Rosenrød Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 Slurp..... er det noen som kan hjelpe meg med en kjempekjempegod oppskrift?
Arkana Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Dette er min favoritt. Saftig og rett og slett nydelig. Gulrotkake med gourmetglasur 2 egg 2 dl sukker 2 dl hvetemel 1 ts natron 1 ts vaniljesukker 1 ts kanel ½ ts revet muskat 1 ts kardemomme ½ ts ingefær 1 dl soyaolje 4 dl grovt revne gulrøtter 50 g naturell kremost 30 g mykt smør 1 ts vaniljesukker 2 dl melis Visp eggedosis. Band alt det tørre og rør det inn i eggedosisen. Bland inn olje og revne gulrøtter. Hell deigen i en smurt form (24 cm), stek kaken på nederste rille ved 175 grader i 35-45 minutter. Bland sammen ost og smør, rør inn vaniljesukker og melis. Smør glasuren på den avkjølte kaken og lag mønster med en gaffel.
Rosenrød Skrevet 26. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2006 Den hørtes knallgod ut, men blir det ikke litt lite fyll? Er så glad i det ser du.....men kanskje jeg kan doble fylloppskriften?
Arkana Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Kremen til denne kaken skal bare være på toppen, ikke som fyll. Men det er selvsagt ingenting i veien for at du lager ekstra krem (den er veldig god!) og fyller kaken og/eller har ekstra på toppen.
Gjest gjest1 Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 Jeg anbefaler denne oppskriften http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1mpay.php?id=363
Lemona Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Jeg anbefaler denne oppskriften http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1mpay.php?id=363 ← Den bruker jeg også. Får alltid masse skryt for den. Og det er i allefall nok glasur/fyll...
Rosenrød Skrevet 27. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2006 Takk folkeens! Nå blir det kakebaking til uka!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. august 2006 #8 Skrevet 27. august 2006 På en del kaffesjapper o.l. får man tak i en sånn kjempehøy gulrotkake, a'la 7-Eleven sin, bare myyyyyyyye bedre. Det er fire lag med krem, og på toppen er det mønster i kremen, laget med hvit sjokolade. Selve kaka er utrolig saftig og god, og det er nøtter og rosiner i den også. Veldig mye mer smak i den enn i den "vanlige" gulrotkaka, som ofte blir to cm høy og noe tørr. Noen som har oppskrift på en sånn?
Rosenrød Skrevet 7. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 7. september 2006 Nå står kaken fra det søte liv i ovnen! Naaaaaaaaaaaaaaaaam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå