Gå til innhold

Felles garderobe i USA

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym 14
Skrevet

Jeg har tenkt å gå på skole i usa om noen år og jeg har hørt at gutter og jenter har felles garderobe der.

Er det sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I landet hvor alle har sex med BH på? Det tviler jeg på.

Skrevet

Jeg kjenner flere som har gått på high school i usa, men ingen som har hatt felles garderobe. Det skulle tatt seg ut i et land hvor man sover med heldekkende pysj, og hvor noen stater har lover mot nakenhet- i sitt eget hjem.

Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg i det hele tatt. Det du har hørt er rykter og oppspinn.

Skrevet

Jeg har hørt at de har individuelle båser på noen skoler. Har også hørt at folk dropper å dusje etter gymtimen, eller at gymtimene legges til slutten av dagen, fordi det er unaturlig for mange med nakenhet og fellesdusjing (med eget kjønn).

Men alt i alt er dette bare ting jeg har blitt fortalt, så hvordan det fungerer vet jeg ikke. USA er jo et meget stort land, med individuelle stater som fungerer som egne land med egne lover, religiøs retning, osv... Tipper derfor at ting varierer.

Skrevet
Har også hørt at folk dropper å dusje etter gymtimen

De jeg kjenner sier det samme. Men nå er ikke dette så uvanlig som vi i Norge skal ha det til. Jeg gikk på skole i Frankrike, og der var det heller ingen dusjing etter gymmen.

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig med coed (begge kjønn) dusjer eller garderober, men det er vanlig å ha sportslag som er coed på high school.

Det er ikke så vanlig å dusje etter gymmen der, men jeg tror det er litt fordi gymmen ikke er sånn som hos oss, mer slapp. Studentene velger selv idretter der, så blir de med på skolelag, det er den virkelige treningen. De velger sommeridrett og vinteridrett (for de forskjellige semestrene) eller en idrett som er helårs. De treningene er som regel på ettermiddagen rett etter skoletid, så drar kidsa hjem og dusjer.

Gjest Flua-ikke inlogga
Skrevet

Da jeg gikk på Juniog High School i California for noen år siden, var det absolutt delte garderober ja! OG, ikke dusja de heller! Jeg og ei til gjorde det første dagen, aldri mer.........de gikk forbi oss med store øyne, har aldri følt meg SÅ dum og flau! Men, de barberte leggene etter hver gym! :overrasket: Vi hadde en times gym hver dag, i 25-30 grader.......griseri...... Eneste gangen dusjene ble brukt, untatt da jeg dusja da, var den ene dagen det regna, da hadde vi gym i dusjen!!! :forvirret:

USA er veldig dobbelmoralistisk fant jeg ut.........kropp er greit så lenge det ikke er naturlig.......... :ironi:

Skrevet

Da jeg gikk paa videregaaende fikk vi en amerikansk jente som utvekslingsstudent i klassen. Vi ble gode venner og det var morsomt aa hoere om hvordan hun hadde opplevd foerste gymtime - hun fikk sjokk! I garderoben sto alle jentene og kledde av seg og pratet i vei som om alt var normalt og spoekte og lo i dusjen mens de sto der helt naken alle sammen! Uff og uff!

Skrevet

Nå vet jeg at film ikke er ekte, men hvorfor dusjer dem i amerikanske filmer hvis dem ikke gjør det på ordentlig? Mange filmer skal jo speile virkeligheten.

Skrevet
Nå vet jeg at film ikke er ekte, men hvorfor dusjer dem i amerikanske filmer hvis dem ikke gjør det på ordentlig? Mange filmer skal jo speile virkeligheten.

Fordi hollywood skuespillere helst skal kle av seg noen ganger i løpet av en film.

Skrevet

Det kan jeg aldri tro stemmer.

Men uansett er det lurt å undersøke mest mulig om miljø og rutiner når du skal velge skole, så om du vil være på den helt sikre siden så kan du spørre litt diskret rundt ang de skolene du ønsker å søke på.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Da jeg gikk på high school i USA (i et veldig liberalt område) var det separate gutte- og jentegarderober til å skifte i, men man dusjet ikke etter gymmen....

Skrevet

Hva besto begrepet "gym" av da ? Ingenting man ble svett av, eller var alle i så god form at man ikke svettet ? ;)

Gjest Flua-ikke innlogga
Skrevet

Der jeg gikk var det GYM ja! Vi svetta i bøtter og spann.....i tillegg til det fysikse var det jo mellom 20-25 grader hele året da....... men vaske seg, nei da! Ha på litt deo, shave the legs og ferdig med det!

Skrevet
I landet hvor alle har sex med BH på? Det tviler jeg på.

Har du sett på film igjen nå? I Dynastiet var sex at de rulla rundt i senga frem og tilbake også, nå vet jeg bedre... (de har sex med BH på på film for at filmen skal kunne vises for et yngre publikum + tv.)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

På videregående var det amerikanske utveksklingsstudenter (i Norge) som måtte dusje i lærergareroben fordi de var vant til separate dusjer i jentegarderoben. Konklusjonen er altså at man nok ikke deler garderobe med gutter når de ikke en gang kan se sine medsøstre nakne.

Gjest LilSweetie
Skrevet
Hva besto begrepet "gym" av da ? Ingenting man ble svett av, eller var alle i så god form at man ikke svettet ?  ;)

Jeg har aldri hatt så hard gym som det året i USA. Vil helst ikke tenke mer på dette, nei... :forvirret:

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg gikk et år i USA, og der var det IKKE fellesgarderobe. Var sjelden/aldri dusjin etter heller, for det var jo på slutten av dagen og alle dro rett hjem. Men min erfaring med amerikanere er nærmest sånn sex med bh'n på og begge bena i gulvet :ler: De var "hysteriske" der jeg bodde i hvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...