Gå til innhold

Annerledes bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker et bryllup som er mer som en vanlig koselig fest. Noen som har erfaring med dette? Tips? Jeg ønsker ingen opphøyelse av oss som brudepar på noen måte. Helst ingen brudevals. Hvordan kan man gjøre det? Har alle band som spiller? Eller har dere cd spiller/mp3? Jeg vil liksom gjøre det på en annerledes måte som blir minneverdig og spesiell uten alle disse klisje greien...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Slett ikke alle har band, ikke alle har dans en gang. Har du hatt en "vanlig" fest før, så vet du hvordan du gjør det :) Bare sleng på en vielse på begynnelsen ;)

Skrevet

Ingen andre som har tips til fine måter å gjøre det på?

Hvordan få gjestene til å huske dagen og ikke kjede seg...?

Skrevet

Vi hadde vel et lit tradisjonelt bryllup uten at dte ble for stivt...

Vi gifta oss ute - borgerlig - med brudekjole og ringbytte og alt som skal til...

Folk var på lokalet mens vi var hos fotografen, og fikk både vin og øl. De fikk møtt hverandre og prata med de de ville. Det gjorde nok at stemningen når vi kom tilbake var veldig lett og avslappa...

Vi hadde tradisjonell middag - med 3 retter - noen har vel buffe for å lette på det stive. Vi hadde en toastmaster som gjorde en kjempejobb - og det la ikke noe demper på stemninga at vi ble oppdatert på start-rosenborg, som start tilslut vant 5-2... Talene var korte, personlige og morsomme - og alle dro inn gjestene og ikke bare brudeparet i talene (det har vi fått veldig mye tilbakemeldinger på). Vi hadde masse venner - og hadde venner på en side og familie på den andre. Det var god flyt av alkohol - av fritt valg (øl el. vin)... Nå har vi venner og familie med godt humør og mange er veldig livlige.. det ble banket på glass, og gitt klemmer når bruden / brudgommen var borte...

Vi hadde kakekuttt - men det er da absolutt deres valg - det samme er da brudevalsen. Vi hadde mp3 - og folk styrte musikken etter eget valg. Det ble etterhvert en livlig fest - og pølsene vi hadde til nattmat satt ikke noe demper på dette - gryta ble satt fram og folk forsynte seg i store mengder...

Alt i alt tror jeg gjestene husker vårt bryllup som en osleig og morsom fest, som hadde et ekstra høydepunkt - nemlig at jeg og mannen vår giftet oss. Det blir alltid satt i fokus!

Og husk at det er deres dag - gjør det slik som dere ønsker... Vi hadde ikke høye lys på bordet - men smålys, hadde vi ikke ønsket å holde taler så hadde vi ikke gjort det - vi ville ikke ha mer taler enn nødvendig og takka høflig nei til alt som het sanger...

Vi har masse bilder av gjestene og av oss fra dagen - er kjempegald for alle di fine minnene vi har!

Lykke til med planleggingen!

Skrevet

Vi hadde PC-med MP3 til å spille musikk. (Band ble for "organisert" for oss.)

Hadde også brudevals, men det er jo ikke noe "must"!

Ble lite dansing da, for det var så varmt at nesten alle gjestene holdt seg ute, for der var det litt kjøligere. (Men det var stor, fin hage på lokalet, så det gjorde ingenting.)

Hvis dere tør, kan det jo være koselig å leie inn kokk og utstyr og grille. Det blir mye mer uformelt.

Men nå skal det sies at festen vår også tok av, på tross av tradisjonell middag, taler, kakeskjæring, fotografering og andre standard-ting.

Mulig vår ivrige servering av øl og vin mellom "slagene" og fri bar var med på å løse opp litt i stemninga.

Skrevet

Heisan!

Vi skal rett og slett ha temabryllup, hvor gjestene kan komme i sommerklær, alt fra shorts, skjørt etc, vi skal også servere bl.a. paraplydrinker til velkomst m.m. vi legger opp til en skikkelig sommerfest, skikkelig gjennomført hehe...

Lokalet vi skal ha ligger også i tilknyttning til stranden, så derfor var det ekstra gøy med denne vrien.

Så håper du finner din vri på bryllupet.

Vi skal forresten ha grillmat og tapas, for at det ikke skal være så formelt ;) Men det er noe som passer for oss, da vi ikke ønsker å ha det så formelt, men rett og slett en feiring med familie og venner ;)

Skrevet

Flott! Mange fine tips!

Grilling var en god ide!

Flere tips?

Skrevet (endret)

Det første jeg tenker på når det skal bli mer uformelt er enten buffet eller grilling. Det er få ting som er så formelle som en tre-retters middag. Lokalet har nok også mye å si. Hvis dere kan leie en gård eller folkehøyskole hvor folk kan overnatte og være der fra dagen før, tror jeg også det hjeper mye på å få folk til å slappe av.

Du trenger absolutt ikke band, hvis du ikke vil. Mange velger idag å ha med PC med stor mp3 samling. Hvis dere skal ha CD-spiller kan dere jo oppfordre alle til å ta med yndlings-CDen sin og sette på en gang utover kvelden.

Jeg ville hatt en toastmaster, bare fordi det er greit å ha noen som kan sørge for at folk er der de skal til riktig tid og forklarer litt om hva som skal skje. Han/hun kan også hjelpe mye til på å lette på stemmningen. Dere kan selvfølgelig ta på dere denne rollen selv, hvis dere heller vil det.

Hagebryllup eller strandbryllup er som regel mer uformelle, men er veldig avhengige av været. Et morsomt tema på bryllupet kan også hjelpe, hvis dere har venner som hadde likt slikt (kom som din yndlings-eventyrfigur f.eks). Ellers så er det bare å arrangere fest på samme måte som dere pleier, bare med mer av alt, og en vielse på begynnelsen.

Endret for å legge til:

Jeg synes dere burde ha en bryllupskake, fordi folk forventer det, men den trenger jo ikke være en tradisjonell tre-etagers sak. Hvis dere har tema-bryllup så kan den lages til å match det (f.eks. eventyrslott), eller noe som reflekterer dere og hobbyene deres (f.eks. en fotball). Bare det er en kake som er noe mer enn en helt vanlig sjokoladekake, liksom. Eller kanskje det ikke er en kake i det hele tatt, men en stor haug med is-kuler med farget saus på (må spises fort, da!). Slipp fantasien løs og ha det gøy!

Endret av Kara W

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...