Gå til innhold

Støv på badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et relativt lite bad. Dvs, det er ikke så lite, men dusjhjørnet er stort, og vi har også vaskemaskin der. Problemet er at vi vasker badet, og 2 min senere (virker det i hvert fall som, jeg overdriver nok litt her), så er det dekket med støv på gulvet og alle andre steder igjen.

Er det bare jeg som sliter med dette? Vi er så uheldige at vi har et lyst flislagt gulv. Det er i en slags lys grånyanse (nesten hvit). Hvordan kan vi unngå dette? Baderomsmøblene våre er også hvite (heldekkende servant). Jeg går ut i fra at støvet kommer fra håndklær og skittentøy (som vi oppbevarer i skittentøyskurv med lokk på).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja her blir det også masse støv. Vi har er lite bad med en vaskemaskin. Jeg tror det kommer av håndklær og klær som beveges mye der inne. Det blir mye støv av håndklær! Og tenk hver gang du legger noe nedi, eller drar ut av skittentøyskurven! Da virvler det sikkert masse støv rundt...

Håndklær blir jo tynnere etterhvert som de brukes, og da må jo støvet bli av et sted, i tillegg til i vaskemaskinens/tørketrommelens lofilter.

Skrevet

Ja, sant det. Slitsomt å vaske flere ganger i uka.

Skrevet

Ja, her støver også badet ned på kort tid. Skikkelig irriterende! De lyse gulvflisene er fine, men gjør meg smågal. :frustrert:

Jeg har dessverre inegn løsning på problemet, annet enn å vaske ofte...

Skrevet

Hvis det bare er støv og ikke vann- eller såperester, så kan du jo bruke en tørrmopp på gulvet og andre flater innimellom.

Gjest Elfrida
Skrevet

Enten det, eller å gi litt f... Det er jo ikke hygienen det går ut over hvis det er støv på badet etter et par dager. En runde med bøtta i uka må da holde?
Gjest beekeeper
Skrevet

Jeg har også samme problemet. Jeg tror det kommer av lufteanlegget. (en ventil oppi taket) jeg ser nemlig at støvet ligger på en måte som skulle tilsi at den kommer derfra.

Ellers så er det noe funky med vaskemaskina mi, den gir ut et slags støv under? Det er en slags blanding av støv og vaskepulver, og når maskina står på så ryr det ut.. Aner ikke hva det kan være! :klø:

Skrevet
Ja, her støver også badet ned på kort tid. Skikkelig irriterende! De lyse gulvflisene er fine, men gjør meg smågal. :frustrert:

Ja, de ser fine ut, men de er jo bare til besvær. Vi trodde det skulle være mørkegrå fliser, men da vi flyttet inn så var de lyse. Jaja, tenkte jeg, de ser jo ikke så ille ut. Dumme meg :sur:

Skrevet

Det jeg har lagt merke til er at det er mye mindre støv på badet nå som vi har eget vaskerom. Selv om det kun var snakk om vaskemaskin tidligere også, så ble det voldsomme mengder støv på kort tid!

For øvrig har jeg ikke noe annet råd enn å unngå helt lyst eller helt mørkt gulv og sørge for at badet er tørt slik at man kan støvsuge skikkelig før man vasker.

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg har også lyse fliser på både gulv og vegger, noe som er ekstremt upraktisk har jeg funnet ut. Støv overalt på en dag..

Det jeg pleier å gjøre er å ta dusjen og “dusje” badgulvet og toalettet annenhver dag. Da renner alt støvet av og ned i sluket. Slik slipper jeg å vaske eller å støvsuge badet annenhver dag. Dette er kanskje noe som bare fungerer når man har et lite bad.

Ellers er swiffer duster (aner ikke hvordan det skrives) en kjempefin løsning på resten av badet. Elsker den støvkosten!!

:tommel:

Skrevet

Slik er det med lyse flater. Har ikke vaskemaskin på badet, men det blir støv her og. Har tre bad. Det ene har nesten hvite (lys grå) fliser på badet. DEt gulvet vasker jeg HVER DAG! På de to andre badene har jeg skiferfarva fliser på gulvet. Der viser ikke støvet så godt. Ser det samme på andre gulv. Lure oss har hvitmalt furugulv over hele loftetasjen. Gjett om støvet vises der! Men ikke på eikeparketten i de to andre etasjene. Vi som er "offer for den hvite moten" må nok betale prisen. Trøsten er et renere hjem. :)

Skrevet

Det kan hjelpe å tørke støv med tørr klut. Dersom du bruker vann er det klart at det blir fort støvete igjen.

Skrevet

Spiller ingen rolle om man støvsuger eller vasker. Det kommer tilbake fortere enn Ari Behn får sagt "Lysfontene". Tenk at vi lever i så mye støv! Ikke rart folk blir allergisk og får astma.

Skrevet

Mye støv på badet her også - regner med at det kommer av tekstilene og det faktum at vi jo er innom der mange ganger i løpet av en dag. Ikke så mange steder for støvet å gjøre av seg på et så lite rom.

Skrevet
Vi har et relativt lite bad. Dvs, det er ikke så lite, men dusjhjørnet er stort, og vi har også vaskemaskin der. Problemet er at vi vasker badet, og 2 min senere (virker det i hvert fall som, jeg overdriver nok litt her), så er det dekket med støv på gulvet og alle andre steder igjen.

Er det bare jeg som sliter med dette? Vi er så uheldige at vi har et lyst flislagt gulv. Det er i en slags lys grånyanse (nesten hvit). Hvordan kan vi unngå dette? Baderomsmøblene våre er også hvite (heldekkende servant). Jeg går ut i fra at støvet kommer fra håndklær og skittentøy (som vi oppbevarer i skittentøyskurv med lokk på).

nei dette er ikke bare hos deg. vi har heldekt flislagt bad. ikke vaskemaskin eller skittentøy der inne. tørker over servant og hvit innredning+toalett hver dag,men neste dag kjenner du støvet. Aner ikke hvor det kommer fra.

mitt forige bad hadde vi vaskemaskin på,men der var tapet på vegger. det var ikke mere støv der enn her.

Skrevet

Da må det komme fra håndklær da. Eventuelt når man tar av seg klær før man går i dusjen.

Skrevet
Det jeg har lagt merke til er at det er mye mindre støv på badet nå som vi har eget vaskerom. Selv om det kun var snakk om vaskemaskin tidligere også, så ble det voldsomme mengder støv på kort tid!

Enig. Separat vaskerom er tingen! (særlig vaskekjeller felles med naboen, som de vasker... :sjarmor: )

Ellers må man nok bare bite i det sure eplet og gjøre rent. Jeg hater støv, så hos meg blir det gjort ofte. Fikser ikke rot og støv, så badet og leiligheten forøvrig tas ofte, men så går det jo fort da, for det rekker ikke å bli hverken rotete eller skittent mellom hver gang! ;)

Skrevet

Åååh! Kan du komme og vaske og rydde hos meg også? ;)

Skrevet

Endel støv på badet kommer nok fra håndklærne.

Hva slags gulvfliser sees støv minst på? :sjarmor: Grå?

Skrevet
Da må det komme fra håndklær da. Eventuelt når man tar av seg klær før man går i dusjen.

jeg tar av meg en annen plass, har kun morgenkåpe der inne og den er av silke, så støv fra den skal ikke være mye.

Eneste håndkle som henger der , er de vi bruker til hendene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...