Gjest Tweek Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 Jeg flytta i leilighet for 2 uker siden, og halverommet mitt er veldig tomt. Jeg hadde psykopatisk stemor-tråden for litt siden, og hun har nå plutselig overtatt rommet mitt.. Noe som gjør at jeg har lyst til å banke henne opp, og skjelle henne ut. (er p.g.a andre ting å, men kommer jo ikke til å gjøre det) Jeg har bodd hos kjæresten min de siste 3-4 mnd, og dfa har rommet mitt stått i fred, og min pappa mente at dette var selfølgelig mitt rom. Men gradvis har stemor invadert rommet mitt, og mye osm betyr noe for meg er ikke lengere der. eks: søet ting min kjæreste hadde skrevet på speilen min, pluss ting jeg hadde skrevet. Dødsannonsen til en kamerat (har ikke bilder eller programm man fikk i begravelsen, så vil beholde det jeg har) bilder av min bestevennine. Og plutselig fant hun ut at gardiner må man ha, og kastet rullegardinet mitt. Hun har tatt vekk ting i vinduskarmen, og satt det hun vil skal være der. Plakater og slikt osm jeg har laget på skolen har hun lent opp etter en vegg så de har blitt bøyd og ødelagt. Jeg syntes det er utrolig dårlig gjort, og overtya rommet mitt. De har ikke engang sagt ifra, og hvorfor sover ikke stemor på rommet med pappa? Forbanna teit! Jeg tenkte jeg bare skulle dra dit i morra, og pakke ned resten av tingene. Kommer aldri til å flytte hjem igjen uansett. Skal ALLTID finne en løsning.. Men glemte helt tema her, hehe.. Hvor lang tid tok det før deres foreldre eller deg pakket vekk tingene fra rommet ditt? hvis de har gjort det?
Gjest Naria Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Tok med meg det jeg ville ha da jeg flyttet hjemmefra med en gang. Så ikke på rommet som mitt lenger da jeg flytta, så hva de gjorde med det brydde jeg meg ikke om.
Arkana Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Jeg flyttet hjemmefra for 9 år siden. Alle møblene mine står igjen, og seg om jeg har tatt med meg de fleste tingene, står det mye igjen som jeg egentlig ikke savner. Burde gå gjennom det en gang jeg er hjemme og se hva jeg vil ta vare på. Bortsett fra at de har lagret en del ting på rommet og i de tomme skapene står det helt ubrukt siden jeg flyttet hjemmefra. Nå har de et stort hus med mer enn nok av rom, så de har egentlig ikke bruk for det sånn sett. Broren min sitt rom står også urørt (han flyttet for halvannet år siden).
Gjest 235 Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Jeg tok med meg alt, bortsett fra skittentøy som ble hentet litt etter litt. Søsteren min overtok rommet mitt og fikk alle møblene jeg hadde kjøt noen år før - mot at jeg fikk nye av mamma og pappa.
Gjest splæsj Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Søstera mi overtok rommet etter at jeg flyttet, og det gjorde meg ikke noe. Har fremedeles ting i foreldrehjemmet som bøker, noen møbler, kosedyr osv, de er spredd rundt om kring i huset.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Det aller meste av mitt, mine møbler, ting, klær ol, står på rommet mitt ennå. Bodde ikke hjemme i fjor og bor ikke hjemme i år heller; vil nok ikke bo hjemme noe særlig mer utenom når jeg er det i ferier. Men jeg blir nok ikke hevet ut av pikerommet for godt før jeg har fått meg noe eget som er mer permanent enn hybler.
Gjest BagLady Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Jeg og kjæresten bor i egen leilighet, men vi har begge en del ting stående hjemme ennå. Jeg flyttet hjemmefra for 6 år siden.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #8 Skrevet 27. august 2006 Jeg flyttet hjemmefra for 14 år siden. Det skjedde brått, i løpet av et par dager. Jeg tok med meg klær og noen personlige ting den gang. Alt annet hentet jeg litt etter litt. Etter et par måneder lurte mamma på om hun kunne gi rommet til min bror (han sov nemlig hos henne) og det sa jeg var greit. Men sammen ryddet vi rommet
Gjest Gjesta Skrevet 27. august 2006 #9 Skrevet 27. august 2006 Jeg flyttet hjemmefra for ca 10 år siden. Jeg forventet ikke at rommet mitt skulle stå urørt eller ubrukt, men ba om at de ikke måtte kaste ting. Fortsatt har jeg en del ting der som jeg burde hente eller kaste, men de tingene er ryddet vekk og rommet brukes til gjester tror jeg. Jeg syns ikke noen kan forvente eller forlange at rommet blir stående ubrukt og urørt når man flytter ut. Syns TS virker litt umoden rundt dette, og skjønner ikke hvorfor hun ikke ryddet skikkelig etter seg de tingene som er viktig for henne å ta vare på.
Gjest loren Skrevet 27. august 2006 #10 Skrevet 27. august 2006 Jeg flyttet ut for 4 år siden, og har fortsatt masse på rommet mitt hjemme.. Tok med meg bilder, klær og slikt, men møbler står der. Mamma og pappa har stort hus, så det eneste de har gjort er å bruke noe av klesskapet mitt som lagingsplass. Har en dle møbler som jeg kommer til å ta med meg når jeg flytter inn i noe litt mer permanent enn det vi har nå.. bl.a en 200 år gammel skrivepult, en lenestol, et skatoll og slikt..
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #11 Skrevet 27. august 2006 Flyttet hjemmefra for fire år siden. Rommet er fortsatt mitt, dvs at det er ingen andre i familien som bruker det. Men vi har et veldig stort hus med mange rom, og selv om vi er fem barn har alle vi tre eldste fått beholde rommene våre etter at vi flyttet ut. Har ganske mange ting som jeg ikke kan drive og drakse med meg rundt når jeg studerer, så rommet mitt fungerer på mange måter som en bod for meg. Dette vil nok forandre seg når jeg bosetter meg litt mer permanent en plass og kan hente flere ting hjemmefra. Grunnen til at vi får ha det slik er som sagt fordi mine foreldre har et veldig stort hus og har ikke bruk for rommene til noe annet. MEN de fungerer også som gjesterom. Så når vi ikke er hjemme og mine foreldre har besøk, hender det at det bor andre der. Det er også mitt ansvar å holde det ryddig, da det er mine ting som er der, og min mor respekterer vårt privatliv såpass at hun ikke begynner å rydde opp i våre ting. Hun hadde heller ikke likt at vi ryddet på deres rom. Så om det er noe hun mener bør gjøres, så sier hun det til meg og jeg orner det neste gang jeg er hjemme. Synst vi har en veldig grei orning på det. Våre foreldre viser at vi fortsatt hører til hjemme hos dem, samtidig som de gjør hva de vil med rommene våre så lenge vi er informert og har fått anledning til å gjøre det selv om vi ikke har ønsket at foreldrene våre skal gjøre det, f.eks flytte på ting, rydde i skap o.l.....
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #12 Skrevet 27. august 2006 Flyttet hjemmefra for 5 år siden. Flyttet på studentby til en annen by, så det var derfor jeg ikke tok med meg alt med en gang. Men da jeg kom tilbake til hjemstedet etter ett år ryddet jeg ut alt. Ingen grunn til at jeg skal okkupere et rom jeg aldri skal bruke mer. At foreldrene bruker rommet til noe annet er jo nare fint. Nå var jeg siste av 3 søsken som flyttet ut, men jeg var faktisk første som ryddet helt ut av rommet. Mine foreldre har et ganske stort hus, og trenger strengt tatt ikke plassen. Faktisk bruker min mor mitt gamle rom til roterom
Gjest gjesta Skrevet 27. august 2006 #13 Skrevet 27. august 2006 Rommet mitt er fremdeles rommet mitt selv om det er 4 år siden jeg flyttet hjemmefra. Har møbler og mye annet som er mitt der. En av grunnene til at det er sånn er at jeg så langt har bodd hjemme i sommerferiene... får se hva som skjer når jeg er ferdig med å studere..
