Gå til innhold

Jeg skal ta abort- noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym trist
Skrevet

For de som må vite hvorfor: har et barn under 1 år, og et barn som sliter med div problemer, økonomien er skral, og verken jeg eller samboern ønsker oss dette.

Men nå er det slik at jeg er så fryktelig redd. Ikke for smerter, jeg tåler ganske mye, men jeg er så redd for å ta narkose og aldri våkne mer.. Har fått narkose før og da var jeg visst "vanskelig" å vekke igjen. Jeg vet ikke om de kan tilby abortpillen her jeg bor, men jeg tviler på det.

Jeg har to barn som jeg elsker og en urrolig flott mann, men akkurat nå føles det som om jeg har fått en alvorlig sykdom og skal dø snart. Alt er helt grusomt, jeg skulle så veldig gjerne ha dette ugjort.

Jeg har legetime på mandag og vil da være over 5 uker gravid, så før papirmølla er gjennomgått har jeg jo kommet enda lenger på vei. Hvor lang tid er det normalt å måtte vente etter at man har "bestilt" aborten hos lege?

Hva med omgivelsene? Svigermor jobber på sykehuset...ennn hvis jeg treffer på henne? Hva skal jeg si til arb-kolleger om hvorfor jeg må på sykehuset?

Jeg vil være utrolig takknemlige om noen ville svare.

Og til sist: Jeg VIL ta abort og jeg VIL IKKE ha et barn til under noen omstendigheter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

først vil jeg sige at du har min fulde forståelse, var i næsten samme situration som dig bortset fra at jeg havede en møg mand som var alkoholiker og to dejlige børn en under 1 år et nyt hus og mange regninger men det blev opdaget for sent og jeg måtte gennemgå svangerskabet i dag er jeg selvfølgelig glad for det men dengang var det verdens undergang og mange års slid ønsker det ikke for min verste fjende at få to børn så hurtig efter hinanden og slide samtidigt følte jeg blev 20 år ældre med engang...

så jeg har ikke erfaring med abort selv, men du har min fulde suport, ved hvor slitsom det kan være så jeg tror du har gjort det rette valget, men en ting vær ærlig omkring det tror det vil lette på det især når du har familie der jobber på sykehuset , din arbejdsgiver behøver ikke at vide hvorfor du skal på hospitalet det er din privat sag, og du pligter ikke at fortælle så du kan endten sige at det bliver en privatsag eller sige et eller andet fjerne mandler eller noget...

der er mange mennekser som ikke regere godt på nakose og da du måske er en af dem vil jeg snakke med en nakose læge på hospitalet først, måske det er muligt at ligge dig i let nakose eller en rygblokade epudural men da er du vogen under indgrebet ikke sikkert du har lyst på det men dette skulle jo nødigt koste dig livet *S*

ønsker dig og din famile lykke til og håber det kommer til at gå godt....

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Du blir ikke lagt i full narkose under en abort, det klarer seg med lokalbedøvelse. Det er ikke vondt, bare litt ubehagelig og selve inngrepet er gjort på ca 15 min.

Hva du skal si hvis du støter på sin svigermor... vel- jobber hun på Kvinneklinikken?

Når du har snakket med legen din så blir aborten gjort få dager senere så det kan du ta helt med ro. Jeg måtte selv få utført abort etter en voldtekt og det gikk helt fint.

Lykke til!

Milla

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ble lagt i full narkose under abort.

Jeg fikk tabletter jeg skulle spise dagen før aborten som satte det hele igang.

jeg sov igjennom hele inngrepet og våknet ti minutter etter at det var over ( vet ikke hvor lang tid det tok). da var jeg på sykehuset en halvtime etter inngrepet.

Skrevet

Milla:

Tror ikke det er vanlig i norge, men hvis man ønsker det er det sikkert mulig. (Lokalbedøvelse)

Hvis en kvinne ønsker abort, går hun til legen sin. Legen finner ut hvor langt graviditeten er kommet, og forteller kvinnen hva som skjer under et abortinngrep. Kvinnen må underskrive på et skjema og legen henviser henne til et sykehus. På sykehuset kan fosteret bli fjernet ved en operasjon i narkose. I Norge er dette fortsatt den vanligste metoden.

kilde:http://lommelegen.no/artikler/abort%2Dspontan%2Dprov.htm

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Hm, da tok jeg visst feil. Men jeg fikk bare lokalbedøvelse da jeg tok min. Kanskje praksisen er forskjellig fra sykehus til sykehus!

Milla

Skrevet

Husk, hvis du har noen du kjenner som jobber der og ikke har lyst å møte den eller de, så kan du søke deg til et annet sykehus å ta aborten.

Lykke til :blunke:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Og da sier vi takk til deg!

Til "Anonym Trist": Kg har dessverre endel faste brukere som er skikkelige anti-abort fanatikere. De dukker opp med jevne mellomrom (tør ikke skrive under sitt faste navn) men ikke bry deg om dem, de skriver bare for å lage kvalme.

Milla

Skrevet

dengang jeg tok abort, for mange år siden brukte de full narkose

Skrevet

Jeg synes du skal prate med fastlegen din, jeg. Legg frem alle de tingene du lurer på, så ordner dere det sammen!

Lykke til!

Maggie

Gjest Cruella
Skrevet

Du KAN søke deg til et annet sykehus.

Hvis du møter din svigermor, si at du skal undersøkes for noen cyster i livmora! (Vet det er en ren løgn, men en hvit som sne-løgn)

Ikke si noe til arbeidskollegaene dine. De har ingen rett til å vite noe, det burde holde å si at det er privat.

Lisa-Beth

Skrevet

Hei!

Mulig du alt har fått gjennomført aborten nå, men uansett så er det vanlig å bli lagt i full narkose.

De hadde også problemer med meg den ene gangen å få vekt meg, men det er bare det at de bruker lengre tid på deg.

Ingen mennesker er like.

Abort er vel ikke noe man akkurat ønsker, men jeg skjønner deg utmerket!

Tror det kan utføres frem til 6 mnd. i helt ekstreme tilfeller!

Man lærer seg å leve med slike ting, og det går bra. Så lenge man er sikker på hva man gjør, så er det alltid det rette for deg!

Lykke til med de barna du har du.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå ble jeg skikkelig forbanna her! jeg fikk innlegget mitt slettet, og grunnen var at mitt svar ikke var til hjelp i en slik situasjon.... men kjære moderator... har du noen gang gått gravid eller har barn selv?

Det kan du umulig ha gjort, for svaret jeg ga til denne dama, er at jeg vil gi henne informasjon hva det egentlig vil si å ta abort, og det må jeg formidle, kanskje hun ikke har noe kunnskaper om hva som skjer med et foster som blir revet bort fra mors kropp? jeg vil opplyse om hva man egentlig gjør når man tar abort, og at man må ta ansvar og ikke lage barn, hvis man ikke er klar for det, og ikke bruke abort som prevensjon... er det ingen kvinner som tåler å høre dette? vil ingen vite hva som foregår når det taes abort, og hvorfor ikke? tåler ikke folk å høre at de tar et liv? de bør de, for det er nemlig det de gjør!

Så ta ansvar og bruk prevensjon folkens, og ikke bruk abort som prevensjon vær så snill!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Så ta ansvar og bruk prevensjon folkens, og ikke bruk abort som prevensjon vær så snill!

Ingen prevensjon er 100% sikker og "uhell" kan skje selv den mest forsiktige. Ingen her snakker om at det er helt greitt å bruke abort som prevensjon. Men anti-abort utbrudd og folk som snakker om "fosterdrap", "du vil aldri tilgi deg selv......" etc. Det vil vi ikke ha her på KG. De fleste kvinner kommer seg helt fint gjennom en abort uten varige men.

Skremselspropaganda, religiøs fanatisme, linker til såkalte "sannheten om abort" web- sider og hysteri kan du spare oss for.

Milla

Skrevet
Hvor lang tid er det normalt å måtte vente etter at man har "bestilt" aborten hos lege?

Hva med  omgivelsene? Svigermor jobber på sykehuset...ennn hvis jeg treffer på henne? Hva skal jeg si til arb-kolleger om hvorfor jeg må på sykehuset?

Jeg vil være utrolig takknemlige om noen ville svare.

Og til sist: Jeg VIL ta abort og jeg VIL IKKE ha et barn til under noen omstendigheter.

Nå ble jeg skikkelig forbanna her! jeg fikk innlegget mitt slettet, og grunnen var at mitt svar ikke var til hjelp i en slik situasjon....

Gjest, ditt svar var ikke til hjelp fordi det ikke er dette hun spør om. Om du ønsker å diskutere for/mot abort bør du opprette et eget tema til dette uten å ta for deg en enkelt bruker.

Skrevet

Det er mulig hun visste dette fra før.. Hun har tross alt et handicappet barn, i tillegg til en unge under ett år. Vi vet ingen ting om situasjonen hennes, og for alt vi vet kan p-pillene ha sviktet, kondomet kunne vært lekk, ingen prevensjon er 100%, så jeg tror vi skal være litt forsiktige med å forhåndsdømme. Tror ikke det finnes en sjel i denne verden som tar lett på en abort. Og ja, de fleste vet hva det dreier seg om.

Av og til er det snakk om å overleve selv, slik at man kan ta seg av de barna man allerede har.

Skrevet

Må bare kommentere det Bjørnen 22 sier: (og dette er generellt sett)..

Nei...tror faktisk ikke de fleste vet hva det dreier seg om......mannen min fikk sjokk da han fikk se autentiske bilder av et foster helt opp mot lovlig abortgrense...

Gjest Anonymous
Skrevet

Det ER mulig at en p-pille ikke er 100% prosent sikker, men det skal godt gjøres å bli gravid når man tar p- piller!!!

Det eneste som kan forhindre at en p-pille virker, er om man spyr den opp like etterpå, eller noe annet nesten helt usannsynlig, og det er mange som bruker abort som prevensjon, og hva vet du om Milla at de fleste kommer seg gjennom en abort uten varige men? hvis de gjør det, vet de kanskje ikke nok hva som skjer i det man dreper et foster, og at man bør ta valget om å ta bort et foster, meget alvorlig, for et foster er jo en person det også, selv om det er lite.

Jeg er ikke helt i mot abort... hvis man blir voldtatt og man blir gravid, synes jeg det er krise, og at man bør få gjort det, men under INGEN andre omstendigheter!

Hvorfor skal vi bestemme om en person får leve eller ikke?

Og

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes det er feil å dømme en person når du aldri har vært i samme situasjon selv!!!

TB

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...