Gjest lillieng Skrevet 9. januar 2003 #1 Skrevet 9. januar 2003 jeg fikk en mystisk tekstmelding fra et mobilnr. for noen uker siden. (ikke noe uvanlig, eller støtende i beskjeden) Jeg har i ettertid forsøkt å finne ut hvem som eier dette nummeret, men opplysningen sa det var et uregistrert nr. (det var nytt for meg) Jeg har gjenntatte ganger forsøkt å ringe opp dette nr., men enten så har det slått inn en beskjed om at telefonen er avslått, eller så har det bare ringt og ringt uten at noen har svart. Men ved to tilfeller så har det etter ca 15 sekunders rigning bare blitt opptattsignal - som om vedkommende bare koblet meg ut. :o (jeg brukte hustelefonen da jeg ringte, og den er slik at nr. ikke kommer opp på den andres display om hvem som ringer) jeg synes mildt sagt at dette er merkelig - et uregistrert nr. der ingen svarer på over 4 uker - noen ganger er den koblet av og noen ganger ringer det bare uten at noen svarer nummeret begynner på 40 (betyr det noe, om det er et gammelt tlf.nr eller lignende ??) er det noen som har noe råd å gi - om jeg kan finne ut hvem som sente denne beskjeden ??
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2003 #2 Skrevet 9. januar 2003 40 er i en nyere nummerserie. men nå forteller det ikke lenger om hvem som eier nummeret da alle kan portere hit og dit.
Gjest Zalomine Skrevet 9. januar 2003 #3 Skrevet 9. januar 2003 Men uregistrert, det er ofte kontantkort. Da er det jo umulig å vite hvem som "eier" (alså bruker) nummeret, med mindre vedkommende frivillig registrerer det. Som nenvt kan man ta med seg nummeret når man bytter leverandør, så egentlig så vet vi ikke noe som helst....
Mathias Skrevet 10. januar 2003 #4 Skrevet 10. januar 2003 Men uregistrert, det er ofte kontantkort. Da er det jo umulig å vite hvem som "eier" (alså bruker) nummeret, med mindre vedkommende frivillig registrerer det. Som nenvt kan man ta med seg nummeret når man bytter leverandør, så egentlig så vet vi ikke noe som helst.... og i tilegg vil nok mange (med meg) som mottar anrop fra nr som ikke vises slå av tlf/koble deg ut.... Så der har du nok forklaringen.
Anie Skrevet 10. januar 2003 #5 Skrevet 10. januar 2003 Om man får meldinger eller anrop fra ukjente nr - så kan man ringe det teleselskapet som "eier" nr- si at du nærmest blir "trakasert" og lurer på hvem som eier dette nr... Dette har jeg gjordt 2 ganger - både til telenor og netcom..Fikk navn og adresse begge gangene (jeg hadde selvsagt prøvt opplysningen først...)
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2003 #6 Skrevet 10. januar 2003 Det er veldig strengt akkurat det der. Med opplysninger fra teleoperatør om andre kunders forhold..så der tror jeg Anie er heldig.Feks hvis personen har hemlig nummer èr jo ikke det noe gunstig Operatørene har ikke lov gi ut info om personen..ikke selv når det sendes en klage .. politiet kan be om slikt skriftlig.'
Gjest Mzfire Skrevet 10. januar 2003 #7 Skrevet 10. januar 2003 Nå er det slik med Netcom sitt kontantkort som er uregistret så er det uregistert, står ikke overhodet noe navn registret til det kontantkortet. Kaller dette bare gangsterkontant.. hehe
Gjest Anie uinlogget Skrevet 10. januar 2003 #8 Skrevet 10. januar 2003 Det er veldig strengt akkurat det der. Med opplysninger fra teleoperatør om andre kunders forhold..så der tror jeg Anie er heldig.Feks hvis personen har hemlig nummer èr jo ikke det noe gunstig .' Det er mye mulig jeg var heldig Jasmin, men saken min var faktisk at jeg ble opppringt og fikk meldinger av en fyr som påstod at han hadde chattet med meg på nett - han fortalte i detaljer hvordan jeg så ut , hva jeg het osv- og dessuten hadde jeg liksom gitt han tlf nr mitt. Saken var at den gang hadde jeg ikke internett en gang - og visste overhode ikke hvem den fyren var.. Jeg undersøkte nr på opplysningen, 1999 - 1880 etc.. De fant han ikke - så ringte jeg netcom og fortalte som det var.. Dermed etter mye leting fikk jeg navn og adresse. Om han hadde kontant kort eller hva - det vet jeg ikke..
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2003 #9 Skrevet 10. januar 2003 jupp...sikkert fordi du ble plaget av denne personen..men normalt pleier de være veldig streng der også.. så du var heldig som slapp styre med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå