Gjest g Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Håret mitt blir så fort fett Jeg er nødt til å vaske det hver morgen. Særlig ille er det nå om sommeren/høsten. Jeg har fet hudtype, men hodebunnen min er tørr. For å gjøre ting virkelig vanskelig Er det noe jeg kan bruke for å forbedre dette? Det hadde vært fint å bare vaske håret annenhver dag (hater å stå opp tidlig..). I sommer prøvde jeg å vaske det hver tredje eller hver fjerde dag (ikke helt frivillig, jeg var på hyttetur). Dette gjorde jeg i nesten tre uker. Men det hjalp lite. Håret ble ikke mindre fett av det
Gjest mariQua Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Bruke du balsam? Jeg ble kvitt dette problemet etter at jeg begynte å bruke balsam hver gang jeg vasket det.
Gjest g Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 Bruke du balsam? Jeg ble kvitt dette problemet etter at jeg begynte å bruke balsam hver gang jeg vasket det. ← Klippet akkurat håret nokså kort, så har sluttet med balsam. Det så ut som om balsam bare gjorde ting verre for min Ikke ser håret mitt til å trenge balsam heller.
Gjest Vilja :-) Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Bruker du balsam; ikke påfør ved hodebunnen. Skyld håret i lunkent/kaldt vann Ikke tukle så mye med håret, særlig ikke nær hodebunnen. Dernest kan du gå til anskaffelse av en shampo spesielt egnet for fett hår og hodebunn. De selger en av disse i vanlige dagligvareforretninger, men husker ikke merket. Er iallefall en gjennomsiktig flaske med blå påskrift/kork, for hår som lett blir fett. Ellers tror jeg at Kerastase har en shampo for fet hodebunn. Hørt mange skryter av denne. Prøv å avvenn deg selv fra å vaske håret daglig. Det holder med hver 2. dag for å unngå den verste fettetheten, men det kan jo være trasig å gå rundt med fedt hår i offentligheten, under "avvenningsperioden".
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 En venninne av meg hadde samme problem, og det var virkelig ganske ille. Hun fikk tips om å skylle håret i brennesleavkok før hun vasket det en gang i mellom, og det virker som bare det.
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 hva er brennesleavkok? ← Vannet som er igjen når man har kokt brennesle
Gjest itla Skrevet 26. august 2006 #8 Skrevet 26. august 2006 Jeg mener at Kerastase har en shampo for kombinasjonen tørr hodebunn (det var da det du skrev at du hadde?) og fett/normalt hår, mulig den kan være noe? Flasken er blåaktig. Ellers anbefaler jeg shampoene fra Davines, uten at jeg vet om de har noe for akkurat ditt problem... Men de skal ha mye naturlige ingredienser, noe som har gjort stor forskjell for meg (jeg har også tørr hodebunn, men mer "normalt" hår, tror jeg). Uansett har det mye å si at du finner en shampo som passer til din hodebunn og ditt hår - men dessverre kan det ta litt tid å finne ut av hva som fungerer...
Gjest g Skrevet 26. august 2006 #9 Skrevet 26. august 2006 Jeg mener at Kerastase har en shampo for kombinasjonen tørr hodebunn (det var da det du skrev at du hadde?) og fett/normalt hår, mulig den kan være noe? Flasken er blåaktig. Ellers anbefaler jeg shampoene fra Davines, uten at jeg vet om de har noe for akkurat ditt problem... Men de skal ha mye naturlige ingredienser, noe som har gjort stor forskjell for meg (jeg har også tørr hodebunn, men mer "normalt" hår, tror jeg). Uansett har det mye å si at du finner en shampo som passer til din hodebunn og ditt hår - men dessverre kan det ta litt tid å finne ut av hva som fungerer... ← Takk for tips. Ja, jeg har tørr hodebunn og fett hår. En umulig kombinasjon kan det virke som.. Har dessverre prøvd den shampoen du nevner. Den fungerte bra for hodebunnen, men håret ble for tungt av den Prøver Selokus fra apoteket nå i håp om at det skal stabilisere hodebunnen
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #10 Skrevet 30. august 2006 Luksusshampoen til LilliMagica er populær for den er kun laget av naturlige ingredienser og den tilfører fuktighet og hår som ellers blir fort fett igjen er rent i flere dager. Hilsen avhengig
Gjest gjesta Skrevet 31. august 2006 #11 Skrevet 31. august 2006 Bruker du noe særlig med stylingprodukter i håret ditt?
Aiv Skrevet 31. august 2006 #12 Skrevet 31. august 2006 Da jeg hadde en fet hårperiode så brukte jeg Redken Solve (purifying shampoo) Da flasken var tom var jeg også kvitt problemet Koster vel ca 250 kr hos frisør..
Gjest g Skrevet 31. august 2006 #13 Skrevet 31. august 2006 Bruker du noe særlig med stylingprodukter i håret ditt? ← Nei, ingenting faktisk. Angående det å ikke vaske håret hver dag. Jeg har prøvd dette i sommer. I 3 uker vasket jeg håret omtrent 2 ganger i uka, men jeg merket ingen forskjell.. Og jeg klarer ikke å gå med fett hår på universitetet.
Gjest gjesta Skrevet 31. august 2006 #14 Skrevet 31. august 2006 Nei, ingenting faktisk. Jeg kjenner ei som faktisk fikk mye bedre hår etter at hun begynte med litt styling. Saltvannsspray er bra, det tørker ut. Vanlig finishing spray med tørr kvalitet. Et kraftig skum i håndkletørret hår. Kan kanskje være verdt et forsøk?
Gjest AGF Skrevet 31. august 2006 #15 Skrevet 31. august 2006 De har en sjampo av brennesle mot fett hår på Body shop til rundt 100-lappen. Typen min brukte den en periode og jeg synes at den hjalp. Og han har skikkelig fet hodebunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå