Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for tiden bare brukt pudder, med den dekker ikke SÅ mye som jeg vil dekke på noen plasser.

Så jeg tenkte å kjøpe meg en god foundtation som jeg kan bruke når jeg skal på fest, ut om kveldene osv. Noen som kan dele sine erfaringer om gode oljefrie fountationer? :)

Jeg har prøvd Dermalogica sin, var fornøyd med den. Men tenkte å prøve å finne en billigere...! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Clinique Perfect Real og Superbalanced Makeup er to supre- ikke for dyre oljefrie foundations. Sistnevnte dekker en smule mer, og førstnevnte legger seg ikke så i tørre flekker,etter hva jeg kan huske.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Hva med mineralfoundation da? Det kan jo legges i flere lag til du får den dekkevnen du ønsker.

Skrevet

Skulle til å si det samme som KATTAstrofe. ;)

Skrevet

Jeg har tenkt litt på mineralfoundtation fra i.d. Men, hvordan fungerer det egentlig? Foundtation i pudderform...? Blir det ikke litt rart å bruke dette pudderet jeg har fra før av oppå denne?... :klø:

Skrevet

jeg liker borghese sin, den er uten olje. den er heller ikke dyr, og virker ganske drøy.

Skrevet
jeg liker borghese sin, den er uten olje. den er heller ikke dyr, og virker ganske drøy.

Ha aldri hørt om Borghese jeg. Hvor kjøper du det? :)

Skrevet
Jeg har tenkt litt på mineralfoundtation fra i.d. Men, hvordan fungerer det egentlig? Foundtation i pudderform...? Blir det ikke litt rart å bruke dette pudderet jeg har fra før av oppå denne?... :klø:

Du trenger rett og slett ikke noe over. ;)

Du påfører pudderet og kort tid etter har det "smeltet inn i/blitt en del av" huden din. Du ser ikke sminket ut.

Det du kan ha over er mineral veil. Den er gjennomsiktig på huden, men fanger opp litt oljer som huden produserer i løpet av dagen, sånn at huden holder seg fin. Veldig greit for de som har en fet hudtype.

Det er mange typer mineralsminke. Har du veldig fet hud som blir veldig blank i løpet av dagen, vil jeg heller anbefale et annet mineralmerke som f.eks. Purelux eller Glo minerals.

Skrevet

Takk for svar!

Tror jeg må teste ut dette nå! :) Har hørt mye bra om i.d! Jeg får prøve å få tak i noen prøver, jeg liker å prøve produkter før jeg kjøper dem jeg! :)

Skrevet

gjør det! jeg er ikke så forøyd med i.d, men kan hende jeg har feil farge. føler at det vises så godt at jeg har på meg den.

borhese foundationen var bare flaks at jeg prøvde, for jeg fikk den gratis da jeg meldte meg inn i SN.

Skrevet

Jeg bytter litt på å bruke Pure Luxe og Subli'mine fra Givenchy. Noen ganger bruker jeg til og med Subli'mine som foundation og slenger på biiittelitt Pure Luxe over nesa som finishingpudder.

Subli'mine er en kjempefin foundation, synes jeg. Den er ikke særlig dekkende, men den gir en fin glød. Dog bør den ikke brukes for folk som er ute etter et matt look.

Når det gjelder Pure Luxe, er jeg helt nyfrelst. Man trenger så utrolig lite for å få et flott resultat. Dessuten jevner den huden på en måte jeg ikke har sett før, så selv om røde flekker fremdeles skinner gjennom, så ser de liksom ubetydelige ut. Vanskelig å forklare, men jeg tror nok dette er den første foundationen jeg har prøvd som jeg føler er i nærheten av å airbrushe meg. ;)

Skrevet

Du får kjøpt billige prøver av id på beautybridge.com

Men ville heller teste ut pureluxe.com KJEMPEBILLIGE prøver og bokser.

Er ikke så skimmrende som id og vis du har litt fet hud er pureluxe bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...