Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å se på DVD'er på PCen i og med at jeg ikke har DVD-spiller. Men nå har jeg fått problemer med lyden. Jeg hører nemlig dunkelyder over lyden, som om jeg har sprengt høytalerene (og det stemmer forøvrig at volumet var høyt da problemet først oppstod).

Det rare er at når jeg spiller mp3'er, eller f.eks ser på videoer i YouTube, er lyden helt fin. Kan det da være høytalerene som er problemet? Og hvis ikke: hva kan det da være? Jeg har prøvd å bruke et annet program til DVDene, men dunkelyden er der likevel.

:klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve høyttalerne på en annen PC for å se om det er samme problem da før du kjøper nye høyttalere.

Skrevet

Ja, det kan jeg selvfølgelig. Men jeg har ingen i umiddelbar nærhet som jeg kan låne av, så da spurte jeg her istedet. :tommel:

Jeg kom på at jeg hadde noen gamle høytalere stående i boden, men jeg mangler adapter til dem, og adapteren til de høytalerene jeg bruker er 12 volt, mens de gamle er merket med 9 volt. Så da vet jeg ikke om jeg tør å bruke dem. :sjenert:

Skrevet

Du har ikke mulighet til å teste høyttalerne til PC'en på en CD-spiller eller noe da?

Skrevet

Oi! Det falt meg faktisk ikke inn at jeg ville få samme problemet med avspilling av CDer, og det har jeg jo faktisk.

Men når jeg koblet lyden til discmanen min, gikk det fint. Da kan jeg kanskje konkludere med at det ikke høytalerene som er problemet, men et eller annet med CD-rommen. Føler at jeg syns det var litt trist, for høytalerene kunne jeg i det minste fikse på.

Men takk for hjelpen! :)

Skrevet

Du kan jo få byttet ut DVD-rom'en også (enklest hvis du har stasjonær maskin), men stort sett også mulig med bærbar.

Skrevet
har jeg fått problemer med lyden. Jeg hører nemlig dunkelyder over lyden, som om jeg har sprengt høytalerene (og det stemmer forøvrig at volumet var høyt da problemet først oppstod)

Jeg hadde samme problem og den dunkelyden var utrolig irriterende! :sur:

Jeg endte opp med å kjøpe nye dyre høytalere til pcen, men de begynte å skurre så mye at de prøver jeg å bruke minst mulig pga jeg blir så irritert! :sur:

Du kan eventuelt sjekke at ledningene mellom høytalerne og adapteret sitter skikkelig i der de skal. På de forrige høytalerne ble det litt bedre en stund når jeg fikset litt på dem... :sjenert:

Skrevet
Vi kan ta oss en tur og fikse vi ;)

:hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...