Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette spørsmålet legger jeg er og ikke på seksualitet, der noen nok vil men at det hører hjemme.

Jeg vokste opp med en far som skulle "lære meg å vær een god elskerinne". Sånn at jeg kunne glede fremtidige kjærester, som han sa. En av de tingene han var veldig opptatt av å lære meg var å få orgasme. DET har nok en stor del av skylda for at jeg har fått totaaaal sperre på det. Med det resultat at jeg i alle mine forhold har faket orgasme. helt til jeg kom til et punkt hvor jeg ikke gadd mer. Hvorfor i helvete skulle jeg gå på akkord med meg selv for en manns ego? Så jeg kuttet det ut, og hadde en tid en "knullkompis" som heldigvis ikke maste med det. Jeg klarte å få orgasme på egen hånd, men bare hvis alt lå til rette; jeg måtte ha laaaang tid og være sikker på å få være uforstyrret. Fikk aldri den kjempekåte deilige følelsen, det ble bare å ligge der og gnukke og gni til jeg fikk orgasme, kjente lite før det.

Da jeg traff han som nå er mannen min, fortalte jeg ham alt, og ba om at orgasme ikke måtte være noen issue. Det var greit, og vi har hele tiden hatt det kjempegodt sammen seksuelt. Og etter at vi hadde vært sammen i litt over to år, fikk jeg faktisk orgasme. helt uventet, og jeg fikk sjokk. men vi var kjempeglade begge to, tenkte at nå begynner det endelig å løsne. Men det varte og rakk og det skjedde ikke mer enn et par ganger til, så en gang han hadde slikket meg kjempelenge for å hjelpe meg til orgasme, faket jeg. Det var rett før mensen og jeg følte meg ikke helt..nåja, dere jenter vet jo hvordan man gjerne kjenner seg rett før mensen. Og jeg syntes liksom det var for galt at hans kulle ha jobbet så hardt til ingen nytte, så jg tenkte, for en gangs skyld gjør det vel ingenting. Han merket ikke at det var fake (jeg har vel blitt ganske flink etterhvert :tristbla: ) og det ble til at jeg faket igjen senere og, for jeg ble glad av å se hvor glad han ble for det. Så det bare balle tpå seg, og nå er vi på et punkt hvor fakingen er konstant. jeg nyter det som skjer, men når bare aldri høyden. jeg er i ferd med å avfinne meg med at det aldri kommer til å skje, men vil også helst slippe å fake mer, jeg føler meg uærlig overfor ham pga det. Men hvordan kutter jeg det ut, UTEN å fortelle at jeg har faket hele tida? Jeg er redd det ville ødelegge mye, og har lite lyst til å såre ham sånn. Noen som har noen gode råd, kanskje har vært i lignende situasjon selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel bare late som om du ikke lenger får det til? Neste gang sier du bare: Ånei, nå får jeg ikke det til. Så later du som om det er "det gamle problemet" som har kommet tilbake.

:sjarmor:

Bare for å ha sagt det: Jeg har faktisk aldri faket. Selv om det høres ut som om jeg er fakedronningen akkurat nå.

Skrevet

Det er vel eneste mulighet, ja. Noen andre som har vært i lignende situasjon?

Skrevet
Dette spørsmålet legger jeg er og ikke på seksualitet, der noen nok vil men at det hører hjemme.

Jeg vokste opp med en far som skulle "lære meg å vær een god elskerinne". Sånn at jeg kunne glede fremtidige kjærester, som han sa. En av de tingene han var veldig opptatt av å lære meg var å få orgasme. DET har nok en stor del av skylda for at jeg har fått totaaaal sperre på det.

Mener du at din far misbrukte deg seksuellt? Hvorfor i all verden ville din egen far lære deg å være en god elskerinne? Kanskje du bør snakke med en terapaut om dette her, det høres ut som du kunne trengt litt profesjonell hjelp og ikke en masse synsing her inne.

Skrevet
Mener du at din far misbrukte deg seksuellt? Hvorfor i all verden ville din egen far lære deg å være en god elskerinne? Kanskje du bør snakke med en terapaut om dette her, det høres ut som du kunne trengt litt profesjonell hjelp og ikke en masse synsing her inne.

ja, det er det jeg mente. HVORFOR han ville lære meg det? Nei, det må du spørre ham om, gitt! Hvordan tenker egentlig sånne folk?Har gått til psykolog i mange år og lært å leve med det. Men det utelukker ikke at jeg kommer til å gi uttrykket gravøl ny betydning den dagen jeg får vite at han ikke er mer.

Grunnen til at jeg nevnte det er at jeg tror det er årsaken til at jeg sliter så fordømt med å få orgasme.

Det jeg var ute etter her er hvordan slutte å fake uten å si til partneren min at jeg har faket, for ikke å såre ham.

Skrevet

Det eneste du kan gjøre er å fortelle sannheten, og hva du mener er årsaken til at du sliter med å oppnå organsme.

Har du tatt denne problemstillingen opp med en sakkyndig?

Det er bedre at kjæresten din kjenner deg fullt ut og forstår at det er en årsak til at du ikke oppnår orgasme, enn at du fortsetter å late som, noe som muligens oppleves som vaskelig for deg.

Dette er nok noe som best lar seg snakke om utenfor køya da. ;) Har du en snill og god kjæreste, så vil han nok forstå at din faking kommer av din bakgrunn og det din far skulle "lære" deg om seksualitet.

Skrevet
ja, det er det jeg mente. HVORFOR han ville lære meg det? Nei, det må du spørre ham om, gitt! Hvordan tenker egentlig sånne folk?Har gått til psykolog i mange år og lært å leve med det. Men det utelukker ikke at jeg kommer til å gi uttrykket gravøl ny betydning den dagen jeg får vite at han ikke er mer.

Grunnen til at jeg nevnte det er at jeg tror det er årsaken til at jeg sliter så fordømt med å få orgasme.

Det jeg var ute etter her er hvordan slutte å fake uten å si til partneren min at jeg har faket, for ikke å såre ham.

Sannheten er nok det beste her, ja. Fortell ham at du har faket og hvorfor du har gjort det. Du bør hvertfal ikke føle noe press for å oppnå orgasme. Med din historie er det ikke rart du sliter. Kanskje dere sammen kan klare å hjelpe deg med å få ordning på det med orgasme, det finnes sexologer som er eksperter på sånne ting. :klem:

Skrevet

Vil bare gi deg en klem jeg. :klem:

Godt gjort at du i det hele tatt er i stand til å ha sex syns jeg... :tristbla: Vil absolutt anbefale deg å være ærlig, for det du trenger er vel å kvitte deg med alt det negative som du går og bærer på. Samboeren din forstår deg helt sikkert, så kan dere ta det derfra! :)

Skrevet

Takk. Han vet om det jeg har opplevd. Han vet i grunnen alt om meg, bortsett fra det at jeg faker for ham. "Old habits die hard"....

Jeg er bare redd for hvordan han vil ta det om han får vite at jeg har faket for ham, løyet for ham på en måte. Redd for at han skal bli utrolig såret og lei seg, redd for at han skal få helt prestasjonsangt i forhold til å ha sex med meg. :tristbla: Og sint for at jeg har løyet for ham på denne måten.

Skrevet

Om du forklarer at du har faket fordi du vet at han blir glad om du får orgasme, og understreker at du setter pris på å ha sex med ham uansett, så tror jeg han kan klare å forstå deg.

Eller du kan vise ham denne tråden, som jo sier det meste?

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg hadde en greie med at jeg hadde vanskelig for å slappe av. Jeg informerte mine seksuelle partnere om greia, og sa de ikke måtte forvente at jeg fikk orgasme, for det skjedde ikke uansett. Det fjernet presset, og sexen kunne bare nytes i sin helhet og ikke være så fokusert rundt orgasmen.

Saft suse resulterte det i flotte orgasmer med min nåværende kjæreste! :ler:

Poenget er at man skal være ærlig. Om kjæresten din allerede kjenner vonde hemmeligheter fra fortiden din, så er han nok oppegående nok til å forstå hvor lett det var for deg å fake orgasmer fremfor å fortelle at det var det du gjorde.

Helt naturlig i forhold til situasjonen, og ingenting å bli sur for!

Lykke til, jeg synes du høres oppegående og reflektert ut,og fantastisk at du har bestemt deg for å ikke la fortiden ødelegge for fremtiden!! Stå på!

:klem:

Skrevet

Jamen, jamen, OOOOFFF! jeg gruer meg så til å si det, og se hvor skuffet og lei seg han blir når han skjønner det. Redd for at han skal føle seg utilstrekkelig, enda det er MEG det er noe galt med som ikke får det til...

Skrevet

Det er jo ikke noe galt med deg kjære deg!

Det virker på meg som om dette ligger i hodet ditt, derfor tror jeg du må være ærlig. Det virker på meg som dere har et flott forhold, der dere er ærlige om alt.

Ha tro på mannen din og fortell det, så kanskje en dag går det igjen.

Gjest Ninakanin
Skrevet
Jamen, jamen, OOOOFFF! jeg gruer meg så til å si det, og se hvor skuffet og lei seg han blir når han skjønner det. Redd for at han skal føle seg utilstrekkelig, enda det er MEG det er noe galt med som ikke får det til...

Det er naturlig at du er nervøs for å fortelle noe sånn, men verken du eller han har gjort noe galt! Med "han" så mener jeg kjæresten din..

Din far har pakket inn incest i å "lære" deg noe, noe som skal være noe fantastisk og som krever evnen til å slappe av. Det at du har opplevd orgasmer viser at han heldigvis ikke ødela det, selv om ting gjerne har blitt litt mer komplisert!

Jeg tror du og din kjære vil klare dere helt fint. Det handler om å kunne stole på partneren sin! Og da tenker jeg ikke på du som har skjult dine vansker med å oppnå orgasme, men evnen til å legge deg ned og stole på at han vil deg godt og ta seg tid til å gi deg orgasmer :)

Ta dere tid og finn ut av det sammen, så vil nok alt gå helt fint! Fortell ham at dette er noe du har dype problemer med, men at du elsker ham så høyt at om han vil være med, så vil du gjerne finne ut av det sammen med ham :)

Kan hende han blir lei seg for at han har trodd du har hatt orgasmer når du ikke har hatt det, men sansynligvis bare pga dårlig samvittighet for at han ikke har oppdaget det!

Som sagt, lykke til, det går nok helt fint ;)

Skrevet

Skal prøve å få snakket med ham om det nå i kveld. Men jeg tror jeg tar en liten hvit løgn og ikek fortelelr at je ghar faket hver gang, men svært ofte. Gjør det LITT bedre for ham i det minste...Huff, gruer meg!

Gjest Ninakanin
Skrevet
Skal prøve å få snakket med ham om det nå i kveld. Men jeg tror jeg tar en liten hvit løgn og ikek fortelelr at je ghar faket hver gang, men svært ofte. Gjør det LITT bedre for ham i det minste...Huff, gruer meg!

:)

bra, han blir nok lei seg, så sannheten er vond nok om ikke HELE sannheten skal komme ramlende over.

bare gjør som jeg gjorde. forklar at sexen er fullgod selv om du ikke kommer, og heller bli glad de gangene du faktisk er i humør til å få det til. skyld på at jenter ER sånn :)

Skrevet

Jeg vokste opp med en far som skulle "lære meg å vær een god elskerinne". Sånn at jeg kunne glede fremtidige kjærester, som han sa. En av de tingene han var veldig opptatt av å lære meg var å få orgasme.

Sier du at faren din ville lære deg å få orgasme? Eller hva er det du egentlig mener?

Skrevet
Sier du at faren din ville lære deg å få orgasme? Eller hva er det du egentlig mener?

Han ville lære meg å bli en god elskerinne OG å få orgasme, for det var veldig viktig for en mann...

Skrevet

Hei folkens!

Trådstarter har fortalt dere at faren hennes misbrukte henne seksuelt. Trenger dere virkelig flere detaljer enn det?

Så til trådstarter:

Jeg tror sannheten bør på bordet. Fortell det slik du har fortalt historien til oss, og din kjære kommer til å forstå. Skriv eventuelt ut tråden og la ham lese den.

Det er viktig at du forteler ham hvorfor du begynte å fake (fordi du så hvor glad han ble da du fikk det til, ville ikke skuffe han osv) dersom han skal takle at du plutselig ikke klarer å få orgasme mer på en god måte for dere begge.

Det er destruktivt å fake, og det vondeste øyeblikket er akkurat da du slutter/forteller at du har "lurt" ham. Etterpå blir det garantert enklere.

Skrevet

Takk, folkens. Jeg sa det nå i kveld.Det vil si, jeg lot ganske enkelt denne tråden stå åpen og mens jeg badet småen, ba jeg ham lese den før jeg angret meg. Han kom ut og ga meg en kjempeklem, han hadde faktisk lurt av og til, men ikke visst hvordan han skulle si noe.

Jeg har en bedre mann enn jeg fortjener!

Jeg tør ikke engang håpe på at orgasmen skal dukke opp igjen, jeg har rett og slett ikke ork til å prøve mer på det, det blir for mye pes. Vi har det utrolig godt sammen seksuelt uten, selv om jeg skulle nok helst vært foruten vissheten om hvordan det KAN være...

Uansett gikk dette laaangt mer smertefritt enn jeg hadde trodd. Så får vi se hvordan ting blir fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...