Gå til innhold

2 hunder som ikke går sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er 2 hannhunder. begge er egentlig pysete, men de går altså absolutt ikke overens.begge blir liksom tøffe.... de har aldri hatt problem med noen hunder før i det hele tatt. de er jevngamle, vet ikke om det kan ha noe å si.

noen forslag?

må sies at de nå klarer å være i samme hus, noe som ikke gikk før, men de knurrer til hverandre hele tida og må passes litt på. veldig slitsomt. og vil så gjerne at de går overens

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med 2 jevngamle hanner så er ikke rangordningen dem i mellom fastsatt. Det er derfor de skuler på hverandre. Det er vel bare en slåsskamp som kan avgjøre dette? Hvis du har tenkt å ha disse 2 hundene kunne vel kanskje kastrering være noe å vurdere.

Jeg ville ikke hatt to jevngamle hanner, som ikke var oppvokst sammen. Får man noen år mellom hundene så er rangordningen klar og man slipper stort sett slike problemer.

Skrevet

har vurdert å kastrere min hund ja. men saken er den at begge er ikke mine. den andre er vennen min sin. er det trygt å la se sloss det ferdig da? ser for meg noen stygge skader.

Skrevet

Det aner jeg rett og slett ikke. Det er ikke sikkert de blir "ferdig" med det. Det som trengs er at den ene underkaster seg den andre. Det der kan bli en vanskelig situasjon.

Hva med å kontakte f.eks. Rune Fjellanger og høre om han har noen gode råd.

http://www.fjellanger.net/

Skrevet

kanskje det ja. takk for tips, for kan hende de må være i samme hus til enhver tid til slutt, så må få ordnet opp dette.

Skrevet

Snakket med en som har drevvet med kennel. hans råd var å la dem finne ut av det, men la det skje ute på et område hvor dem kan være løse. Sånn at dem finner rangen sin. Skulle det ta veldig av og ingen vil gi seg så går man og stiller seg i mellom dem for å stoppe slosskampen. (om det blir slosskamp)

Skrevet

Jeg ville aldri gått mellom hunder som har begynt å sloss. Det kan gå veldig ille.

Skrevet (endret)

Det kommer litt an på størrelsen på de, men må man så må man. Er det snakk om mindre hunder, så går det an å ta en hund i hver hånd og løfte dem etter nakkeskinnet. Er de litt større så må man mer i mellom. Er de større så må man bare forsøke å dra de hver sin vei, via nakkeskinnet hvis man får tak. Ja man kan få et bitt eller to selv fordi de ikke har kontroll på hvor de biter men det overlever man ;)

Men er det snakk om veldig aggresive raser eller veldig store raser så er det ikke akkurat bare bare å gå imellom

Endret av orakel
Skrevet

Poenget mitt var at man ikke fører sammen to hunder man vet ikke går sammen, for så å ta sjansen på at man får skilt dem fra hverandre dersom de begynner å sloss.

Skrevet

Ang hvis hundene begynner å sloss, har jeg lært at de ikke skal skilles ved at du går imellom å ta dem i nakkeskinnet. Det er ofte der de biter den andre, og kan fort ta hånden din pga de tror det er en annen hund. Når vi skal skille hunder som sloss, så blir det å ta tak i halen.

(Som regel ordner hundene opp seg imellom uten oss menneskers innblanding)

Skrevet
Ang hvis hundene begynner å sloss, har jeg lært at de ikke skal skilles ved at du går imellom å ta dem i nakkeskinnet. Det er ofte der de biter den andre, og kan fort ta hånden din pga de tror det er en annen hund. Når vi skal skille hunder som sloss, så blir det å ta tak i halen.

(Som regel ordner hundene opp seg imellom uten oss menneskers innblanding)

Skriver under på den... Jeg har et lekkert arr på leggen etter at jeg skilte to relativt store hannhunder... Er ikke lett for dem å ha full oversikt i kampens hete...

Skrevet

De fleste hunder ordner opp selv, og det er veldig sjelden at det ender med full slåsskamp (litt knurring og et par glefs er ikke slåsskamp). La dem finne ut av det på nøytral grunn, ikke der en av dem bor.

På to jevngamle hanner kan det ta mer enn ett oppgjør før rang etableres. Merk at hvis de får lov til å ordne dette på egenhånd er det større sjanse for at det ikke gjentar seg, enn hvis dere blander dere inn.

Når to hunder faktisk slåss skikkelig skal man ikke ta dem i halen, men i bakbena, løfte opp og dra unna.

Skrevet

Jeg er også tilhenger av ata bikkjene får orden opp selv. Så lenge de ikke viser stygge tenner til hverandre og ellers har hatblikk ala djevelen.

Har selv en hannhund som lett bråker, men som egentlig er feig, men allikevel må forsvare seg når han blir angrepet som følge av sin første prøvelse. Dust, ja! Men han har bare fått et par småskrammer gjennom tidene. Det ser styggere ut enn det er.

Hunder i bånd og spesielt med stressa og nervøse eiere krangler lettere enn om de gikk løse og eierne var avslappet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...