Gå til innhold

Noen som holder på med bueskyting?

Gjest Bjørnsdatter

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnsdatter

Jupp, det er det jeg lurer på.

Har gått opp for meg at det er ikke bare Legolas og disse menneskene som deltar i OL med compound-buer med trinser og taljer og bare mangler motor på bua som driver med bueskyting. Kunne veldig gjerne tenkt meg å prøve selv.

Så, er det noen som vet noe om bueskyting? Google har jeg selvsagt vært innom, og har funnet en god del der. Men hjemmesidene til klubbene er mildt sagt ræva når de ikke er fraværende, og sier meg ikke stort. Hva synes dere, er det en dyr og tidkrevende hobby, er det sosialt? Ser det er 6 av 48 på rankinglista som er jenter, så det er selvsagt overvekt av menn (noe jeg overhodet ikke har noe problem med, blir bare litt ekstra motivert av det i grunn). Hvordan er alderen på utøverne? Er alle dritseriøse og har OL som mål? Er det feigt å kjøpe bue i stedet for å lage selv? (Langbue, altså) Er det bare rollespillfantastene som kjører trad?

Mange spørsmål... fint om noen har noen svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hvis du vil prøve deg fram er det treninger ved Skedsmohallen... Alle kan komme å få prøve, på denne måten kan du spørre erfarne folk der. :)

Der er det både meget erfarne og meget uerfarne skyttere.

Lykke til!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...