Pimbila Skrevet 27. august 2006 #14 Skrevet 27. august 2006 Jeg og mine to søstre har fortsatt "våre" rom hjemme. Tok ikke med meg alt da jeg flyttet. I tillegg er det ett soverom til der. Det er 17, 15 og 8 år siden vi flyttet ut. Noen små praktiske forandringer har de gjort på noen av rommene.
Gjest baby-E Skrevet 27. august 2006 #15 Skrevet 27. august 2006 Jeg har fortsatt masse ting på rommet mitt hjemme hos mamma. Det er litt over tre år siden jeg flyttet.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #16 Skrevet 27. august 2006 Rommet ble gjort om til gjesterom 1 måned etter at jeg flyttet, så føler ikke helt at det er mitt lenger, selv om jeg alltid bor der når jeg kommer hjem. Søsknene mine har sine rom fremdeles. Vi flyttet ut for en del år siden.
Beam Skrevet 27. august 2006 #17 Skrevet 27. august 2006 Rommet mitt ble gjort om til gjesterom ganske fort etter at jeg flyttet hjemmefra. Helt greit for meg. Sover fortsatt der når jeg er hjemme, og mange av mine ting er fortsatt der. Bilder på veggen, noe pyntestæsj, bøker i bokhylla osv. Føles litt som det er mitt rom fortsatt, men ville ikke gjort meg noe om de hadde fjernet alle mine ting heller. Jeg har jo flyttet hjemmefra og synes foreldrene mine får gjøre hva de vil med rommene i sittt eget hus uten å ta hensyn til meg som er hjemme noen uker i løpet av året.
Gjest gjesta Skrevet 27. august 2006 #18 Skrevet 27. august 2006 Jeg flyttet hjemmefra for et år siden. Mamma pusset opp rommet med en gang fordi søstern min hadde malt det blått en gang i tiden. Når kan det være mer gjesterom siden jeg ikke har så mange ting der, men de har gjort det klart at det vil være rommet mitt for det. Jeg bor på hybel og de vil jo at ejg skal vite at jeg kan komme hjem etter endte studier. Så jeg ikke føler meg kaste ut. Det vil alltid være rommet mitt tror jeg, vi har aldri hatt behov for gjesterom, hele familien bor i byen bortsett fra meg. Og de har de andre rommene de trenger, datarom, lagring og syrom. Men om de finner på noe så vil jeg ikke bli lei meg.
Elanor Skrevet 27. august 2006 #19 Skrevet 27. august 2006 Jeg flyttet hjemmefra for 5 år siden. De få tingene som jeg ikke har funnet for godt å ta med meg, men som jeg heller ikke har villet kaste, ble stuet inn i et skap i kjelleren mindre enn et år etter at jeg hadde flyttet hjemmefra. Da skulle foreldrene mine pusse opp huset, og pikerommet mitt ble til deres soverom. Hadde ikke noe særlig imot det, jeg bodde jo ikke der lengre. Men oppryddingen av pikerommet, fikk jeg selvfølgelig ta selv.
Scorpina Skrevet 27. august 2006 #20 Skrevet 27. august 2006 Flyttet hjemmefra for atten år sia (ohh dæven...som tiden flyr!) Og, jeg antar at dagen ETTER jeg hadde tatt mitt pikkpakk og flytta sørover (var jo bare klær og sånn da) så hadde moder'n flytta ting og tang INN dit for nå fikk hun eeeendelig hobby-rom! Flytta hjem igjen ca 5 år etter, men da flytta jeg ned i sokkelleiligheta og hadde behov for større plass + noe "eget" (les: egen inngang, eget kjøkken, bad og stuuue!! Lækkert! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå