Gå til innhold

Er dette virkelig nok lønn?

Gjest sekretæren

Anbefalte innlegg

Gjest sekretæren

Jeg veit at det blir spurt mye om lønn osv, men jeg må spørre en gang jeg også for jeg får bare vage svar fra de andre i bedriften!

Jeg jobber for tiden i ett kjent firma som sekretær/salgsmedarbeider/kundekonsulent++ jeg hjelper de forskjellige avdelingene med alt mulig rart. Jeg har en Bachelor grad, men den er ikke relevant i forhold til denne jobben. Jeg har en forholdsvis bra utdannelse, men ikke så mange jobber å søke på innenfor denne utd. Jeg har 130kr i timen siden jeg er i prøvetid, men ingenting tilsier at jeg skal gå noe særlig opp i lønn hvis jeg får jobb utover denne prøvetiden. De andre som jobber med de samme oppgavene som jeg har, har fastlønn med ca 270-300 000 i årslønn. De har riktignok lengre ansiennitet enn meg, men skal det være såpass skjev fordeling? Jeg blir veldig usikker om jeg skal gå for denne jobben en stund for å skaffe meg litt div erfaring eller om jeg skal prøve noe annet. Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg begynte i en tilsvarende stilling fikk jeg beskjed (fra bemanningsbyrået) at vanlig lønn var ca 260 000 i året (fastlønn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å bli der for å få erfaring. De bedre betalte jobbene kan du søke på etter at du har erfaring å "slå i bordet med".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, det var kanskje ikke så veldig høy lønn, men det er tross alt en sekretær jobb der det ikke kreves utdanning... til sammenligning har en vanlig butikkansatt mellom 100-120 kr i timen i snitt med ufordelaktig arbeidstid.

Det er bare 5 kr mindre enn jeg tjente da jeg jobbet på brukerstøtte IT med 3 års utdanning....

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du ikke ha noen relevant utdannelse er det helt grai lønn. At du har tatt en bachelorgrad innenfor et helt annen felt er strengt tatt ikke relevant for arbeidsgiver.

Jeg har en sekretærstilling, og får 120 kr/t. Jeg har ett års relevant høyere utdanning og 2 år som ikke er relevant i forhold til jobben jeg gjør. At jeg valgte feil først er ikke noe som arbeidsgiver skal måtte betale for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...