Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 Jeg lurer paa om det er noen her som vet hvordan selvbruningskremer virker? Altsaa om det er slik at den oeker pigmenteringen i huden, eller om det rett og slett er som en slags maling som ligger oppaa huden....vanskelig aa forklare hva jeg mener, men jeg lurer vel egentlig paa hvordan den virker paa huden! Haaper noen kan svare meg paa dette.
Gjest Tanita Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 St Tropez er fin, da blir også fregner litt mer synlige, så på en måte kan det virke som at den "øker pigmenteringen".
Gjest itla Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 De fleste selvbruningskremer inneholder kjemikaliet dihydroxyacetone (DHA), som er et slags sukker-ekstrakt som binder seg til/reagerer med det øverste hudlaget og dermed produserer en midlertidig farge. Det skal vel i utgangspunktet ikke ha noe med pigmentering å gjøre, men jeg vil kanskje tro at siden f.eks. fregner er mørkere enn huden forøvrig i utgangspunktet, så vil de fargeforskjellen mellom hud/fregner opprettholdes når du bruker selvbruningskrem fordi huden der fregnene er også reagerer med DHA? Samtidig sier de jo at man kan bli litt oransje av selvbruningskrem også, på sikt... Ikke vet jeg, men at det er DHA som reagerer med huden, det er jeg ganske sikker på!
Gjest Tanita Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 I St Tropez sine produkter er det litt "grønt" fra Aloe Vera som gjør at farven ikke blir oransje. Det som kan være en ulempe er for de som er allergisk mot Aloe Vera. Ellers er det jo supre produkter! Jeg er selv ganske lys fra før, og St Tropez er den eneste jeg ikke blir gul/oransje av.
Christiane Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Dior har også en del gode selvbruningskremer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå