 ekstra til kaffe). Vi storkoste oss allesammen! Hadde masse jenteprat mens vi satt og dillet med det. Synes det var koslig at hun spurte meg om min hjelp jeg! Ellers synes jeg ikke dere skal tenke så mye på hva de andre gjør! det er jo ikke utseendet på bryllupet som betyr noe!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunhild Skrevet 21. mars 2002 #8 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg føler at vi har drømmebryllupet. Og for oss innebærer ikke det et eget designprogram med farger, invitasjoner, kirkeprogram, små buketter og kurver her og der osv, osv. Men jeg registrerer at andre legger opp til at det meste skal matche, og jeg synes det er hyggelig at de koser seg med det, for det tror jeg virkelig de gjør, men for oss teller andre ting. jeg tror dere kan få et ordentlig flott bryllup til tross for at dere ikke har et kirkeprogram som matcher invitasjonen. Og det håper jeg at de som har matchende saker og ting også får! Alle velger å gjøre ting på sin måte, og det er i denne sammenheng at et slikt forum er så flott.. Her kan vi plukke opp tips rundt det vi synes er interessant, og gi blaffen i alt det andre! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
August Skrevet 21. mars 2002 #9 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg skal heller ikke ha et drømmebryllup hvis det er å ha 100 gjester til 3-4 retters middag, fri bar, levende musikk, stor stilfull kjole med alt tilbehør osv. Men jeg skal ha MITT drømmebryllup, så langt det lar seg gjøre. Det blir borgelig vielse, og et lite selskap med nærmeste familie og noen venner til middag( ca 30). Skal ha enkel kjole uten slep og slør, brudgommen kjøper seg dress. Jeg lager også innbydelsene på PCen, men jeg kjøper noen fine doble kort jeg skriver de ut på. Så mitt spørsmål er hva er et drømmebryllup? _________________ 1212[ Dette Innlegg er endret av: August den 2002-03-21 18:28 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 21. mars 2002 #10 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei, Anonym! Mitt drømmebryllup er å være sammen med min kjære familie. Vi har rett og slett ikke penger til å ha middagsretter vi ikke kan uttale, eller alkohol i strie strømmer, eller hotellrom til alle gjestene, eller.. alt annet som brått kan gjøres hvis man vil. Vi (jeg) laget invitasjonene selv. Etter å ha skrevet dem ut på 200 grams ark som vi kjøpte på Binders, helte jeg endel stjerne konfetti oppi konvolutten. Artig vri, for nå har alle våre 35 gjester stjerne konfetti utover halve huset! *glise* Bordkort og program i kirken skal fikses på samme vis. Vi skal ha koldtbord, alkoholfrie drikker, får familie og slekt til å lage kaker til kakebordet, får tanter til å hjelpe med matserveringen, får bekjente til å spille under vielsen. Alt vi kan få gratis benytter vi oss av. Men jeg tror allikevel at jeg kommer til å ha det mest perfekte bryllupet for meg. Det kommer til å bli mitt bryllup! Selvlaget er ofte vellaget. Tenk på de minnene man har, dah.. fra når man svettet over pc'n for å få invitasjonene finest mulig, fra når man løp rundt i butikker for å få det beste tilbudet og de billigste fineste arkene, osv.. Bryllupet er ikke bare dagen, men hele happeningen før med planlegging og gjennomføring og alt synes jeg! Margrethe! - masse rot i hodet mitt i dag! - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina Skrevet 21. mars 2002 #11 Del Skrevet 21. mars 2002 Heisann - er ny her, og skjønner hva du mener. Skal ha noen gjester hjemme - og jeg tror det som blir drømmen for meg - er å ha de aller nærmeste rundt meg denne dagen + at det er mannen i mitt hjerte som jeg skal si ja til . Blåser egentlig i alt det andre. Har gjort alt veldig enkelt og billig. Tror vi kommer til å se med glede tilbake på denne dagen uansett. Kos deg med det du steller istand - og la det bli deres - det er det viktigste. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago Skrevet 21. mars 2002 #12 Del Skrevet 21. mars 2002 Vi må ha et ganske enkelt bryllup, men synes ikke det gjør noe. Gleder meg veldig:) Vi har leid et billig lokale, og da mener jeg billig(800) og skal ha koldtbord og kaker. En vi kjenner skal ta bilder (han kan det) og vi skal ha levende musikk til 4000. En annen vi kjenner skal stå i baren å mixe drinker, han er ikke proff, men klarer dette fint. Du må ikke føle at du har et dårlig bryllup, det er det å være sammen som betyr noe. Vi har gjort det så billig som mulig, men det blir ikke mindre koselig for det. Kanskje det blir koseligere, også i ettertid:) Lykke til med den store dagen. Tussilago Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olympia Skrevet 21. mars 2002 #13 Del Skrevet 21. mars 2002 Vi skal ha drømmebryllup vi.Men for oss består ikke det i 3-retters middag,brudekjole til mange tusen,invitasjoner og bordkort med masse dikkedarier som matcher osv. Vi skal gifte oss i bunad,ha koldtbord,lager invitasjonene på data og i det hele tatt ha alt enkelt. Men det er sånn vi vil ha det,det passer oss,og det blir stilig. Synes det er fint at folk har ulik oppfatning av drømmebryllup.Stilfulle,dyre bryllupsfester passer noen,mens det mer enkle passer andre.Fint at det er sånn,man må gjøre som man selv føler for. Så kos deg med forberedelsene,og se fram til en bryllupsfest som garantert blir kjempefin,og ikke minst,som passer dere. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanban Skrevet 21. mars 2002 #14 Del Skrevet 21. mars 2002 Så godt å høre at flere skal ha det enkelt.(Les: Ikke kongelig) Jeg fikk nesten lyst til å avlyse hele greiene og invitere fire stykker til fem-retters middag i syden med scampi,indrefilet etc. og kjøpe meg kjole til 25000 osv. istedenfor alt som er planlagt hittill. Men vi prioriterte flere mennesker istedenfor fin middag. Hvis vi skulle kutte på gjestelisten, "måtte" vi kuttet de vi har mest lyst til å ha. Det blir jo steindyrt alikavel. Drømmen er jo at alle skal kose seg, og at det blir fint vær, og at jeg muligens overlever selve vielsen? At jeg ikke sikler ved bordet, snubler i kjolen, lokalet brenner ned, hjeeelp. Drømmen er å ha alle i familien og alle nærmeste venner rundt seg på den beste dagen.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billy Skrevet 22. mars 2002 #15 Del Skrevet 22. mars 2002 Hei folkens husk at det er følelsen som teller den dagen, ikke om du har brukt en uke på å lage bordkorta eller en formue på masse stesj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
scorpion73 Skrevet 24. mars 2002 #16 Del Skrevet 24. mars 2002 Vi har laget vårt drømme bryllup, vi. Ordet drømme bryllup gir hver og en forskjellige tanker, og mange av mine tanker stemmer ikke med mange her inne sine tanker om en slik dag. Men heldigvis er vi forskjellige alle sammen, og det gleder meg å se at det finnes så mange forskjellige meninger om hva et drømmebryllup. Jeg for min del henter inspirasjon her inne, har fått mange kjempegode tips, og noen jeg ikke liker i det hele tatt. De jeg ikke liker siler jeg unna og fortsetter å drømme om min drømmedag. Jeg er gla for alle tips jeg har fått gode og " dårlige", og er gla for at noen i det hele tatt tar seg tid til å svare,kanskje de synes spørsmålene var dumme.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå