Gå til innhold

Mål på dobbeldyne?

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Vi har ekstra lang dobbeldyne, så lengda er vel 220cm. Men hva er bredden? 200? Og er det noen som vet om IKEA har noe sengesett som kan sys om til norske mål uten de helt større operasjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg fant ut er vår 180 cm bred. Men det finnes kanskje andre varianter?

Rettelse: var inne på Kid.no og der selger de ihvertfall 200x220!!!!!!!!!!!!!

Ikea sengesettene kan vel bare vrenges og syes inn?

Endret av Dingo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

140X200 er da vel ikke noe dobbeltdyne?

:ler:

Vi har 200x220 ja, jeg vet ikke helt hva jeg tenkte med eller på da jeg skrev 140x200!

:ler:

Takk for svar alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er også 200 x 220. Idiotisk at de ikke er kvadratiske, for jeg syns det er så vrient å dille med hvilket hjørne som skal hvor hver gang jeg skifter..... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi 220 x 240 kjøpt på IKEA og må følgelig også kjøpe sengesett der. Tidligere hadde jeg imidlertid en "norsk" dobbeltdyne med målene 200 x 220 og da synes jeg ofte at jeg fant flotte sengesett til en slikk og ingenting i restekassene hos Hansen & Dysvik/Princess/Kid etc. Minst like billig som på IKEA og mye enklere. Nå er det vel heller ikke noe stort problem å sy om dynetrekkene fra IKEA; Det blir maks. tre rette sømmer, men man må jo klippe og falde også da. I tillegg er jo putevarene fra IKEA for små til vanlige norske puter som måler 50 x 70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...