Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gitt to personer som bor sammen. Person A er sulten, og person B er ikke sulten. Skal middagen lages nå som person A er sulten, eller må person A gå sulten helt til person B også blir sulten?

Person B spiste myyyye mer til frokost enn person A gjorde.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det spørs hvem som lager middage.

Hos oss venter vi heller litt på hverandre. Dersom sambo ikke er sulten, og jeg er skrubbsulten tar jeg meg en brødskive så lenge. Har vi dårlig tid derimot lages middagen slik at den som skal rekke noe får tid til å spise først, uavhengig hvor sulten den andre er.

Skrevet

Dette er vanligvis ikke noe problem hos oss. Vi spiser middag til omtrent samme tid hver dag, så får hver enkelt selv passe på å ikke stappe i seg 4 brødskiver en time før.

Hvis vi ser bort fra det hadde nok den som var sulten tatt seg en frukt og ventet litt, men de fleste har vel noenlunde lik middagstid og det burde jo være mulig å ta hensyn til det når man velger mengde mat til lunsj og jeg synes ikke den som er sulten og har ventet på middag skal måtte vente enda lengre fordi den andre var så grådig.

Skrevet
Gitt to personer som bor sammen. Person A er sulten, og person B er ikke sulten. Skal middagen lages nå som person A er sulten, eller må person A gå sulten helt til person B også blir sulten?

:ler:

Hvem skal lage middagen ? A eller B? den som lager bestemmer.....

Skrevet

Enn når "middagen" er en frossenpizza som ikke trenger å lages? Og det er helg og man egentlig ikke har mye annet å gjøre? :sjenert:

Skrevet

Er èn frossenpizza middag for to...? :klø:

Hadde jeg vært den sultne hadde jeg tatt meg en brødskive. Frossenpizza er bare vomfyll, og ikke en middag jeg gidder å lage styr for.

Skrevet

Vi gjør som flere har nevnt, den som er sulten tar seg en brødskive/frukt, og så spiser vi samtidig en stund senere.

Hvis dere skal ha frossenpizza og ikke blir enige, foreslår jeg å dele den i 2 og steke hver for seg. Det hender det jeg gjør hvis jeg skal lage noe kjapt til meg selv (orker ikke spise mer enn en halv pizza).

Skrevet
Er èn frossenpizza middag for to...? :klø:

Hadde jeg vært den sultne hadde jeg tatt meg en brødskive. Frossenpizza er bare vomfyll, og ikke en middag jeg gidder å lage styr for.

Enig med deg.

Gjest Bellatrix
Skrevet

A kan ta seg litt frukt eller en brødskive så spiser de sammen litt senere.

Skrevet
A kan ta seg litt frukt eller en brødskive så spiser de sammen litt senere.

:Nikke:

Skrevet

Spiller mindre rolle hvor mye de spiste til frokost. Det er så lenge mellom frokost og middag at det teller ikke.

Til ditt spørsmål: jeg synes A da må lage middag til seg (og eventuelt til den andre), så får B varme opp nar den blir sulten. Hvis de to ikke kan bli enige om en fast, felles tid, får de spise hver for seg.

Skrevet

Her kommer det litt an på hvor lite sulten den ene av oss er - er man sulten om en halvtime venter vi på hverandre, men er man overhodet ikke sulten i det hele tatt, da spiser vi når vi er sultne, hver for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...