Gå til innhold

Rare ting folk har sagt til deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det er tråder som handler om rare ting selgere/kunder/whatever har sagt til folk andre steder her på forumet, tenkte jeg det kunne være morsomt å høre rare ting helt vanlige folk har sagt også. Selv har jeg ikke opplevd så mye rart (selv om samtalene mellom meg og sambo kan være rare for utenforstående innimellom), men jeg kom på en snål telefonoppringing jeg fikk en gang for lenge siden. Telefonen ringte, jeg svarte, og i endre enden var det en godt voksen fyr som presenterte seg som "Arve Juritzen fra Tv2". Fyren hørtes overhodet ikke ut som Arve Juritzen, og jeg kunne ikke fatte og begripe hvorfor han skulle finne på å ringe til meg heller, så jeg sa til ham at:

-Du er vel ikke Arve Juritzen!

-Jo, det er jeg vel, du hører vel det?

-Øøh, nei, jeg vet hvordan han høres ut, og du høres IKKE ut som ham!

-Hvordan kan du si at jeg ikke er ham, jeg er jo det!

-Nei vettu...

-Nei, greit, hvis du ikke tror meg så gidder jeg ikke å snakke med deg.

...Så la han på røret.

Hele greia var så utrolig merkelig, jeg hørte masse stemmer og lyder i bakgrunnen og det hørtes ut som han ringte fra et eller annet kontor. Irriterer meg enda over at jeg ikke ble med på leken, hadde jo vært morro å høre hva han egentlig ville. :ler:

Så var jeg på et hotell for noen måneder siden, stod og ventet på heisen helt i min egen verden. Plutselig åpnet heisdøren seg og ut ploppet et eldre par. Jeg skvatt av en eller annen grunn himmelhøyt, tror jeg ga fra meg et lite hyl også, etterfulgt av en flau latter og et "Oj, som jeg skvatt". Fyren kikket drittsurt på meg, og sa tørt til dama si "Herregud, hva var det med hun der da? Redd for å se folk?" Han var skikkelig sur! :forvirret:

Fler som har noen historier å dele? Gjerne litt morsommere enn mine. :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Petrine_*
Skrevet

Min gode, gamle kamerat og jeg var på en fest, og vi gikk utenfor å for prate litt, løse personlige problemer samt verdensproblemer - og kline. Vi er verdens beste venner, samt også litt småkjærester, og denne mannen har sagt mye pent til meg. Men denne kvelden kom han med stjernekommentaren som vi ofte har ledd av siden (jeg ler høyere enn han, han blir mest brydd av det han hadde sagt :)) Vi koset og kosepratet, han ser meg i øynene og sier:

"Petrine, vet du hva... akkurat nå ser du litt tilbakestående ut."

(Fra små barn og fulle folk, er ikke det noe?)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg fikk en absurd telefon for noen år siden.

Telefonen ringer, jeg ser det er et ukjent nummer, og jeg svarer "hallo, det er <fornavn>".

Ungdommen i den andre enden spør: "er det <fornavn etternavn>?" (han spør etter det faktiske navnet mitt).

"Ja," svarer jeg, "hvem er det jeg snakker med?"

Og da kommer stjernekommentaren: "Vet du ikke det, du har jo lagt med meg!"

Jeg vet med stor sikkerhet at jeg ikke har hatt sex med en tilfeldig person med stemmeskiftestemme og som ikke kan presentere seg, så jeg sier: "Da vet jeg ikke hvem du er."

Guttungen holder på å le seg ihjel, sier: "Har du ikke hatt sex eller??", og legger på.

:ler:

Skrevet

Ei dame jeg var hos på jobben her om dagen. Vi snakket om hår og utseende

og slik. Så sa hun til meg: Det er ikke så farlig om du ikke er pen for du har jo slikt et vinnende vesen!! :hoho::legrine: Har ledd mye av den kommentaren de siste dagene!

Skrevet
Ei dame jeg var hos på jobben her om dagen. Vi snakket om hår og utseende

og slik. Så sa hun til meg: Det er ikke så farlig om du ikke er pen for du har jo slikt et vinnende vesen!!  :hoho:  :legrine: Har ledd mye av den kommentaren de siste dagene!

:ler::ler::ler::sprettoy:

Skrevet

EI venninne av meg da vi lyttet til musikk og jeg var i mine egne tanker, sa:

"Jeg har den sangen sånn på hjernen!"

"Hvilken hjerne?" svarte jeg spontant. Har ledd mye av det etterpå! :ler: (Skulle jo spørre hvilken sang)

Skrevet (endret)

Litt som den gang jeg sa at jeg synes mini-bankkortbildet mitt var så stygt litt sånn på tull, og ei jente som sto ved siden av meg sa helt alvorlig; "Ja, det var virkelig ikke fint!". :ler:

Eller den gang det var en fyr som irriterte meg noe inn i hampen, han var skikkelig uhøflig og arrogant. Han sa noe sånt som; "Jeg vil gjerne 'dit og dat'.", hvor det spontant detter ut av meg; "Ja, du vil g/hjerne, men har ingen!". Han fortjente det egentlig, så idiotisk som han oppførte seg (baksnakka andre og slengte dritt til andre), men jeg ble skikkelig flau. Lo godt i etterkant da. De andre rundt brast i latter og han ble bare skikkelig morsk. Tror aldri noen har turt å si i mot ham før. :ler:

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet

Å jo, glemte den telefonen jeg fikk her, rett etter at jeg hadde vært i en stor avis og ble avbildet som Frank Sinatra-fan. En fyr ringte meg og fortalte om da han selv var på konsert og så Frank Sinatra i 1989, og lurte på om ikke vi kunne møtes? Nei, ellers takk, svarte jeg høflig. :ler:

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

jeg hadde en pen en i dag.

Hun: Åhh, jeg er så sulten. Tar yoghurten min nå jeg

Læreren: du får ikke spise i timene

hun: men jeg får ikke til å tenke når jeg ikke har spist

Så kom det spontant fra meg, virket nestenlitt planlagt: ¨Så du spiser aldri du da?

og på busstoppet i dag, så kom jeg og en kompis inne på temaet sex, av en eller annent grunn

han: tipper musa di er temmelig nedstøvet tipper jeg

Jeg: noe så voldsomt, er neste på grensen til nedleggelse

Så kom bussen

Han: kom nå da, så skal du få sitte på fanget så skal jeg tørke støvet jeg.

Skrevet (endret)

jeg er ikke så veldig høy akkurat og får igrunn mange artige komentarer. Dette skjedde da jeg var på jobb, det kom en kunde som skulle kjøpe en sakkosekk, han satt den opp på kassa og sa så kjekt "hvor ble det av deg da?"

meg og venninna mi var på butikken, vi var vel rundt 9 år gamle. og venninna mi åpna døra for en gammel dame, så sa damen, det var en søt og snill gutt :ler:

Endret av Minimi
Skrevet
EI venninne av meg da vi lyttet til musikk og jeg var i mine egne tanker, sa:

"Jeg har den sangen sånn på hjernen!"

"Hvilken hjerne?" svarte jeg spontant. Har ledd mye av det etterpå! :ler: (Skulle jo spørre hvilken sang)

Skrevet

Jeg forsøkte å komme i kontakt men en kar på byen for lenge siden:

Jeg: "Hva driver du med da?"

Han: "Jeg er avdelingsleder på Bunnpris, du vet, gule priser! Enn du?"

Jeg: "Jeg kunne ha jobbet hos konkurrenten din Kiwi, trygt, kjapt og billig..."

-Typen trodde jeg var hore!!! :ler:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Har en til.

Ett av ørene mine står ut. Jeg stod i resepsjonen der jeg jobbet med oppsatt hår. Så kommer det en voksen dame i 40-50 årsalderen inn, og så ser hun meg og begynner å flire voldsomt.

"Du har helt make ører til min datter!" sier hun. Jeg synes jo det var en utrolig sær kommentar, så jeg ler og spør om hun også har et utstående øre. Det har hun, og jeg fikk se bilde av henne som damen hadde i lommeboken også :ler:

Skrevet
Jeg forsøkte å komme i kontakt men en kar på byen for lenge siden:

Jeg: "Hva driver du med da?"

Han: "Jeg er avdelingsleder på Bunnpris, du vet, gule priser! Enn du?"

Jeg: "Jeg kunne ha jobbet hos konkurrenten din Kiwi, trygt, kjapt og billig..."

-Typen trodde jeg var hore!!!  :ler:

Gjest Norwegian Blue
Skrevet (endret)

Å, sikkert masse, men har prøvd å fortrengt det mest, for jeg kommer jo ikke på noe juicy.

Fra unger:

"Har kjæresten din stor tissefant?"

"Hvorfor har du bukse på deg?"

"Puppene dine begynner å bli litt store nå syntes jeg"

Ukjent unge på 4-5år som kom å ringte på døra: "Jeg er sulten kan jeg få litt mat?"

Også var det en gang noen som spurte venninna mi om jeg var tilbakestående. :klø:

En fyr la an på meg og jeg sa jeg hadde kjæreste. Det første han spurte om var "Ok, det var synd.. og han er vel ca ett-to år yngre enn deg?" "Ja, ett år yngre" svarer jeg fortumlet, men han var vekke før jeg fikk spurt om hvordan han visste det.. Lyste det av hele meg, eller er det en normal ting å spør om når man blir avslått?

Jeg er vegetarianer og jeg ble spurt av en av de jeg bor med: "Duu, siden du ikke spiser svin.. Er du muslim da?" :ler:

Endret av Norwegian Blue
Skrevet

Jeg husker ikke noen rare ting folk har sagt til meg, men jeg kan fortelle om en annen.

Ei dame jeg kjenner hadde slanka seg og følte nå endelig at hun kunne gå med g-streng, så hun kjøpte sin første. Guttungen hennes kommer inn mens hun står og tar den på seg, og han sier: Mamma daaa, nå er du blitt så tjukk at rompa di henger uttafor trusa.

Rart og rart, det var i hvertfall en morsom kommentar og jeg lo godt da jeg hørte den!

Skrevet
Telefonen ringte, jeg svarte, og i endre enden var det en godt voksen fyr som presenterte seg som "Arve Juritzen fra Tv2". Fyren hørtes overhodet ikke ut som Arve Juritzen, og jeg kunne ikke fatte og begripe hvorfor han skulle finne på å ringe til meg heller, så jeg sa til ham at:

-Du er vel ikke Arve Juritzen!

-Jo, det er jeg vel, du hører vel det?

-Øøh, nei, jeg vet hvordan han høres ut, og du høres IKKE ut som ham!

-Hvordan kan du si at jeg ikke er ham, jeg er jo det!

-Nei vettu...

-Nei, greit, hvis du ikke tror meg så gidder jeg ikke å snakke med deg.

...Så la han på røret.

Hele greia var så utrolig merkelig, jeg hørte masse stemmer og lyder i bakgrunnen og det hørtes ut som han ringte fra et eller annet kontor. Irriterer meg enda over at jeg ikke ble med på leken, hadde jo vært morro å høre hva han egentlig ville.  :ler:

Høres ut som en telefonselger som kjedet seg på jobb. Jeg har nemlig vært innom den (bedritne) bransjen der, og litt utpå dagen begynte folk å presentere seg som det mest utrolige. Og de aller fleste fikk det ikke med seg en gang! ("Hallo, dette er kong Harald. Har du prøvd Rosenrot?")

Holdt ut i bransjen i 2.5 uker. Da hadde jeg tjent nok til neste måneds husleie - mat dreit jeg i, eller dvs. bommet hos kjentfolk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...