Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bandt den fra 01.01.06-01.01.07. Får se hvilket "tilbud" leverandøren kommer med etter dette, så skla jeg ta valget om fastpris eller ikke etter det.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har Topp5 garanti fra Norges Energi. Dvs. at prisen skal være blant de 5 billigste i Norge til enhver tid.

Binding av rente og strøm har den ulempe at man som regel må betale en høyere pris i hele perioden, fremfor å ha en variabel pris som riktignok kan være høyere på slutten. I alle "ekspertuttalelser" jeg har lest anbefales ikke binding da man ender med å betale en høyere gjennomsnittspris for perioden. Derfor gjør jeg ikke det.

Skrevet

Hvordan skal vi, som bare er 1 single i husstanden, klare å betale strømregningene til vinteren? :overrasket::forvirret:

Har hørt at prisen per KwH kan komme helt opp i 1 krone! I tillegg stiger fastprisen for nettleien med et par tusen kroner. Alt dette for at bedriften skal klare å fylle opp rammene sine som de må ha et minimum av penger i. Rammene er fastsatt av bedriften, politikerne har godtatt den...

Hver gang vi forbrukere klager over høye priser, henviser de nbare til "rammen". Dermed får ingen skylden eller ansvaret for "rammen".

Jeg bor alene, tjener helt ok, har lang høyere utdannelse (men tjener ikke bra likevel...): jeg er nervøs for hvordan jeg skal klare å betjene studielån, alle utgifter, og ikke minst strøm framover. :tristbla:

Skrevet

Aner ikke hvordan jeg skal få råd til strøm :tristbla:

Gruer meg til vinteren, for jeg vil få høy strømregning selv om jeg i år ikke tør å bruke noe. Det koster jo mye uansett, vi betaler altså mye for å ha det kaldt også.

:forvirret:

Skrevet
Jeg har Topp5 garanti fra Norges Energi. Dvs. at prisen skal være blant de 5 billigste i Norge til enhver tid.

Binding av rente og strøm har den ulempe at man som regel må betale en høyere pris i hele perioden, fremfor å ha en variabel pris som riktignok kan være høyere på slutten. I alle "ekspertuttalelser" jeg har lest anbefales ikke binding da man ender med å betale en høyere gjennomsnittspris for perioden. Derfor gjør jeg ikke det.

Hadde fastpris fra jan 2003 til des 2005 og tjente godt på det i forhold til variabel pris. Derfor valgte jeg igjen fastpris fra jan 2006 , men nå var det kun for ett år. Har så langt tjent på fastprisen i år også i forhold til variabel pris.

Når det gjelder å binde renta på banklånet så synes jeg det er mer risikabelt, så der kjører jeg flytende rente, da jeg ikke tror det lønner seg for meg å binde renta. (Og fordi at jeg med flytende rente kan styre nedbetalingen som jeg selv vil, noe som ikke er mulig med fastrente)

Gjest "Strømeksperten" ;)
Skrevet

I det lange løp lønner det seg å ha en avtale med variabel pris. Men du kan selvsagt være heldig å tjene på fastpris i enkelte perioder.

Du bør ikke gå inn på fastpris med den hensikt å tjene på dette. En grunn til å gå binde seg til en fastprisavtale er hvis du rett og slett ikke har råd til en mulig prisøkning i vinter, for eksempel hvis prisen øker til 1 krone. Du kan også gå inn på en fastprisavtale dersom du er villig til å betale litt ekstra for mer forutsigbare strømregninger.

(NorgesEnergi Topp 10 garanti garanterer ikke at de er blant de 10 billigste av alle strømleverandører i Norge. Det de lover er at de er blant topp 10 blant de 20 største leverandørene i Norge. )

Skrevet

Kommer også til å få problemer med strømregningen. Vi bor på ca 100kvm og i januar kom det en regning på 5000 kr, og da hadde vi et moderat forbruk. Supplerte også med vedovn og likevel kommer disse jævla sinnsyke regningene i posten. Hvis det blir enda verre i år, har vi ikke kjangs til å betale for strømmen, resultatet av det kommer til å bli at samfunnet må betale min strømregning.

Gjest Blondie65
Skrevet
(NorgesEnergi Topp 10 garanti garanterer ikke at de er blant de 10 billigste av alle strømleverandører i Norge. Det de lover er at de er blant topp 10 blant de 20 største leverandørene i Norge. )

Ja men nå er jeg LO-medlem og har Topp5 garanti. Det lokale kraftselskapet prøvde å få meg som kunde da jeg flyttet sist - de rygget når de hørte hva slags avtale jeg hadde.

Jeg kommer mye billigere ut med denne strømavtalen enn med det lokale kraftverket.

Skrevet

Ok.

Da var det en annen avtale enn den jeg tenkte på. Sorry! :)

Skrevet

Vi bandt strømmen for et par år siden, bandt for 3 år, så vi har avtalen frem til høsten igjen.

Var nok heldige med tidspunktet vi bandt på, for prisen er 35 øre pr KWh! :)

Har allerede spart noen tusen på denne avtalen og er sjeleglad for at vi bandt den gangen når vi ser utsiktene for strømprisene i vinter.

Er nok ikke så sikker på om vi vil binde strømmen på nytt når denne avtalen går ut, det kommer an på hva prisnivået ligger på til høsten. Tror det skal noe til å få en så god avtale som den vi har nå en gang til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...