Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Bridget Jones

- You have got mail

- I mors hus (norsk spillefilm)

- Italiensk for nybegynnere (dansk)

:)

Skrevet (endret)

Love Actually. Så the wedding crashers i går, den funket, men den var litt cheesy.

Amelie-filmen! Den er kjempesøt! Er på fransk, da, men pfft.

Endret av Slaskepott
Skrevet

Hvordan bli dumpet på 10 dager

Love actually (kanskje litt for julete)

Buddy

Skrevet

Og i innleggene over her tror jeg vi har den nøyaktige oppskriften på "Hvordan bli dumpet på 10 dager". Dette er vel ikke akkurat mannevennlige filmer...? Kunne nok like gjerne invitert ham hjem for å se barne-TV.

Skrevet

Walk the line? Ikke så morsom kanskje, men romantisk er den! Og mannevennlig;)

Skrevet

Hehe, jeg kjenner menn som synes den er morsom. Men jeg er enig i at det er en jentefilm.

Skrevet
Og i innleggene over her tror jeg vi har den nøyaktige oppskriften på "Hvordan bli dumpet på 10 dager". Dette er vel ikke akkurat mannevennlige filmer...? Kunne nok like gjerne invitert ham hjem for å se barne-TV.

En kar jeg vet om, tok med seg damebesøk hjem og så Amelie-filmen.

Skrevet

Vel, når menn er dumme nok til å invitere damer på Bruce Lee karatefilmer, actionfilmer og nerdete tekniske guttefilmer, da må jo også de tåle å se jentefilmer.

De bør sette pris på litt romantikk, eller kan de reise elegant til H......

Skrevet

A lot like love er min favoritt nr 1 når det gjelder både humor og romantikk.

Skrevet

Ta en film en mann faktisk kan like, da. De fleste forslagene her får en mann til å sovne, seriously! ;)

High Fidelity, basert på Nick Hornbys bok. John Cusack, Jack Black og Iben Hjelle. Fin, tankevekkende og vittig. Og den etterlater en glimrende sjanse for samtale om selve filmen, og kjærlighet, etterpå.

Skrevet
Ta en film en mann faktisk kan like, da. De fleste forslagene her får en mann til å sovne, seriously!  ;)

High Fidelity, basert på Nick Hornbys bok. John Cusack, Jack Black og Iben Hjelle. Fin, tankevekkende og vittig. Og den etterlater en glimrende sjanse for samtale om selve filmen, og kjærlighet, etterpå.

:overrasket: Vel, det sier jo mye om mannens manglende empatiske evner.

Mange menn forventer og tror at dama har det bra i sofaen ved siden av dem når de setter på en actionfilm.

Vel, så gjør det samme for oss da: spill interessert!

Skrevet

Jeg skulle si "Sliding Doors".

Men hvilken film ble det? Og har han ringt deg etterpå??? ;)

Skrevet

For sent nå, men mange menn liker filmen The 40-year-old virgin. Den er også romantisk, på en måte som begge kjønn kan like! Pluss morsom.

Skrevet

Mange menn forventer og tror at dama har det bra i sofaen ved siden av dem når de setter på en actionfilm.

Åh, jeg er så glad jeg omgåes menn og kvinner som liker BRA filmer, jeg, uavhengig av kjønn. Hvofor skal man spille interessert når man blir tvunget til å se actionfilm? Eller når man må se Nothing (urk) Hill? Når det går an å finne andre filmer, uten at man trenger ti års fartstid på Cinematekt for å finne dem? Nå kjenner jeg gutter som liker Amelie bedre enn jeg som er jente gjør, da, og jeg kjenner jenter som foretrekker Monty Python framfor enhver "romantisk komdie" man måtte hoste opp. Og det er vel ikke så lett å finne en film til en ukjent date... men at det eneste alternativet er å leie en rosa film og la fyren spille interessert er nederlag.

Romantiske filmer som KAN gå an for en (ikke-bolete) mann å se:

Paris, Texas

Når noen først har nevnt danske dogmefilmer; Elsker deg for evig.

Mot veggen

Breaking the waves (selv om alle har sett den)

... hm. MÅ det være romantisk, da? Humor blir jo også nevnt... Finnes mange bra filmer som inneholder en kjærlighetsfortelling og er morsomme uten å bli klissefilmer. Nå har jeg kanskje litt sær smak, men American Splendor er utrolig søt på sin måte...

Skrevet

Hva i all verden har det med saken å gjøre? Lissom, bare fordi noen menn ikke eier film vs. date-sans så skal man kjøre på med samma lefsa sjøl?

That really makes the world go round.

Skrevet

Romantiske filmer som KAN gå an for en (ikke-bolete) mann å se:

Paris, Texas

Perfekt forslag, skal sannelig notere den selv.

Slenger også med forslag om Coffee And Cigarettes. Sær, men herlig.

En annen "kvasi-romantisk" greie er Lost In Translation, jeg har enda ikke kommet over hvor fascinerende denne filmen er.

Skrevet

The Girl on the Bridge er også romantisk og rar, uten å å bli for klissete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...