Gå til innhold

Borettslagsforsikring

Gjest Gjest_Miriam_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Miriam_*

For en stund siden hadde vi en vannlekkasje på kjøkkenet. Skaden gikk på borettslagets forsikring, ikke på vår innboforsikring. Er det da vi eller borettslaget som skal betale egenandelen? Jeg synes i utgangspunktet det er mest logisk at den som har forsikringen også betaler egenandelen. Vil gjerne vite hva som er rett/praksis før jeg hører med borettslaget.

Noen innspill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en stund siden hadde vi en vannlekkasje på kjøkkenet. Skaden gikk på borettslagets forsikring, ikke på vår innboforsikring. Er det da vi eller borettslaget som skal betale egenandelen? Jeg synes i utgangspunktet det er mest logisk at den som har forsikringen også betaler egenandelen. Vil gjerne vite hva som er rett/praksis før jeg hører med borettslaget.

Noen innspill? :)

DU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde innbrudd i vårt borettslag, og da tok borettslaget egenandelen. Men dette er vel forskjellig.

Hvor var innbruddet da? I fellesrom? I din leilighet?

Når du bor i borettslag må du tegne innboforsikring selv.

jeg fikk skade på bygg og innbo. Det endte med at jeg måtte betale to egenandeler hver på 2000 kr.

2000 til mitt selskap på innboforsikringen og 2000 til lagets selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter i styret i et borettslag, og her er det laget som tar egenandelen, med mindre det har vært vist grov uforstand fra beboers side. Da har beboer blitt avkrevd egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Vi hadde vannlekkasje i fjor sommer, like før det kom nye regler for brl. Det gikk på borettslagest forsikring og vi slapp derfor egenandelen. Hadde vi hatt vannlekkasjen to uker senere, ville skaden gått på vår egen innboforsikring og vi ville dermed ha betalt egenandelen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vannskade i fjor også. Gammel kran i leiligheten. Jeg betalte egenandelen selv og det gikk på sameiets forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...