Gjest grreg Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 Spørsmålet høres nok litt rart ut, men jeg har behandlet en vorte jeg fikk på fingeren (rett ved siden av neglen) i noen uker nå. Det har fungert, vorten har i hvert fall blitt mye mye mindre. Nå lurer jeg på om den er borte. Men det er vanskelig å si. Huden rundt vorten er litt mishandlet, så hele området hvor vorten har vært er litt rødt og rart. Jeg har tidligere behandlet en vorte på foten. Da sluttet jeg for tidlig, og den kom tilbake. Det vil jeg unngå denne gangen. Når man påfører linimentet, så blir området rundt vorten hvit, sant? Hvis det ikke blir hvitt med en gang, kan man anta at vortten er borte? Ps, jeg har tidligere spurt legen om det er farlig å bruke Verucid lenge. Hun sa det ikke var det.
Gjest Pepper Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Høres ut som vorten er borte. Verucid etser jo. At den etser vorten gjør ikke vondt, men når du får Verucid på huden rundt, gjør det litt vondt. Så om du ikke kjenner at det svir betyr det kanskje at det er litt vorte igjen? Om det begynner å svi ville jeg stoppet!
Majka Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Jeg har bare brukt slikt liniment under foten en gang. Tok noen perioder der jeg smurte på og skrapet vekk med jevne mellomrom. Til slutt kom jeg til en liten svart prikk som jeg tror må ha vert "roten". Når den var fjernet stoppet jeg, og jeg var kvitt vorten...
Gjest grreg Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Hm...ikke lett det her. Har forsåvidt et spørsmål til. Jeg har også lagt merke til disse svarte prikkene som danner seg. Skal man fjerne hudlaget med disse..? Blæh, vil bli ferdig med dette.
Majka Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 Jeg har iallfall dratt ut den svarte prikken som en avslutning på behandlingen. Minnes at det var litt vondt...De sitter liksom litt dypt i huden.
Gjest Pepper Skrevet 26. august 2006 #6 Skrevet 26. august 2006 De svarte prikkene er en del av vorten ja, så du må bruke Verucid til de er borte! Ofte er det lurt å smøre litt vaselin på den friske huden rundt vorten for å beskytte huden mot etsing.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Jeg sliter med en vorte under beinet. Jeg har kjøpt verucid og vil begynne med dette, men hva skal jeg bruke for å fjerne og skrape det av med etterpå? Bruker dere skalpell? Legen min kunne ikke svare meg på dette.
Gjest Virvel Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 Jeg har brukt vanlig fotfil eller skrapt forsiktig med neglesaksen. Stopper når de sorte trådene forsvinner.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #9 Skrevet 28. august 2006 Jeg har slitt fælt med fortvorter, og særlig med at de kommer tilbake når jeg trodde de var vekk Verucid funker ikke, det faller bare av hos meg. Bruker scholl vorteplaster med ordentlig vannfast plaster utapå. Når det har fått etse noen dager, så kan man godt gå uten en stund, det ytterste av den etsede vorta vil falle av, så kan man bare fortsette noen runder til. Noen ganger herjer jeg fælt for å bli helt kvitt dem - da bruker jeg tapetkniv og fjerne all død hud rundt, samt selve vorta. Huden etses bort fortere enn vorta, så den vil gjerne stå litt opp og være hardere/med sorte prikker, mens gjenværende hud er sår og tynn. Da bør den beskytes, mens resten av vorta behandles til det ikke er noe sort igjen. Og litt til, så du er helt sikker. Det er noe herk, beklager den udelikate beskrivelsen.
Gjest grreg Skrevet 30. august 2006 #10 Skrevet 30. august 2006 Takk for svar alle. Tar en liten pause med verucid nå. Huden rundt trenger nok en pause nå. Håper jeg er kvitt faenskapet snart
Gjest Ninakanin Skrevet 30. august 2006 #11 Skrevet 30. august 2006 Det er noe herk, beklager den udelikate beskrivelsen. ← Jeg vurderte å spise frokost, men venter litt til
Gjest s-a Skrevet 28. mai 2008 #12 Skrevet 28. mai 2008 Hei! jeg har over en lengre periode vært plaget av små vorter i aniktet. har nå prøvd verucid. det har resultet i at jeg har fått store veskefylte blemmer i ansiktet... har brukt verucid ca 1 uke. kan det være en allergisk reaksjon?? hadde to vorter på den ene hånda også, der har det også blitt blemmer:-( hjeeelp!! fortvilet!!!
Gjest Roger Skrevet 19. september 2010 #13 Skrevet 19. september 2010 litt vittig at overhodet INGEN har peiling på det de skriver om.. "de svarte trådene, den svarte roten, de svarte prikkene" og alt annet dere beskriver som svart i denne sammenheng har ingenting med roten, eller noe annet å gjøre. det er blod som er størknet. Så slutt å skriv slike mongolide ting om "det svarte" og les dere opp på temaet i stedet. Dette er ikke 1800-tallet, vi er kommet lengre enn som så.. jesus kristus. 1
Gjest Lola Skrevet 19. august 2011 #14 Skrevet 19. august 2011 Hvordan får man bort de hvite flekkene på huden??? !!
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2012 #16 Skrevet 18. september 2012 Komboja my lord! Vortesvineri!!!
Gjest Gjestebruker2244 Skrevet 27. mars 2013 #17 Skrevet 27. mars 2013 Hei.. Jeg har 7 vorter rundt og på tærne. To av de prøvde jeg og skjære vekk, og jeg fikk det til, men fyfaen så vondt det var! Nå har de to fått svarte blodrester på seg, og det er en svart ring rundt de. Men de fem andre plager meg så innihælvete!! Vurderer og kjøpe Verucid (?) idag, men jeg er en skikkelig pyse, så jeg bare lurte på om det er vondt å bruke det? Hilsen en ungdomsjente ..
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #19 Skrevet 5. juni 2024 Rosehoneymoon skrev (13 minutter siden): Er ikke vondt å bruke verucid Nei det er ikke vond. Smør på og la det tørke. Når du skal påføre nytt skraper du bort den gamle veruciden med en skalpell. Jeg kjøpte engangsskalpeller (kan brukes mange ganger) og skrapte med baksiden av skalpell, ikke den skarpe siden. Anonymkode: 7b82e...8c8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #20 Skrevet 5. juni 2024 Rosehoneymoon skrev (1 time siden): Er ikke vondt å bruke verucid Hvorfor søke opp 11 år gammel tråd? Anonymkode: 4031d...1db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå