Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 En ganske nær venn gjennom mange år skulle gifte seg i sommer. En tid før brylluppet får vi en mail formet som en innbydelse med bilde av de to og der det står at de skal gifte seg i utlandet en bestemt dato. Så er det link til gaveliste, også står det at de tar sikte på å holde fest på hjemstedet hennes iløpet av sommeren. Vi tolket dette som en invitasjon og kjøpte gave fra ønskelista, men var veldig usikre på når vi skulle gi gaven. Skulle vi gi den før de to dro for å gifte seg eller rett etterpå eller ta den med til selskapet de skulle ha iløpet av sommeren? Jeg spurte brudgommen om dette og han svarte at han håpet at folk forsto at det var den dagen de giftet seg som var deres store dag. Vi valgte allikevel å vente med å gi gaven i påvente av det annonserte selskapet, da vi ikke hadde lyst til å komme tomhendt, dessuten fikk vi jo ikke gitt gaven på den store dagen siden de da befant seg alene langt borte. Rett før de skulle reise til avgårde for å gifte seg kom de innom oss og ba oss skrive under på forlovererklæring. Så teknisk sett var vi forlovere. Da de kom hjem, gikk vi og brudgommens søster med familie sammen om å arangere en storslått middag for de nygifte. Da fikk de også en flott blomsteroppsats og et kort der vi alle gratulerte. Så sa vi at de selvfølgelig skulle få ordentlig bryllupsgave på selskapet. Rett etter ble vi invitert i innflytningsfest i den nye leiligheten deres. Der var det også en del kolleger av dem og de hadde med seg bryllupsgaver. Vi hadde med oss en fin innflytningsgave og et kort der det sto Gratulerer med nytt hjem. Så ventet vi på det annonserte selskapet. Av brudgommens søster får vi så høre at de skal ha selskapet en bestemt dato, men vi hører ikke noe om dette fra de nygifte. Vi møtes som vanlig, men de nevner ikke selskapet med ett ord. Uken før selskapet skal være spør mannen min om de skal til hennes hjemsted. Da svarer brudgommen at de skal ha et familietreff på hjemstedet hennes neste uke. Etterpå sender jeg han en sms og sier at vi har en bryllupsgave til dem som vi gjerne vil sende med. Av ulike årsaker rekker vi ikke å treffes, så jeg sender gaven til brudens foreldre slik at de skal få den til selskapet. Brudgommens søster med familie var i selskapet og de kunne fortelle at det kun var slektninger der. Og det er greit nok at de velger å ikke ha venner i selskapet sitt. Men hvorfor sender de oss en mail med ønskeliste og lovnad om selskap? Vi ville uansett gitt dem en bryllupsgave og det er ikke sikkert vi hadde tatt turen til selskapet, men vi reagerer på at vi ikke ble bedt siden vi fikk denne mailen med ønskeliste og antydning om selskap. Jeg lurer litt på hva andre hadde tenkt i samme situasjon, om det bare er vi som er pirkete eller om også andre hadde følt seg litt støtt i samme situasjon.
Gjest BagLady Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Høres egentlig ut som om de ville ha så mange gaver som mulig
Sun Mei Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Jeg reagerer egentlig mest på at dere var forlovere og ikke ble bedt på festen
Gjest Kitten Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Dette hørtes veldig rart ut. Kan det tenkes at de skulle be masse venner i tillegg, men av en eller annen grunn så ble det avlyst? Isåfall burde de komme med en slags unnskyldning...
Gjest Gjesta Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Syns hele greia høres rotete ut ja.....
Gjest Bellatrix Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Jeg reagerer egentlig mest på at dere var forlovere og ikke ble bedt på festen ← Enig. Merkelig opplegg. Man sender ikke mail med en gaveliste og beskjed om at det blir selskap uten å invitere.
Gjest h Skrevet 27. august 2006 #8 Skrevet 27. august 2006 Jeg reagerer egentlig mest på at dere var forlovere og ikke ble bedt på festen ← Samme her. Visste ikke engang at man kunne gifte seg uten forloverne til stede i utlandet. Men men. Virker som om de ville ha mange gaver. Maile ønskeliste til folk som ikke kommer til bryllupet engang, eh..
Gjest gjesta Skrevet 27. august 2006 #9 Skrevet 27. august 2006 Virker som et rotete, dårlig planlagt opplegg. Kanskje de planla å ha en fest, men etter bryllupsfeiring i utlandet, middag da de kom hjem, innflyttningsfest og familieselskap, så følte de at det hadde vært nok av selskapeligheter og hele bryllupsfesten kokte bort i kålen? Uansett ganske så frekt å sende ut ønskeliste til folk man ikke ber i et selskap. De burde inkludert alle som fikk en slik "invitasjon" i selskapet, evt. droppet innflyttningsfesten og hatt bryllupsfest istedet.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #10 Skrevet 27. august 2006 Hørtes ut som om brudeparet kanskje er av den vel impulsive typen syns jeg. Og tar ting litt på sparket, så ble det litt for rotete til slutt... Skjønner at dere syns det hele er litt merkelig ja, det hadde jeg og kommet til å gjort...
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #11 Skrevet 27. august 2006 En ganske nær venn gjennom mange år skulle gifte seg i sommer. En tid før brylluppet får vi en mail formet som en innbydelse med bilde av de to og der det står at de skal gifte seg i utlandet en bestemt dato. Så er det link til gaveliste, også står det at de tar sikte på å holde fest på hjemstedet hennes iløpet av sommeren. Vi tolket dette som en invitasjon og kjøpte gave fra ønskelista, men var veldig usikre på når vi skulle gi gaven. Skulle vi gi den før de to dro for å gifte seg eller rett etterpå eller ta den med til selskapet de skulle ha iløpet av sommeren? Jeg spurte brudgommen om dette og han svarte at han håpet at folk forsto at det var den dagen de giftet seg som var deres store dag. Vi valgte allikevel å vente med å gi gaven i påvente av det annonserte selskapet, da vi ikke hadde lyst til å komme tomhendt, dessuten fikk vi jo ikke gitt gaven på den store dagen siden de da befant seg alene langt borte. Rett før de skulle reise til avgårde for å gifte seg kom de innom oss og ba oss skrive under på forlovererklæring. Så teknisk sett var vi forlovere. Da de kom hjem, gikk vi og brudgommens søster med familie sammen om å arangere en storslått middag for de nygifte. Da fikk de også en flott blomsteroppsats og et kort der vi alle gratulerte. Så sa vi at de selvfølgelig skulle få ordentlig bryllupsgave på selskapet. Rett etter ble vi invitert i innflytningsfest i den nye leiligheten deres. Der var det også en del kolleger av dem og de hadde med seg bryllupsgaver. Vi hadde med oss en fin innflytningsgave og et kort der det sto Gratulerer med nytt hjem. Så ventet vi på det annonserte selskapet. Av brudgommens søster får vi så høre at de skal ha selskapet en bestemt dato, men vi hører ikke noe om dette fra de nygifte. Vi møtes som vanlig, men de nevner ikke selskapet med ett ord. Uken før selskapet skal være spør mannen min om de skal til hennes hjemsted. Da svarer brudgommen at de skal ha et familietreff på hjemstedet hennes neste uke. Etterpå sender jeg han en sms og sier at vi har en bryllupsgave til dem som vi gjerne vil sende med. Av ulike årsaker rekker vi ikke å treffes, så jeg sender gaven til brudens foreldre slik at de skal få den til selskapet. Brudgommens søster med familie var i selskapet og de kunne fortelle at det kun var slektninger der. Og det er greit nok at de velger å ikke ha venner i selskapet sitt. Men hvorfor sender de oss en mail med ønskeliste og lovnad om selskap? Vi ville uansett gitt dem en bryllupsgave og det er ikke sikkert vi hadde tatt turen til selskapet, men vi reagerer på at vi ikke ble bedt siden vi fikk denne mailen med ønskeliste og antydning om selskap. Jeg lurer litt på hva andre hadde tenkt i samme situasjon, om det bare er vi som er pirkete eller om også andre hadde følt seg litt støtt i samme situasjon. ← vet du hva...bare det å bruke mail i en slik anledning er mangel på folkeskikk. Man bruker ikke mail til slike ting. jeg fikk invitasjon til dåp på mobil...avsporing her,men hadde mest lyst til å drite i hele invitasjonen og svare ved eventuelle spørsmål at mobilen er i ustand. bare det å si at de skal til utlandet,men sender gaveønskeliste...? sorry,men hvor er de oppdratt?
Susan Sto Helit Skrevet 28. august 2006 #12 Skrevet 28. august 2006 Synes det er en uting å sende gaveliste til andre en de som spør etter den jeg... (Uansett om det er med en invitasjon eller ikke.) Ellers reagerer jeg også på at de informerer om at det vil bli fest, og når den skal bli, for så å ikke invitere etterpå! Da kunne de jo heller sagt at innflyttingsfesten var en kombinert innflyttnings/bryllupsfest?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå