Gå til innhold

Har du vært utro noengang?  

1 stemme

1. 1. Har du vært utro noengang?

• Ja, og jeg vil gjøre det igjen
      2
    • Ja, og det var et bevisst valg
      10
    • Ja
      8
    • Nei, det ville være uetisk
      5
    • Nei
      23
    • Ja, i fylla
      7
    • Nei, men jeg har vært frista
      7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, du trenger ikke svare med navn, men du kan jo være med i avstemninga?

Er utroskap helt forkastelig? Faller verden sammen? Vil du forlate den som er utro mot deg?

Den gang jeg var ung og en smule mer interessert i sex var jeg utro mot den mannen jeg bodde sammen med og var glad i. Jeg tror jeg vel det er jeg som har fundert mest på det i ettertid ... :ler:

Om menn kan stemme? Selvfølgelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant ikke noe svar som passet jeg...

Var utro en gang da jeg var "ung" (19 år)og i et håpløst forhold.

Klarte ikke helt å avslutte forholdet liksom.

Det var ikke planlagt, og ja, jeg var full og er fullt klar over at det var feil av meg. Uansett fikk jeg meg et spark i rumpa og kom meg ut av forholdet.

Kan bare forsvare meg med at dette var et avstandsforhold, der han var veldig dominerende og sjalu. Jeg var ikke forelsket i ham lenger. Likevel burde jeg vært tøff nok til å si det som det var, uten å være utro. Jeg fortalte ikke min eks om sidespranget, men hadde ikke samvittighet til å fortsette forholdet.

Synes at utroskap er en fæl ting. Har opplevd det fra den andre siden også og vil aldri gjøre det igjen.

Verden faller sammen der og da, men det er mulig å bygge det opp igjen. I mitt tilfelle (da jeg var den som ble sveket) krevde det en kort pause (var egentlig helt slutt) og masse tårer, sinne og alvorsprat. Det skal vel også nevnes at han fortalte meg det med EN gang det hadde skjedd. Hvis han ikke hadde fortalt meg om det og jeg hadde funnet ut av det selv, så hadde jeg ikke kunnet stole på ham igjen.

Dette skjedde tidlig i forholdet vårt. Det var under den første "krisa" liksom. Og jeg har tilgitt og nesten glemt. Han har fortsatt ikke tilgitt seg selv eller glemt. Og 4-5 år etter, så snakker han fortsatt om hvor dum han har vært stadig vekk. Jeg stoler nå 100% på ham!

Skrevet

Jeg foreslår at vi lager en definisjon hva er det som egentlig er utroskap? Kvinner flest er meget flinke til å finne på unnskyldinger.

Lewinsky ga f eks blowjob fordi han var president.

W

Skrevet

Lea, forresten, svaralternativet ditt er jo ja, så jeg skjønner ikke hva du prøver å sludre deg vekk fra...

Men det er vel sånn kvinner er, og skal jeg fortelle dere en hemmelighet? Det er årsaken til at sharia-lovgivningen mener dere bare bør ha halv stemme i vitnesaker.

Skrevet
Jeg foreslår at vi lager en definisjon hva er det som egentlig er utroskap? Kvinner flest er meget flinke til å finne på unnskyldinger.

Jeg hadde en dårlig unnskylding jeg :blunke: !

Men det var en grunn til at det skjedde og den vil jeg gjerne ha delvis frem. Det finnes ingen unnskyldning som forsvarer utroskap, men det finnes som regel en grunn.

Min definisjon av utroskap er at man har sex med en annen enn den man er sammen med. Synes i grunnen at klining også er litt over grensen jeg da, men vil ikke ta det med i definisjonen min likevel.

Skrevet

Har ikke vært utro og synes det virker som en helt for jævlig ting å gjøre mot den du elsker. Har man for lite "fart og spenning" i forholdet, bør man heller avslutte det og bli single igjen heller enn å fornedre noen slik som det. Evt. finne på litt mer fart og spenning med hverandre....... hvis det virker da.

Jeg vet dog at dette forekommer og at det er veldig vanlig,- dessverre.

JEG vil ikke dømme noen fordi de er utro (med mindre de bevisst gjør dette for å få mer snacksy opplevelser i hverdagen.....), men jeg hadde nok ikke godtatt noe slikt hvis det hadde skjedd i mitt forhold. Tror jeg. Det er vanskelig på en måte, å sette seg inn i denne situasjonen når jeg ikke har opplevd det, men man danner seg jo et bilde.

Synes det er for lite respekt for hverandre i mange forhold. Går man lei, er det faktisk bedre å prøve å snakke om det og løse problemene som er,- enten ved å jobbe med sine eller partnerens "issues" eller gå fra hverandre. Er ting så pokka galt i forholdet at man tyr til andre, er ikke forholdet så mye å ta vare på.

Utroskap for meg (oss) er sex med en annen og klining med en annen.

Eventuelt kan man jo si at disse grensene settes av begge partene i forholdet. Man skal ta hensyn til hvor mye den andre parten "tåler" og aksepterer. Det er ytterst viktig å respektere hverandre.

:D

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg klikket på svaret "ja" jeg. Men syntes ikke det passet helt da...

Det var for et år siden, mot han som nå er exen min. Der og da så bestemte vi oss for å prøve å fortsette, fordi vi var glade i hverandre, og fordi vi ville at forholdet skulle funke. Vi prøvde i 10 måneder, og så flyttet jeg fra han. Da hadde han prøvd og prøvd men fikk ikke bort de tankene i hodet som satt etter det jeg gjorde mot han.

Det rare med denne lille historien her, er at jeg nå skal flytte ilag med han som jeg var utro med for et år siden. Han var en utrolig mann som jeg traff da jeg var på mitt mest sårbare i et vanskelig forhold, men det å være utro mot X var nok et valg jeg kunne ha gjort på en annen måte, hadde jeg tenkt da som jeg gjør nå. Der og da brydde jeg meg ikke mere, og jeg visste at X heller ikke brydde seg like mye som han hadde gjort tidligere... Men jeg angret i ettertid. Og jeg angrer den dag i dag. Ingen fortjener å måtte gå igjennom det som min X måtte pga meg. Jeg unner ingen det. Jeg så på han hvilke smerter jeg påførte han, og jeg så hvor såret han var. Mange ganger lå han bare å gråt og gråt i armene på meg... Ingenting man vil oppleve på nytt igjen - verken han eller jeg.

Ihvertfall så brøt vi opp nå for 4 måneder siden, og for et par måneder siden så ble jeg sammen med han som jeg traff i fjor. Jeg har det utrulig bra med han, og kommer aldri til å gjøre mot han som jeg gjorde mot X. Og håper han aldri vil gjøre det mot meg. Om noen i dag spør meg om jeg noensinne kommer til å være utro på nytt, så vil jeg med hånda på hjertet si at : Nei, det vil jeg ikke! Jeg lærte av det jeg gjorde, selv om det innebar at jeg ble kjent med han som nå er den jeg elsker mest her i verden...

Et lite tillegg nå i denne lille historien er at X nå har bestemt seg for å bare glemme alt som skjedde for et år siden. Han oppdaget etterhvert at å være uten meg, det var ikke noe gøy. Og jeg var den han ville dele resten av livet sammen med. Koste hva det koste ville. Så fikk fortid være fortid, det betydde ikke noe lenger. Hvorfor fant han ikke det ut for lenge siden?... :-?

Skrevet

Det er sammensatte årsaker til at jenter er utroe. For det meste handler det om oppmerksomhet.

Det er derfor alle utroskap skjer mens man er på vei inn i eller på vei ut av et annet forhold.

En annen årsak kan være rett og slett at kvinners etterlyser litt spenning i hverdagen.

Det er derfor jenter vokser på utroskap.

Det er ikke nødvendigvis noe galt i å være utro, men det er galt at dere prøver å bortforklare det gang på gang... men det er vel kanskje sånn dere er programmert inn fra naturens skrue?

W

Skrevet

Det er jo dette som er forskjellen på mann og kvinne..

Kvinnen har en grunn (eller en forklaring) på det hun gjør, mens mannen gir blaffen og bruker den kjente "Det bare skjedde!"

En kvinne trenger en grunn for å være utro. Gjør det ikke sånn uten videre.

Hva med dere menn da? Gjør dere bare det som faller dere inn der og da?

Gjest Anonymous
Skrevet

Waco, om det er meg du henviser til nå, jeg prøvde ikke å bortforklare noe som helst. Jeg var utro - og er ikke stolt av det. Jeg gjorde det jeg gjorde, og sånn er det bare. Fortiden kan ikke forandres på. Her kom jeg bare med hele historien, slik at alle skjønte sammenhengen :D Er jo en fordel det og.

Jeg tror den store grunnen til at jeg var utro, var at jeg ikke brydde meg mere. Av den enkle grunn at jeg visste at X ikke brydde seg om meg mere. Han hadde noen timer tidligere sagt at han ville flytte ut da han kom hjem (han var for tiden borte et par uker). Selvsagt burde jeg ikke gjort det jeg gjorde - men det er for sent å gjøre noe med det nå. Hadde jeg havnet opp i samme situasjonen nå, så hadde jeg nok handlet anderledes. Fordi jeg vet bedre i dag. Men hendelsen fikk øynene opp på både meg og X - vi oppdaget hva vi holdt på å miste. Selv om det i lengden ikke gikk slik som vi ville.

Man lærer heldigvis så lenge man lever.

Skrevet

Det som også er typisk med kvinner er at dem alltid nevner x'en, akkurat som han liksom er involvert i utroskapen.....

Jeg forstår ikke vitsen med å gnuge over ting som har skjedd, men det kan vel skyldes at jeg helst unngår å trylle frem bekymringer i motsetning til visse andre her.

Det kan virke som dere vil ha det jævlig for å si det mildt.

W

Dere er jo uansett bare et nummer i rekken av menn, så jeg skjønner ikke hvorfor dere skaper dere så fælt

Skrevet

Nå er vel ikke utroskap i seg selv vi skal diskutere..det er OM du har vært utro ..

Jeg har aldri vært utro..

men det er fordi jeg har brutt ut når jeg ikke har sett noe mening i forholdet lenger,

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du noen ganger opplevd utroskap, Waco?

Skrevet
Det er sammensatte årsaker til at jenter er utroe. For det meste handler det om oppmerksomhet.  

Det er derfor alle utroskap skjer mens man er på vei inn i eller på vei ut av et annet forhold.

En annen årsak kan være rett og slett at kvinners etterlyser litt spenning i hverdagen.

Det er derfor jenter vokser på utroskap.

Det er ikke nødvendigvis noe galt i å være utro, men det er galt at dere prøver å bortforklare det gang på gang... men det er vel kanskje sånn dere er programmert inn fra naturens skrue?

W

Hei Waco,

dette er vel noe av det beste du har skrevet tror jeg.. Tror nok du er inne på mye riktig her. :-?

MEN uansett så er det ikke RIKTIG å bære utro...

Og det er jo synd i de som blir 'ofre' i utroskapet, både kvinner og menn!! Vi jenter har som regel mye mer samvittighet enn guttene, derfor kommer all denne bortforklaringen frem i diskusjonene...

tror jeg!

Skrevet

Nei jeg har aldri vært utro, og ikke fristet til det heller.Håper at jeg aldri blir fristet eller gjør det, da vil jeg bli temmelig skuffet over meg selv.

Skrevet

ja jeg har været utro op til flere gange med en og samme mand ( altså havede mig en elsker ) dette var mit valg og som wacco var inde på dog på en lidt sjov måde ja så var dette med fuld overlæg, både jeg og min elsker havede døde forhold og brugte hinanden som trøst....

jeg fik min en skilsmisse og da sluttede jeg til og med at ha den elsker, han var bare ikke intrasant mere, nu kunne jeg jo vælge hvem jeg ville uden problemer, og var singel i nogel år...

I dag har jeg ny samboer på 6 året og da vi har et godt forhold har tanke på at ta en elsker overhovede ikke været der siden jeg får stilt mit sexuelle behov, havede han været en dødbider i sengen ja så ville tanken nok være der...

Jeg kan ærlig indrømme at jeg har ikke dårligsamvittighed for at jeg har haft elsker og selv min samboer ved at jeg har haft en, såpass ærlig synes jeg man kan være overfor hinanden....

Skrevet

nei, utroskap er nok ikke tingen for meg, skjønne ikke hva som er så spennende med det. mye bedre og krydre sexlivet på andre måter.

og jeg tror vel ikke at det er bare de jentene som er utro som er flinke til og finne på unnskyldninger, der er vel ikke gutta noe bedre.

Skrevet

Ja, jeg har vært utro, og det var planlagt! -Er mitt svar!

Skrevet

Har ikke krysset av, da jeg er usikker på hva som defineres som utroskap, av henne som startet tråden.....Gjennomført samleie? Klining og kosing? OK! Får vel være ærlig og si ja; sambis hadde nok oppfattet d som utroskap hadde han sett det...... :o :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...