Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg går på KICK salong, der jeg er veldig fornøyd som regel. Prisen er jo ganske stiv, spesielt siden du får ikke presis en luksus følelse nå du komme inn, men flink er det og veldig oppdatert så det er bra nok.

Nei men i dag hadde jeg bestilt en time hos min vanlig frisør, og møt opp i tid. De spurt på telefon hva jeg skal ha, "Bare klipp" sa jeg. Jeg er utelandske men for meg klipp betyr: vask, klipp og styling etterpå.

Er det nå meg som misforstår hvordan det er her i Norge, eller hva? Var nok for sjenert å si i fra eller spør fordi jeg regnet med at det var meg som tok feil, men ble så lei meg å gikk i fra salongen med "skittent" hår, selv om det så jammen fint ut, allikevel....

Hva synes dere? Det betalt jeg jo over 600-, kr for, synes at det burde inkludere vask og styling!! :forvirret:

Endret av royaltrux
Videoannonse
Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet

Det var dyrt for bare en klipp.

Men at det bare var en klipp du fikk skyltes nok at det var kun det du ba om. "vask klipp og føn" heter det om det er det du vil ha :)

Trist du fant det ut på den måten, for er du som meg så gleder en seg til frisøren!

Skrevet

"Bare" klipp tolkes jo bokstavelig da.. Da sier du jo at du BARE skal ha klipp! Men når jeg går til frisøren spør de absolutt alltid om vask. Og 600 kr ja da skulle du absolutt fått vasket det!

Skrevet

Ja, jeg forstår midt på at det var nok bokstavelig talt "bare klipp"...dumt at hun ikke spurt en gang da på telefon men nå vet jeg i hvert fall.

Ja, det er veldig dyrt, men hun er sånn "Senior Stylist" eller dvs. ganske erfart, så det er nok derfor det koster mer. Etterspørsel osv... :)

Skrevet

Du har nok vært utsatt for det typisk norske: de gjør det de blir bedt om og er ikke så opptatt av hvordan resultatet ser ut. Det er ikke så farlig, for kunder kommer igjen. Jeg klipper meg ofte i utlandet og ikke søren om en skal få lov til å forlate frisørsalongen uten at håret er vasket, ofte inkludert hodebunnsmassasje, og veldig fint stylet. For andre skal se at de har gjort en skikkelig jobb. En skal ikke trenge å be om å se skikkelig ut når en først gir så masse penger. Det er inneforstått.

Skrevet

Det er mye dårlige frisører omkring i landet her... Service er et fremmedord for mange. En gang jeg var og klippet og farvet håret, måtte jeg sitte der og føne håret selv. De rett og slett ba meg føne det selv, fordi de hadde det så travelt at det ville ta for lang tid under sånn som du sitter under som gjør at håret blir tørt. Pluss frisøren styla ikke håret etterpå og jeg sa jeg hadde tenkt meg å fått det styla til slutt da, men da sa hun bare "Men du bruker vel ikke så style det så mye til vanlig heller, gjør du det?" Fornærma gikk jeg derfra - og gikk aldri tilbake dit. :roll: For tiden går jeg til lærling, og hun er kjempeflink når hun vasker håret med hodebunnsmassasje og alt.

Skrevet

Det er dessverre blitt mer og mer vanlig har jeg sett :forvirret:

En skulle da tro det er bedre for frisøren og holde på med et nyvasket og vått hår? Jeg synes det er for ille å måtte betale for at de skal vaske det og tørke det. De vil ha rent hår og da får de fikse selv. Og de burde iallefall føne håret dersom de har fuktet det. Uten å tørke blir det jo en halvveisjobb!

Det blir som om en maler skulle komme og male. De sier du får vaske veggene og sparkle selv. De maler og legger igjen koster og utstyr uten å vaske de etter seg. :forvirret:

Skrevet

Jeg sier altid "bare klipp", og hos min frisør innebærer det vask og styling også.

Skrevet

Jeg snakket med ei som er lærer på ei frisørlinje, og hun lærer elevene sine at de alltid skal vaske håret og jobbe med rent hår. Hun sa at det er best, også for utstyret dems (saks osv) Jeg syns det er bra at hun lærer dem å alltid vaske håret til kunden. Men så er det det da, at når de får seg en lærlingeplass så er kanskje reglene på frisørsalongen de kommer til annerledes. Fordi mange tenker tid er penger, og de sparer både tid og produkter på å ikke vaske håret. Det er synd at det skal være sånn, for jeg ville heller foretrukket å vaske og style håret til kunden for at andre skal se at på den salongen er de flinke osv.

Skrevet

datteren min var hos frisør sist lørdag. Har har tykkt langt nydelig hår, og ville ha det litt kult oppklippet. Frisørdama gir seg til å begynne å tynne ut håret veldig ved å skjære i det. Jeg står ved siden av og spør hvorfor hun gjør sånn, vi hadde ikke sagt noe om at vi ville få det tynnet ut. Så greier dama å si at tykt hår ikke er nor fiont og at hun gjorde oss en tjeneste.... :overrasket:

Jeg sa at jeg ikke ville hun skulle tynne det ut og at hva som er finest av tykt og tynt hår er en smakssak. Da mente hun at vi ikke visste hva vi snakket om og at det ikke gikk an å klippe opp håret uten å skjære det tynt først. Og at vi godt kunne gå til en annen frisør, lørdag klokka to siste helg før skolestart.... :roll:

Vi går ALDRI dit igjen, hun fikk ikke så mye som en krone i tips.

Skrevet

Herregud så mye skrivefeil jeg greier å få ned når jeg har det travelt.... :ler:

Skrevet
:overrasket: Betalte dere? Jeg hadde nekta å betalt! Hvor var det?
Skrevet

Spør du meg?

ja vi betalte, vi fikk ikke det vi hadde bedt om, hun klippet ikke halvparten så mye som vi hadde sagt og hun var sur hele tida. Jeg vet jeg burde ha klaget, men det er ikke så lett når du har en svært pinlig berørt trettenåring i stolen.. Hadde det vært meg sjøl kan jeg llove deg hun hadde fått høre det

Skrevet

-og det var på Triadensenteret i Lørenskog

Skrevet

Ja, da vet vi hvor vi IKKE skal gå! Skjønner ikke at frisører kan tillate seg å være sur mot kundene sine... Må være bra ubehagelig å være kunde da...

Skrevet

I mange salonger nå, må man betale for alt. Både vasking og styling, selv om du klipper deg der..

Skrevet

Frisører som alltid har en egen formening om hvordan kunden skal være på håret er en av grunnene til at jeg ikke liker å gå til frisøren. Alltid redd for at de setter i gang med noe jeg ikke har bedt om.

Skrevet

Ja jeg gidder i allefall ikke mer. Skulle ønske jeg hadde funnet en fast frisør som kjente meg, men jeg blir jo aldri fornøyd, så....... :sjenert:

Skrevet

I mange salonger nå, må man betale for alt. Både vasking og styling, selv om du klipper deg der..

Ja, men da burde de ha det inkludert i prisen liksom.

Jeg har hatt mange dårlige frisøropplevelser der de har klippet helt annerledes enn det jeg ba om. En gang ble jeg rett og slett skamklipt fordi hun misforsto helt hva jeg ville ha, og det jeg ville ha var noe som var veldig in den gangen men det var tydelig at frisøren ikke forsto hva som var in. Er veldig forsiktig nå med å velge frisør, syns det er så mange som ikke kan jobben sin... Hørte om en som fikk klippet hakk i øret sitt og blødde i flere dager etterpå.. *grøss*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...