Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 jobber jeg skal levere frikort til, men det står at man kun kan bestille 1 frikort i året.

Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke en del av og en del b da? Det er så lenge siden jeg hadde frikort, så jeg husker jaggu ikke. Hvis ikke du finner ut av det kan du jo bare ringe til skatte-etaten på mandag og høre :)

Skrevet

Du kan ikke levere frikort 2 steder. Et frikort kan være bare på ett sted av gangen, siden det skal føres hvor mye som utbetales trekkfritt. Hvis ikke, risikerer man å få utbetalt dobbelt trekkfritt, med en skikkelig baksmell neste år. Del to av frikort, er ikke gyldig som skattekort. Det er likt med tabellkort, også dette kan bare brukes ett sted av gangen (men lettere å få kopi). Anbefaler deg å få et skattekort med trekkprosent på feks 5% istedet, det er jo nesten ingenting.

Gjest -siina-
Skrevet

Såvidt jeg vet kan du få delt opp frikortet ditt i flere mindre beløp. Feks kan du få et frikort på 20000,- som du gir til én arbeidsgiver, og et på 9999,- som du kan levere hos arbeidsgiver nr 2. Slik slipper du å løpe mellom de ulike arbeidsgivere med ett frikort.

-siina-

Skrevet

Hva innebærer det når man bestiller kopi av skattekort? Kan dette leveres til arbeidsgiver, eller er det bare en kopi til eget bruk? Har nemlig greid å rote bort skatttekortet mitt...

Skrevet

Dersom du ikke har levert det ut til noen, kan du vel bestille et nytt et vil jeg tro. Ta kontkat med skatte-etaten og hør!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...