Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 Har lagt merke til i flere filmer og tv-serier så ser man personene kjøpe seg mat/drikke, men vi ser aldri at de spiser. F.eks de kan gå å prate med en person med ei pølse i hånda uten at de spiser den, eller sitte på restuarant å prate, men maten blir ikke rørt. Er det noen spesiel grunn til at det er slik?
Vendie Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Noen ganger spiser de også. Også snakker de med mat i munnen. Det er litt irriterende i grunn.
Lurvina Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Jeg har lagt merke til at flere har bestilt seg drinker på bar, men velger å gå ut av baren før drinken som de hadde betalt for var ferdig, eller at de tar seg bare en sup av den før de setter den fra seg, og går.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 For å få til en scene må den tas opp flere ganger, kanskje mange ganger. Det blir nok slitsomt for skuespilleren å måtte spise på ordentlig hver gang.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 Noen ganger spiser de også. Også snakker de med mat i munnen. Det er litt irriterende i grunn. ← Som Miranda i Sex og singelliv? Yuk..
Gjest 235 Skrevet 26. august 2006 #6 Skrevet 26. august 2006 I den ene Friendsepisoden jeg så forleden spiste guttene pizza - og tygde - helt på ordentlig
Gjest Gjest1 Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 Nå skal jo kamerafolkene ha mat også da.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #8 Skrevet 27. august 2006 For å få til en scene må den tas opp flere ganger, kanskje mange ganger. Det blir nok slitsomt for skuespilleren å måtte spise på ordentlig hver gang. ← Hovedgrunnen til at man sjelden ser drikke/spisescener. Om man er uheldig så blir samme scenen spilt om og om igjen, kanskje opp til 35 ganger.... og det er virkelig begrensning på hvor mye man orker å putte i seg. Derfor bruker mange skuespillere å arbeide "rundt" maten..
Montezuma Skrevet 28. august 2006 #9 Skrevet 28. august 2006 For å få til en scene må den tas opp flere ganger, kanskje mange ganger. Det blir nok slitsomt for skuespilleren å måtte spise på ordentlig hver gang. ← jeg var på opptak av Mot i brøstet en gang der karl skulle spise en brødskive. Innen scenen var klar, var skiven spist opp. .....
Gjest gjest1 Skrevet 28. august 2006 #10 Skrevet 28. august 2006 He he, jeg har også lurt på maten i "hjemme hos-reportasjene" i se og hør / her og nå etc. Da har de alltid dekket opp et bugnende bord, ofte med glinsende hummer, el.l. Men jeg lurer på om maten er falsk (hummeren ser gjerne ut som plastikk på bildene.) Det ser så falskt og sterilt ut.
Angelheart Skrevet 28. august 2006 #11 Skrevet 28. august 2006 Jeg var med i en reklamefilm en gang der vi bla. skulle sitte i et boblebad med en drink i hånden. Det er voldsomt mye venting og omrigging i slike innspillinger og vi fikk hele tiden påfyll av drikke for hvert nye opptak. I og med at det var ekte vare vi fikk hele tiden, så kan dere selv tenke dere utfallet av kvelden. (Hele innspillingen tok 6 timer, resultatet ble en 20 sekunders reklamefilm.....) Nå skal det sies at gratis drinker og middag var endel av "betalingen" for oppdraget. Det er nok ikke vanlig at det brukes ekte vare i slike settinger.
Gjest lilletroll Skrevet 29. august 2006 #12 Skrevet 29. august 2006 Jeg har også hørt at de må late som de spiser pga dialogen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå