Gjest Gjest_Trist_* Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Jeg var 6 uker på vei og gikk til gynekologen i dag for å ta en undersøkelse. Ettersom jeg var usikker på hjemmetestene ba jeg henne gi meg en bekreftelse på om jeg virkelig var gravid. Og da tok hun ultralyd på meg. Hun kunne ikke se fosteret i livmoren. Og sa at det er en graviditet utenfor livmoren. Hun ba meg komme tlibake til sykehuset på mandag, for å ta flere undersøkelser. På vei hjem merket jeg at det begynte å blødde veldig mye i skjeden. Jeg ringte henne og da forklarte hun at det re en abort. Noe som er veldig vanlig. Jeg har fortsatt smerter og det blør. Tror ikke je ger gravid lenger. Men hva gikk egentlig feil? Er noe galt med meg siden jeg ble gravid utenfor livmoren? Er dte normalt å bli det? Vil jeg være istand til å bli gravid på normal måte eller vil en slik komplikasjon oppstå igjen. Skal ta noen tester og få svar på det fra legen. Men har så mye i tankene. Er rett og slett forvirret og trist. Det var jo ikke en så veldig god nyhet å vite. Er det noen flere som har opplevd slikt. Ville likt å høre om det. Jeg er veldig nervøs akkurat nå. Er redd for at jeg aldri vli få barn.
Vingedama Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Uff, så fælt! Ikke mitt store felt, men jeg regner med at det tikker inn meldinger her ganske sanrt. Regner også med at du har surfa på nettet og lest deg både glad og bekymret - det ene slår ofte det andre ihjel. Hold motet oppe! Håper du får god oppfølging av legen.
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Jeg har hatt extra-utherint svangerskap, altså graviditet utenfor livmoren. Det ender alltid i abort, og kan være svært farlig for moren. Det er ikke slik at du ikke har sjans om å bære frem barn på vanlig vis, jeg har to sunne og friske. Hør med gynekologen din eller legen din, h*n vil gi deg alle de konkrete svarene du trenger Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Veldig ofte må man operere bort egglederen når man har XU (svangerskap utenfor livmoren), men hvis du abortere nå så er det store sjanser for at kroppen ordner opp i det selv. Så lenge egglederene er inntakte (ihvertfall er den ene det) så kan du fortsatt bli gravid på normal måte i fremtiden også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå