Gå til innhold

Handle for over 500 dollar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart legge inn en bestilling på over 500 dollar, ca 3125 norske. Jeg vet om 25% moms, men jeg synes å huske at det kom noe i tillegg om det var over en viss sum...? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Cosmic Girl
Skrevet (endret)

Stemmer at det i tillegg til 25% mva kommer tollbeløp.

Det er 85 for forenklet tollgebyr under 1.000 kroner, og 175 for over. Er imidlertid litt usikker på summene, så jeg ville sjekket på www.toll.no

Det kan forøvrig også lønne seg å fortolle varen selv. Gå inn på www.toll.no og bestill brukernavn og passord. Posten tar nemlig en del for jobben, mener jeg å huske

Endret av Cosmic Girl
Skrevet

Akkurat, det stemmer. 175 kroner for tollklareringen. Jeg tror ikke jeg vil fortolle selv, den smellen har jeg gått på før ;) Men da var det for under 1.000 kr.

Skrevet

Dessuten, hentet fra toll.no:

Du kan fortolle de fleste varer med verdi fra kr 200 til kr 1000 via Tollvesenets fortollingsløsning på nett.

:)

Skrevet

"I alle tilfeller skal det betales merverdiavgift som beregnes etter 25% av verdien på varene. I tillegg kan toll bli beregnet med 10%. Toll beregnes kun av varer som kommer fra de land hvor det ikke er inngått handelsavtaler med Norge."

Hentet fra toll.no.

Har USA handelsavtale med Norge, og er det vanlig å legge til enda 10% enn de 25% i moms?

Skrevet
"I alle tilfeller skal det betales merverdiavgift som beregnes etter 25% av verdien på varene. I tillegg kan toll bli beregnet med 10%. Toll beregnes kun av varer som kommer fra de land hvor det ikke er inngått handelsavtaler med Norge."

Hentet fra toll.no.

Har USA handelsavtale med Norge, og er det vanlig å legge til enda 10% enn de 25% i moms?

Det kommer helt an på hva du skal kjøpe. Det er faktisk ikke så mange ting det er toll på.

Skrevet
Fotoutstyr :)

'

Dette skal jeg kjøpe og og jeg lurer på hva et kamera til 300 dollar kommer til å koste totalt?

Skrevet

1887 NOK + 25% moms + 175 kr i tollklarering. Tror jeg. ;)

Skrevet

+ Evt. toll dersom fotoutstyr er tollbelagt.

Skrevet

Er det der de 10% av kjøpesummen kommer inn?

Skrevet
1887 NOK + 25% moms + 175 kr i tollklarering. Tror jeg. ;)

Dette svaret var til meg ikke sant?

Hva med amerikansk moms? kan jeg trekke det fra?

Skrevet

det var til deg:) har fått opplyst at det ikke er toll på fotoutstyr. Hva mener du med am. moms?

Skrevet

Du skal såklart ikke betale moms i avsenderlandet. Vet ikke hva momssatsen er i USA, men be avsender om å trekke den ut når de sender til deg. Det er ikke toll på fotoutstyr nei, men husk at du må betale moms av frakten også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...