Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 jeg og samboeren min kjøpte for et par måneder siden en bil av en privat persjon, som jobber med å selge, leie ut å med leasing(?)vet ikke om han er oppført som bedrift. vi betalte kontant for bilen som er opprinnelig damen hans sin og hun er fra tyskland. vi sente inn 1. av vognkortet. Så viser det seg at han mannen der ikke har ordnet med det han skulle gjøre. så vi har ikke fått rødlappene på bilen enda. jeg har snakket med både biltilsynet og noen andre (som jeg ikke kommer på i farta) de sier at jeg må kontakte selger, dette gjør jeg men ingenting skjer. kan jeg heve kjøpe?bare ringe han , levere bilen å kreve å få igjen pengene mine? er det noen intenett sider som refererer til dette. tusen takk!!
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Du har iallefall en del rettigheter selv om det er privatkjøp. Ta en titt hos forbrukerrådet
Amalie_85 Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1025851213.08 Kanskje du finner noe her??!!
Leo Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Så viser det seg at han mannen der ikke har ordnet med det han skulle gjøre. så vi har ikke fått rødlappene på bilen enda. ← Er det oblatene du mener? (De er gule i år... ). I så fall er det snakk om forsikring, EU-kontroll eller veiavgift. Har ikke tidligere eier ordnet det etter at salgsmelding er innsendt, så tror jeg dere kan se langt etter det og forberede dere på å ordne det selv. (Regner da med at det er EU-kontroll/veiavgift). Eller er det problemer med salgsmeldingen slik at dere ikke får omregistrert bilen? I så fall må tidligere eier gjøres oppmerksom på at han er ansvarlig for alle skader som dere evt. påfører andre ved bruk av bilen og at han løper en stor risiko ved å ikke levere/sende salgsmelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå