Gjest Jebediah Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 (endret) To sønner av Gud...2 frelsere for menneskeheten Jesus og Bagahvan Krishna http://www.gita-society.com/images/krishna-christ.jpg hva synes dere om dette bildet ? Endret 26. august 2006 av Count Dracula
Gjest Jebediah Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Jeg spurte ikke om du trodde på det. Eller om dere tror på det jeg spurte hva dere SYNES om det
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 To sønner av Gud...2 frelsere for menneskeheten Jesus og Bagahvan Krishna http://www.gita-society.com/images/krishna-christ.jpg hva synes dere om dette bildet ? ← Jeg liker ikke bilder med gamle jesusfigurer på. De vekker ikke positive følelser akkurat. Men hvis man må mene noe om symbolikken: det er naturligvis positivt at kunstneren maler de ulike religionene hånd-i-hånd. Så blir det et symbol på at alle religionene har samme formål og budskap, o, enn uttrykt på ulike måter. At vi alle er like, men det er inne, osv. du vet, det gode gamle sosialdemokratiske mantraet som vi alle lærte på søndagsskolen, i barne-TV og på skolen.
Gjest Jebediah Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 osv. du vet, det gode gamle sosialdemokratiske mantraet som vi alle lærte på søndagsskolen, i barne-TV og på skolen. ← Vel det var ikke det jeg lærte på skolen. Der lærte jeg at alle relgioner borsett fra kristendommen var djevelens verk. Og så vit jeg husker lærte ikke barne-TV det heller kristendommen var rett og det var det. Når det gjelder søndagsskolen så tviler jeg på at de snakket om noe vennskapelighet mellom religioner. Ivertfall ikke det jeg har hørt. Men du gikk kanskje på en spesiel skole og kanskje på en veldig liberal søndagsskole-
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Men du gikk kanskje på en spesiel skole og kanskje på en veldig liberal søndagsskole- ← Jeg må ha gjort det da Uansett: bildet ser naivt ut, kitschaktig, og er klar for basarsalg for barn som samler inn penger til klasseutflukt.
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 Vel det var ikke det jeg lærte på skolen. Der lærte jeg at alle relgioner borsett fra kristendommen var djevelens verk. Og så vit jeg husker lærte ikke barne-TV det heller kristendommen var rett og det var det. Når det gjelder søndagsskolen så tviler jeg på at de snakket om noe vennskapelighet mellom religioner. Ivertfall ikke det jeg har hørt. Men du gikk kanskje på en spesiel skole og kanskje på en veldig liberal søndagsskole- Det skal ikke være vennskapelighet mellom religioner, det skal det være melllom mennesker og aksept på religion mellom hverandre. Men alle religioner strider mot hverandre. Skrifter om Gud som motsier hverandre, kanskje er de alle løgn, men de er ikke alle like, de kan være vandrehistorier som går ifra den tid vi ble skapt av Gud for den som tror på det. Men om Gud har skapt himmel og jord og alt som er i det, så kan det ha seg at en av desse historiene om Gud er ren og skjær sannhet. Jeg tror på bibelen, og den troen vises ved hva Gud gjør for meg, og ikke hva jeg gjør for Gud. Så skal det litt til å gi opp sånn tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå