Gå til innhold

Hva kvinner forventer av menn...

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Jeg undere meg over hva du som kvinne forventer og ønsker av din utvalgte, kjæreste, eller kanskje partneren du ikke har, men som du er på jakt etter. Hvilke egenskaper ser du etter, og hva er viktigst for deg. Det kan handle om alt fra penger/økonomi, følelsesmessige egenskaper, utseende, jobb osv.....

Jeg tror kvinner og menn har forskjedige forventninger og krav til hverandre, i og med at vi er så forskjeldig både med tanker og handlinger. Jeg tror også krav til partner kan ha noe med alder å gjøre..... Så legg gjerne til alder i svaret ditt for vitenskapens skyld:)

Håper mange har lyst å svare på denne tråden, det kan bli veldig spennende lesning.

Endret av Coolaid
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dårlig tid nå, men jeg svarer kort.

Aller viktigst for meg er Ærlighet. Ljuger han så orker jeg ikke være sammen med han.

Han må engasjere seg i ting; i andre ting enn pc. Han bør vite hva som skjer rundt i verden og ikke si: "Hæ? Er det krig i Irak?" om noen diskuterer det.

Han bør være intelligent og ikke så sta at det ikke går an å diskutere med han.

Vi må kunne le sammen og han må være trofast.

Skrevet

Det er vanskelig å skrive ned en helt konkret liste over egenskaper syns jeg..

Det er noe avhengig av personen og den dynamikken nettopp vi har.

Men noen av de egenskapene som ville vært ideele for meg, vil være;

At han er engasjert som menneske..med det mener jeg både i politikk, synspunkter på omgivelser, i sitt eget liv.

At han gir "hele seg" i det han foretar seg.

At han vil gi mye av seg selv i et forhold til meg, være aktiv og deltakende, som meg være opptatt av de "nære" tingene og være flinke til å pleie hverandre aktivt, også i hverdagen.

Han må like å diskutere med meg, men som d'Arc sier, faktisk være mulig å diskutere med uten at han blir sint, usakelig.

Ideelt sett trenger vi ikke å dele så mange felles interesser, men noen områder som vi begge liker er fint å dele.

Han må være hengiven til meg...og respektere meg. Være så forelsket/glad i meg, at han ikke lengre leter andre steder.

:)

Skrevet

Han må værereflektert og relativt sikker på seg selv intellektuelt. Dette fordi jeg vil få være meg selv (er litt nerd) og han dermed ikke må føle seg usikker eller komme i forsvarsposisjon hvis jeg nevne et eller annet han ikke kan noe om. Jeg blir heller ikke skremt av folk som kan noe jeg ikke kan, ser det snarere som interessant å høre på.

Men viktigste er vel som noen har nevnt allerede. Et visst engasjement utover å sitte foran PCen. Han bør delta i mitt liv også og ønske å gjøre noe sammen av og til, for eksempel dra på ferie, gå en kveldstur eller besøke min eller hans slekt til jul. (Ja, noen gidder faktisk ikke dette engang).

Skrevet

Han må være voksen og selvstendig, ta ansvar og være omsorgsfull.

Han må være nysgjerrig, lærevillig, interessert og engasjert.

Han må ha humor og se meg og akseptere meg som den jeg er.

Skrevet
Han må være voksen og selvstendig, ta ansvar og være omsorgsfull.

Han må være nysgjerrig, lærevillig, interessert og engasjert.

Han må ha humor og se meg og akseptere meg som den jeg er.

Veldig godt sagt, omtrent det jeg ser etter og!

Gjest Labellamia
Skrevet

Han skal være reflektert og sikker på seg selv. Være engasjert i samfunnet, i oss og vårt. Se at det finnes hans liv, mitt liv og vårt liv. Sette meg og min sikkerhet først, det samme vil selvfølgelig jeg gjør for ham. Være omsorgsfull og støttende. Være sterk, være MANN, være bare min. Han store menneskelige ressurser, og gode relasjoner til sinne venner og famillie. Være litt spontan og like å gå tur i regnvær, og svinge innom og kjøpe kinamat på vei hjem en helt vanlig hverdag.

Og så ikke minst han må være handy, kunne fikse det meste, og jeg har funnet ham. ;)

Skrevet (endret)

Nå er jeg gift og lykkelig sådan, så jeg savner ingenting eller ser etter egenskaper hos andre. Med andre ord har mannen min de egenskapene jeg ønsker hos en mann, og det er disse:

- Respekt. Han respekterer meg fullt ut og latterliggjør ikke noe av det jeg driver med eller tror på.

- Kjærlighet. Han elsker meg, og er ikke redd for å vise det i hverdagen.

- Tillit. Jeg kan stole på ham 100%, og jeg vet at om han mot alle odds i et svakt øyeblikke skulle svikte, så vil jeg være den første som får høre om det.

- Engasjert. Han har sterke meninger, og står for det han tror og mener.

- Samme livssyn. Vi har de samme verdiene, og vi er på samme vei i livet. Drømmene våre er felles, og selv om de endrer seg som årene går, så endrer de seg i fellesskap.

- Individuell. Selv om vi er sterkt knyttet sammen, har han også sin egen skjebne å leve. Han har sine prosjekt utenfor oss to som han jobber med.

Ytre ting som økonomi, jobb, og utseende spiller ingen rolle så lenge de indre kvalitetene er på plass.

Endret av Spinone
Skrevet

For at han skal bli min kjæreste så må selvsagt først og fremst kemien stemme. Jeg liker ærlige, snille og morsomme gutter. Dem som smiler mye og som alltid har en kvikk kommentar å komme med. Samtidig må de ha noe å fare med ellers også. Kort og godt, jeg liker gutter jeg virkelig kan snakke med og som jeg har noe til felles med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...