Meaty Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Jeg har en Suzuki Swift 1995-modell som jeg skal selge. Tilsvarende biler som er i god stand går noen ganger for 30 000,- på finn.no. Bilen har en stygg bulk over venstre bakhjul, men ellers er den i god stand og jeg har aldri hatt problemer med motoren. Faren min har fikset en del småting sånn ellers, sånn som et problem med hjuloppheng (tror jeg) og hull i eksosanlegget. Den ble EU-godkjent for ett år siden. Jeg skjønner at denne bulken gjør at bilen er verdt en god del mindre enn det den ellers ville vært, men hva kan jeg forvente meg å få for den?
Ermelinda Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 Jeg kan desverre ikke svare deg, men jeg er i samme situasjon selv. Det er ikke en fullt så gammel bil, men jeg tror jeg kommer til og tape mye på den. Dette hjalp deg vel ikke så mye, men likevel...
Meaty Skrevet 27. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2006 Det er helt i orden, vi får håpe at noen bilkyndige personer kan hjelpe to kvinner i nød
Frida Frosk Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Ikke så bilkyndig jeg heller, men vi fikk fikset på en bitteliten bulk og en lakkskade (var ikke så stor, men gikk helt ned til det nederste underlaget). Han som fikset den til oss sa at en bilforhandler ville trekke fra 8-10.000 på en slik skade hvis vi skulle selge den. Men det kommer vel an på hvor stor bulken er, om det er mye lakkjobb som må gjøres og ikke minst hvilken bil du har. Den bilen vi har selges for rundt 50.000
TheHairyToothfairy Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Skade er skade, og det trekker såklart ned. Det hadde vært brilleenkelt om det var forskjermer eller områder man bare enkelt kan bytte ut. Når det blir skader i sveiset gods, så blir saken en helt annen. Nå er det vanskelig å si hvor mye uten å ha sett det selv, en liten skade har neppe noen betydning for en billig bil, men når det begynner bli stort da stiger også prisen - og verditapet.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Få prisoverslag hos en oppretter, helst skriftlig, så har du noe å vise til når du skal selge den. Da trekker du rett og slett fra prisoverslaget fra det du ellers mener du skulle fått for bilen.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Jeg har en Suzuki Swift 1995-modell som jeg skal selge. Tilsvarende biler som er i god stand går noen ganger for 30 000,- på finn.no. Bilen har en stygg bulk over venstre bakhjul, men ellers er den i god stand og jeg har aldri hatt problemer med motoren. Faren min har fikset en del småting sånn ellers, sånn som et problem med hjuloppheng (tror jeg) og hull i eksosanlegget. Den ble EU-godkjent for ett år siden. Jeg skjønner at denne bulken gjør at bilen er verdt en god del mindre enn det den ellers ville vært, men hva kan jeg forvente meg å få for den? ← Min stygge bulk på samme sted kostet meg 7000 kr, så du å regne med det fratrekket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå