Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 Har truffet en helt fantastisk person som jeg liker godt på mange måter! Er så heldig at denne personen også liker meg veldig godt! MEN vedkommende har et barn sammen med en annen. Denne personen har daglig omsorg for barnet, og er veldig vanskelig å ha med å gjøre. Kan gå flere måneder mellom hver gang denne jeg liker så godt får se ungen sin. I tillegg er exen sykelig sjalu av seg, og tror fortsatt de er sammen, selv om det er flere år siden det er slutt. Trusler av forskjellig art er ikke uvanlig der i gården, alt fra heller ufarlige trusler til drapstrusler - og drapsforsøk Det er vel grunnen til at forholdet vårt ikke utvikler seg noe særlig. Det er best at exen ikke vet om meg slik at jeg slipper å bli utsatt for dette. Vi har så lyst å gjøre noe mer sammen, men må passe oss pga exen. Og ikke kan de bryte kontakten helt heller, pga ungen. Jeg er mao redd for hva som kan skje om jeg går inn i et seriøst forhold til vedkommende. Hadde dere vegret dere for å gå inn i et forhold til en person som har en ex som er psykopat? Når dere vet at det kommer til å bli et helvete når vedkommende finner det ut......
Flowery Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Nå har vel du bare hørt historien fra en side da.. Hadde han vært en mann (og nok interessert), så hadde han nok hatt et forhold til deg uansett hva eksen måtte mene om det.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Nå har vel du bare hørt historien fra en side da.. Hadde han vært en mann (og nok interessert), så hadde han nok hatt et forhold til deg uansett hva eksen måtte mene om det. ← Javel? Og hvem sier at det er han/hun som holder igjen? Jeg skrev vel noe slikt som at jeg ikke vet om jeg tør å gå inn i et mer seriøst forhold til denne personen, ikke at hun/han ikke vil, siden jeg vet at jeg kommer til å motta drapstrusler og bli terrorisert på andre måter om vi gjør det offisielt. Og hvem skrev at det er en mann? Dette er dine antagelser... Og ja, jeg har ikke hørt exens versjon av historien. Men nå er det kun som flamme denne personen er ny for meg, vi har kjent hverandre veldig lenge....og jeg kjenner til historien fra det jeg har sett og hørt, fra familien til vedkommende, venner av vedkommende og politiet.....
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Det å involvere seg med en som har en eks fra helvete vet jeg alt om. Om du virkelig vil ha denne personen så vær forberdet på mye turbulens og utrygghet i forholdet. Det er som en verkebyll som bare vokser og det er mange ganger så håpløst at du angrer bittert på at du valgte dette. Nå har jeg fått barn med min kjære, så jeg må leve med virkeligheten. Det går fint når man lærer en teknikk for å takle det som du vet kommer. Men å finne ut hva som fungerer best for deg kan ta flere år. Jeg hadde ikke valgt min kjære om igjen om jeg visste hvor mye det har kostet, men jeg angrer ikke på at jeg valgte han. Litt ambivalent Så, jeg vil råde deg til å løpe! Men om du velger å bli i forholdet så vær forberedt på mye tull. Viktig at dere står sammen og ikke tar ut frustrasjonen på hverandre. Søk heller mot hverandre for støtte og trøst. Det viktigste av alt, ikke involver deg i eksen til din kjære. Det er ikke din jobb. Jo mindre kalorier du bruker på å tenke på denne personen, jo bedre. Da får du mer positiv energi å gi i forholdet ditt. Ikke la denne eksen tappe deg for krefter.
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 Uff, for en trist og vanskelig problemstilling Du skriver at dere er nødt til å forholde dere til vedkommende pga barn som denne har daglig omsorg for. også sier du at eks har kommet med drapstrusler og gjort drapsforsøk på din kjære. Og da lurer jeg på hvorfor barn(a) fortsatt bor hos denne personen :klø:
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 26. august 2006 #6 Skrevet 26. august 2006 Uff, for en trist og vanskelig problemstilling Du skriver at dere er nødt til å forholde dere til vedkommende pga barn som denne har daglig omsorg for. også sier du at eks har kommet med drapstrusler og gjort drapsforsøk på din kjære. Og da lurer jeg på hvorfor barn(a) fortsatt bor hos denne personen :klø: ← Fordi som psykopater flest viser ikke denne personen denne siden av seg selv til alle andre. Og trusler over telefon og sms kan ikke brukes som bevis osv osv... Og mislykkede drapsforsøk er heller ikke alltid like tydelige, så da blir det ord mot ord.. Selv om det er blitt et par dommer.. Barnet får dessuten god behandling av begge foreldrene, så så lenge det bor med den parten det bor hos så går det ikke ut over det. Selv om man gjerne skulle hatt den daglige omsorgen selv, så kan det på mange måter vere best for barnet å bo med den andre parten da det der ikke vil merke noe av problemene. Hadde barnet bodd hos min flamme, ville dessuten truslene sansynligvis øke, og det er større sjanse for at barnet ville merket det også... Kanskje vanskelig å forstå utifra min ordlegging, men er ikke så enkelt å forklare.......
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 Det å involvere seg med en som har en eks fra helvete vet jeg alt om. Om du virkelig vil ha denne personen så vær forberdet på mye turbulens og utrygghet i forholdet. Det er som en verkebyll som bare vokser og det er mange ganger så håpløst at du angrer bittert på at du valgte dette. Nå har jeg fått barn med min kjære, så jeg må leve med virkeligheten. Det går fint når man lærer en teknikk for å takle det som du vet kommer. Men å finne ut hva som fungerer best for deg kan ta flere år. Jeg hadde ikke valgt min kjære om igjen om jeg visste hvor mye det har kostet, men jeg angrer ikke på at jeg valgte han. Litt ambivalent Så, jeg vil råde deg til å løpe! Men om du velger å bli i forholdet så vær forberedt på mye tull. Viktig at dere står sammen og ikke tar ut frustrasjonen på hverandre. Søk heller mot hverandre for støtte og trøst. Det viktigste av alt, ikke involver deg i eksen til din kjære. Det er ikke din jobb. Jo mindre kalorier du bruker på å tenke på denne personen, jo bedre. Da får du mer positiv energi å gi i forholdet ditt. Ikke la denne eksen tappe deg for krefter. ← Takk for svar! Leit å høre hvordan dere har hatt det. Og du vet jo selv at det ikke er en enkel avgjørelse. Tenker jo ofte at det sikkert vil bli bedre etterhvert, men har ingen garanti for det. Og som jeg skjønner på deg så har det for dere ikke blitt det. Du skriver at dere har barn sammen så derfor må du leve med virkeligheten. Noe av det jeg er mest bekymret for om vi går videre med forholdet er at om vi en gang får barn sammen. Er så redd for at det vil gå ut over dem. At denne exen da ville skadet dem på noen måte... Jeg skulle klart det, selv om jeg vet det ville blitt tøft, men små barn har ikke samme mulighet til å forsvare seg mot verken det ene eller det andre.... Så det er egentlig dette jeg er aller mest bekymret for.....
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #8 Skrevet 26. august 2006 Nå har vel du bare hørt historien fra en side da.. Hadde han vært en mann (og nok interessert), så hadde han nok hatt et forhold til deg uansett hva eksen måtte mene om det. ← Trådstarter har aldri sagt noe om at personen er av hannkjønn.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #9 Skrevet 27. august 2006 Jeg skjønner på mange måter at det blir holdt igjen, uansett hvem av dere som gjør det og uansett hvilket kjønn dere er. Det er forresten ikke kjønnene som er interessante her, men oppførselen. Min første kjæreste og samboer var psykopat. Jeg klarte ikke komme vekk fra ham før det var gått nesten 7 år. Men selv om jeg kom vekk fra ham, kom jeg ikke vekk fra ham. Heldigvis hadde ikke vi barn sammen, så jeg slapp å forholde meg til ham på den måten. Men kjenner igjen mye av det du skriver. Redselen for at han skulle finne ut at jeg hadde fått ny kjæreste, redselen for hva som kunne skje. Jeg turde ikke involvere meg seriøst med noen. En gang fikk han informasjon om at jeg hadde fått kjæreste. Den første uka la han igjen 150 meldinger på min telefonsvarer. Jeg levde med telefoner til alle døgnets tider. Det endte med at jeg ikke turde ta telefonen, og jeg er fortsatt redd for det om jeg ikke kjenner nummeret. Han brøt opp postkassen min. Ringte til mine venner og familie og fortalte løgner. Han fikk aldri rørt meg fysisk etter at jeg flyttet, men kun fordi jeg levde i skyggen. Er det slik at det er trusler og annet, så anmeld det. Ta vare på tekstmeldinger, de kan danne grunnlaget for anmeldelsen. Ta opp telefonsamtaler. Dere kan få kjøpt opptakerutstyr, og det er lovlig så lenge den ene part vet det. Skriv loggbok, selv om den ikke kan brukes som bevis hjelper det på hukommelsen. Anmeld! Og om den personen som har omsorgen virkelig er slik du skriver bør din kjæreste gå for omsorgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå