Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 27. august 2006 #1 Skrevet 27. august 2006 Hei dere Jeg bare lurer.. må forloverne være tilstede under vielsen?- de vi vil ha som forlovere skal være bortreist på den store dagen. Maria
Havfrua Skrevet 27. august 2006 #2 Skrevet 27. august 2006 De må kun signere på forlovererklæringene, altså ikke ett must at de må være tilstede ved selve vielsen.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Men hvem skal rekke dere ringene da...?
Helen Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Men hvem skal rekke dere ringene da...? ← Det er ikke alle som setter på seg ringer, vi gjorde det ikke.
Gjest Fantus Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 (endret) Foloverene må undertegne forlovererklæringen, men de trenger ikke å være tilstede under vielsen. Dere trenger 2 vitner under vielsen, men hvensomhelst kan være vitne. (f.eks kontorpersonalet på tinghuset hvis man ønsker å gjøre det hele i stillhet.) Endret: Trykkfeli Endret 27. august 2006 av Fantus
Trampe Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Jeg ville aldri giftet meg uten forloverne til stede. Om de vil egentlig ville hatt som forlovere ikke kunne, ville vi valgt noen andre.
Lassie Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Egentlig enig med Ithaca. Men de trenger ikke være tilstede, nei, bare dere har to andre som vitner.
Susan Sto Helit Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 Men hvem skal rekke dere ringene da...? ← Hos oss hadde presten ringene liggende på alterringen, og tok disse fram når de trengtes. (Altså ingen forlover-oppgave.) Er jo mange som har brudgommens mor og brudens far oppe ved alteret sammen med seg, så de kan jo hjelpe til med praktiske ting som å holde brudebuketten. (Hvis forloverene ikke er tilstede.) De må ikke være tilstede, men det kreves at det er to vitner, og derfor brukes vanligvis forloverene også til dette. Ellers er det jo en mulighet å ha to forlovere hver... En som underskriver papirene på forhånd, og en som er med på selve vielsen. (Ikke uvanlig med flere forlovere idag. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå