waco Skrevet 9. januar 2003 #1 Skrevet 9. januar 2003 Jeg har akkurat kommet hjem fra frognerseteren hvor jeg var så alene at jeg kunne røyke en tjall på t-banevognen. Da jeg ankom sto det to eldre karer i omkring syttiårene. Det var tydelig at de var velstående og fra traktene rundt der, språket deres og kunnskapene om forholdene viste at dette var nabofolk. Uoppfordret begynte de begge å smøre hver av skiene mine, Waco har nemlig den egenskapen at med smiger får han mennesker til å gjøre hva som helst. Hva om det hadde vært litt andre settings rundt? I stedet for langrennski og nordmarka kan de samme menneskene befinne seg et annet sted, hvordan ville disse to eldre karene på om omkring sytti reagert dersom jeg møtte dem på Oslo-S og jeg spurte om hjelp til å finne bagasjen min? Slik er menneskesinnet, - lunefullt og utilregnelig, det finnes ikkeno slikt som fornuft. Noen skaper seg en frykt om at det er farlig for smågutter å oppholde seg i offentlige garderober. - Den frykten kan ikke forklares på annet måte enn usikkerhet for ting som er vanskelig å forstå. Jeg er ingen fan av Marilyn Manson, men i dokumentaren ”bowling for columbine” sier han noe veldig viktig; For å skape seg et forbrukersamfunn må man samtidig ha en frykt. Dersom mennesker er fornøyde vil de slutte å handle. Slik skaper tabloidene frykt. Slik biter folk på. Særlig mødre ser ut til å ikke forstå at overgrep skjer først og fremst i hjemmet, deretter er det innenfor familien, iblant tillitspersoner – kirkens menn og andre formyndere, trenere. På en titusenfemhundreogørtenmillionplass kommer garderober. Hva er det som virkelig skjer inne på en garderobe med ukjente barn og voksne? - Den voksne karen vil være redd over å bli ranet eller skli på badegulvet. Dette er konsekvensen av å la kvinner prate fritt, for mye usakelig svada dukker opp. W Og selvfølgelig det ironiske i det hele at frykten først er skapt av voksne kvinner som ikke tåler å se guttebarn på 9-10 år i sine egne garderober.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Dette skjønte jeg ikke mye av Anonym poster: 996c7c14a6bf920dd9094735f0f29465 1
Gjest meh Skrevet 20. juli 2012 #3 Skrevet 20. juli 2012 Dette skjønte jeg ikke mye av Anonym poster: 996c7c14a6bf920dd9094735f0f29465 FYI, 9,5 år gammel tråd.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #5 Skrevet 20. juli 2012 Jeg trykket på pilen og havnet på siste side med de eldste innleggene uten at jeg så det selv Anonym poster: 996c7c14a6bf920dd9094735f0f29465
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #6 Skrevet 22. juli 2012 Haha, dette er første gang jeg skriver det, men hva har du røyket? Anonym poster: 05b0264c7c4a42f7887172888fc0e85a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå