Gjest jente_26 Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 (visste ikke hvor jeg skulle poste dette, så jeg prøver her) Jeg går fast til en psykiater. Over den perioden jeg har gått der, har jeg noen ganger følt at noe ikke stemmer, spesielt i det siste. At han er interessert i meg eller noe Han har f.eks: sagt "lille venn" til meg ved flere anledninger, spilt gitar for meg, stirret leeenge på meg av gangen, På en måte/delvis sagt at jeg "forstår" han osv. Lurer på hva dere mener, er jeg bare innbilsk?
Gjest TS Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 ingen? håper ikke jeg skremte dere ved å nevne en psykiater altså, jeg er på bedringens vei og går der kun hver 4 uke
K.A. Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Vær tålmodig, husk at klokka ikke en gang er fem på morningen. Selv skal jeg legge meg nå, men jeg kan vel si at mitt førsteinntrykk er at noe skurrer. Skjønner godt at du føler ubehag ved det du beskriver. Men, men... god natt i allefall. Du skal nok se folk begynner å svare ut på dagen.
Gjest Vilja :-) Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Høres ut som han har lyst til å bli gitarist, men har kanskje tidligere ikke mottat så mye støtte på akkurat det. Men du derimot, "forstår ham" og hans musikalske ambisjoner. Mange psykiatere har undertrykte behov som kommer til uttrykk da de tilsynelatende skal behandle andre mennesker.
Gjest gotthard Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 kansje du er en atraktiv kvinne i hans øyne, ta det som et komplimang. han er bare et meneske han også og så lenge han ikke prøver på noe er det vel ingen fare
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #6 Skrevet 26. august 2006 Du kan jo alltids bytte psykiater, og finne en som er mer normal.
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 Hvis du føler deg ubekvem med psykiateren din synes jeg du skal bytte. Det er jo kjempeviktig at du føler deg komfortabel!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. august 2006 #8 Skrevet 26. august 2006 Hvis du føler deg ubekvem med psykiateren din synes jeg du skal bytte. Det er jo kjempeviktig at du føler deg komfortabel! ← Signerer denne. Det er jo ikke som om du blir nødt til å slå opp med ham eller noe sånt, du bare får deg time et annet sted og avbestiller dem du har hos ham du er hos nå.
Gjest TS Skrevet 26. august 2006 #9 Skrevet 26. august 2006 Vær tålmodig, husk at klokka ikke en gang er fem på morningen. Selv skal jeg legge meg nå, men jeg kan vel si at mitt førsteinntrykk er at noe skurrer. Skjønner godt at du føler ubehag ved det du beskriver. Men, men... god natt i allefall. Du skal nok se folk begynner å svare ut på dagen. ← jeg skulle legge meg selv skjønner du, sorry.. Høres ut som han har lyst til å bli gitarist, men har kanskje tidligere ikke mottat så mye støtte på akkurat det. Men du derimot, "forstår ham" og hans musikalske ambisjoner. Mange psykiatere har undertrykte behov som kommer til uttrykk da de tilsynelatende skal behandle andre mennesker. ← kanskje det!
Gjest TS Skrevet 26. august 2006 #10 Skrevet 26. august 2006 For å lage en liten debatt da. Hvor går egentlig grensene for hva som er akseptabel atferd mellom lege/pasient?
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #11 Skrevet 26. august 2006 En psykiater som spiller gitar er vel ikke så ille. Det er mer slitsomt med de som spiller trommer, trener boksing eller driver med bueskyting.
Gjest TS Skrevet 26. august 2006 #12 Skrevet 26. august 2006 Hvis du er på bedringens vei bør du absolutt finne deg en ny psykiater. Behovet for å gå hos en gitarspillende idiot presser vel ikke så mye på at du er nødt til å gå der? Eller liker du oppmerksomhet(en)?? ← Liker oppmerksomheten? ehh...ikke akkurat, han er mye eldre enn meg og den type oppmerksomhet kan jeg spare meg for. Bortsett fra overnevnte ting er han faktisk veldig dyktig, det er vel derfor jeg har fortsatt å gå der. Men jeg skal uansett slutte snart, går der max 3-4 ganger til. Det med gitarspillingen skjedde bare en gang da, jeg får ikke servert en gratis konsert hver gang jeg er der for å si det sånn
ashera Skrevet 26. august 2006 #13 Skrevet 26. august 2006 Dette høres ikke noe greit ut. Det er uetisk og uprofesjonell oppførsel fra hans side, og han burde vite bedre. Det er faktisk hans ansvar å holde en profesjonell avsltand til pasienten. Er det bare noen få sesjoner igjen, bør du late som ingenting og deretter ikke ha noen kontakt med vedkommende.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 28. august 2006 #14 Skrevet 28. august 2006 Når du går til psykiateren, er det vel du som skal bli hørt og du som skal få snakke om hva som plager deg slik at han kan hjelpe deg. Med mindre gitarspillingen hans helt klart er del av terapi (noe jeg tviler på) - noe som selvsagt bør være fullstendig avklart på forhånd, synes jeg dette er uprofesjonell oppførsel av ham. Jeg ville helt klart vurdert å bytte psykiater.
Gjest beekeeper Skrevet 28. august 2006 #15 Skrevet 28. august 2006 Det er utrolig viktig at kjemien stemmer mellom dere, synes du det er ukomfortabelt så blir det sikkert ikke like lett å prate med han eller. Jeg synes det er viktig å skifte psykolog en gang iblant uansett jeg.
Gjest Gjest_Frk Åberg_* Skrevet 28. august 2006 #16 Skrevet 28. august 2006 Det at han ser på deg lenge av gangen, trenger ikke å bety at noe er galt. Det er jo en del av jobben deres å se på deg. Det at han kaller deg lille venn, syns jeg er litt rarere. Det er forøvrig veldig strenge regler for kontakt mellom psykiater/lege/psykolog og pasient, og en god psykiater skal skjule eventuelle følelser h*n måtte ha for en pasient. Men strengt tatt har han ikke gjor noe galt, selv om oppførselen hans virker litt merkelig. Hvis du virkelig føler at han hjelper deg, og du uansett bare har noen få timer igjen, så virker det litt styrete å skulle bytte nå. Hvis jeg var deg, tror jeg jeg ville ha holdt ut den siste stunden (hvis du fortsatt syns du får noe igjen for det, altså). Hvis jeg skulle ha gått til ham lengre, ville jeg heller vurdert å bytte. Det er vel mulig du ikke ville fått en ny psykiater med en gang heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå