Thomasine Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Ja, nå skal det lages eplekaker og jeg ønsker mange varianter... Da vi har noen med nøtte-allergi trenger jeg også (men ikke bare!!) oppskrifter uten dette... Vet jeg bare kunne søkt i databasen til KG, men da hadde det jo ikke vært noe vits i å være her, ikke sant... Det er jo derfor dere er her, dessuten kommer det sikkert nye oppskrifter hele tiden...
Arkana Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 (endret) Fra dagboken min: Min favoritteplepai Saftig eplekake Fransk eplepai Engelsk epleterte og Eplekake med crème fraîche Eplekake de luxe, eplestrudel, høstkake med epler og eple-pecankake med mapleglasur Epledrøm Tarte aux pommes - fransk epleterte (nydelig!) Høsteplekake med kokos og yoghurt Krydret eplekake, eplemoskake og spennende formkake Og en til: Stor eplekake Endret 25. august 2006 av Arkana
Thomasine Skrevet 26. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2006 Her skal det bakes utover høsten, ja... Takk!
Kvist Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 Her kommer en veldig enkel men spennende en som mammaen min har vunnet en eple-oppskrift-konkurranse med en gang. Kjevle ut ferdig butterdeig til dobbel str (kvadrater) del de i fire. Legg et par skiver nøkkelost og en klætt med eplesyltetøy oppå, pensle kantene med sammenpisket egg, brett og lim sammen butterdeigen til trekanter. Pensle oppå med egg og stek i ovnen på ca 200 grader til de er gylne. Dryss med melis gjennom tesil oppå og server dem lunkne og nystekte. Disse er nydelige. Sprø butterdeig, salt og krydret ost, syrlig eplesyltetøy og søt melis...mmmmm Jeg syns de er aller best med syrlig syltetøy med litt biter i, altså ikke helt mos.
skrue Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Fra dagboken min: Min favoritteplepai Saftig eplekake Fransk eplepai Engelsk epleterte og Eplekake med crème fraîche Eplekake de luxe, eplestrudel, høstkake med epler og eple-pecankake med mapleglasur Epledrøm Tarte aux pommes - fransk epleterte (nydelig!) Høsteplekake med kokos og yoghurt Krydret eplekake, eplemoskake og spennende formkake Og en til: Stor eplekake ← Herlig
diddi Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 Her kan du søke både på ingredienser og allergi: http://www.detsoteliv.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå