Gå til innhold

Ble ikke takket i tale

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt.

Jeg har nemlig opplevd akkurat det samme selv! Til og med det med kjolen som jeg måtte kjøpe. Hjalp til med innkvartering av tilreisende gjester, utdrikningslag, hår, sminke etc etc. Ikke har hun takket meg i ettertid heller.

Jeg har aldri nevnt det for henne , men må inrømme at jeg ser på henne som utakknemlig og egoistisk. Denne innstillingen fra hennes side har også vist seg i mange andre sammenheng også, så det er vel bare sånn hun er mot meg. Jeg orker ikke lenger involvere meg så sterkt i livet hennes lenger, fordi jeg alltid blir skuffet over hvordan hun behandler meg.

Og nei; jeg synes ikke det er vi som er selvsentrerte. :overrasket: Som en gjest over her skrev at du var..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde foelt meg selvsentrert om jeg hadde reist meg og gaatt midt under talen, eller snakket med andre enn min mann om dette. Fokuset skal selvsagt vaere paa bruden og brudgommen denne dagen! Jeg kommer nok over dette, er ikke SAA alvorlig, selv om jeg syntes jeg ble litt kjipt behandlet. Uansett er jeg glad for at jeg slipper aa vaere forloveren hennes igjen, for det var et utrolig styr aa arrangere utdrikningslag etc. Selv om det skal vaere en aere aa vaere forlover, synes jeg det er veldig mye jobb som forventes. Men det er en avsporing. ;)

Gjest beekeeper
Skrevet
En brud, eller brudgom for den del, bruker da ikke store deler av talen sin til å takke hjelperne sine i det vide og det brede.  Jeg har vært i mange bryllup, og ikke en gang har jeg hørt at noen har takket hele hjelpekorpset med navn.

Det er brudeparets dag, og talene skal være til og om dem.

Dette er så smålig at jeg nesten ikke kan tro det er sant.

Håper iallefall du er såpass voksen at du ikke sier noe til henne i ettertid. 

Jeg synes rett og slett du virker veldig selvsentrert.

Skjønner du ikke at hun kunne bli litt såret av det da?

Greit nok om hun kanskje overreagerer, men det er naturlig at andre er mer følsom enn deg.. jeg synes faktisk det riktige hadde vært å tatt det opp med bruden i ettertid jeg, da hadde man fått oppklart saken med en gang.

Jeg synes uansett at du svarer på en nedlatende måte!

Skrevet

Jeg husker tilbake paa mitt eget bryllup, og hvordan jeg planla talen min. Syntes det var naturlig at jeg skulle takke de som hadde gjort en innsats for oss - hun som sydde kjolen, forlover, venninner som deltok i utdrikningslag, foreldre, de som leste og sang i kirken osv. Men jeg hadde jukselapp, for jeg vet hvor lett man kan glemme det man skal si naar man holder tale. Mens bruden fikk skikkelig skryt av moren sin etterpaa for at hun var "en fantastisk taler som ikke trengte huskelapp" - hmm..

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg forstår du kjente hjertet sank der og da, men det er virkelig ikke noe du bør ta opp :)

Skrevet

Fantastiske talere er nettopp de som har tenkt gjennom det de skal si på forhånd, og som velger sine ord med omhu. Da unngår man sånne episoder.

Skrevet
Jeg forstår du kjente hjertet sank der og da, men det er virkelig ikke noe du bør ta opp :)

Som jeg har sagt mange ganger - nei, jeg kommer IKKE til aa ta det opp! ;)

Skrevet
Jeg husker tilbake paa mitt eget bryllup, og hvordan jeg planla talen min. Syntes det var naturlig at jeg skulle takke de som hadde gjort en innsats for oss - hun som sydde kjolen, forlover, venninner som deltok i utdrikningslag, foreldre, de som leste og sang i kirken osv. Men jeg hadde jukselapp, for jeg vet hvor lett man kan glemme det man skal si naar man holder tale. Mens bruden fikk skikkelig skryt av moren sin etterpaa for at hun var "en fantastisk taler som ikke trengte huskelapp" - hmm..

Hun husket vel å takke moren da ;)

Nei, skjønner godt at du ble litt skuffet. Det hadde jeg blitt også...

Gjest lilletroll
Skrevet
Grunnen til at hun sa det hun sa, tror jeg, er at hun ville forklare overfor de andre venninnene sine hvorfor hun ikke valgte en av dem som forlover, da hun har veldig mange venninner, flere av dem som er like naer henne som meg. Men uansett synes jeg det var lite omtenksomt sagt, og er fortsatt litt lei meg...

Der tror jeg du er inne på noe vesentlig. Hun ønsket nok å uttrykke at det var mange hun kunne valgt som hun også er glad i.

Men jeg forstår godt at det føles sårt!! :klem:

Skrevet

Er glad jeg ikke takket så mange spesielt i min tale. (Min mann takket sin forlover på forhånd for talen hans, under tvil, men min forlover holdt ikke tale, så da var ikke det naturlig heller.)

Takket kun generellt alle som hadde tatt på seg oppgaver. Og spesielt foreldre, som på en måte jobbet hele kvelden, og fortjente en kjempetakk for innsatsen. (De ble litt lidende under at vi ikke ønsket at gjester med oppgaver skulle ha ansvar etter middagen.)

Men nå hjalp jeg min forlover å finne billigst mulig kjole, og takket henne masse etter at hun arrangerte verdens hyggeligste UL! (Så jeg håper hun vet jeg setter veldig pris på all hjelpen jeg fikk!)

Synes venninnen din godt kunne tenkt seg om en ekstra gang og enten hatt huskelapp over ALLE hun ville takke, eller heller takke generellt, og ta spesielt med hver enkelt senere.

(Og å nevne at hun hadde problemer med å velge forlover, uten å si noe om at hun hadde valgt rett/du hadde vært til stor hjelp el.l. synes jeg er direkte uhøflig. )

Skrevet

Hmm.... Ja, jeg er nok litt doermatte for denne venninnen. Hun er en ganske omsvermet type, har alltid vaert veldig populaer blant begge kjoenn - smart, veldig pen, vellykket paa alle maater, og veldig sosial av seg - men hun er til tider litt selvsentrert, det skal jeg innroemme. Naa har jeg flust med svakheter jeg ogsaa, og tross alt er hun veldig soet og hyggelig. Tror det er mest naar hun er sammen med flere om gangen at det kommer frem at hun ikke er saa god paa aa skulle vaere hyggelig mot flere paa en gang, husker fra tenaarene at jeg alltid foelte hun glemte meg hvis hun tok meg med paa fest der jeg ikke kjente noen osv.

Saa det kan nok forklare en del. Men vi har kjent hverandre saa lenge at det skal nok mer til for at jeg ikke vil vaere venninne med henne.

Skrevet

Jennifer Aniston glemte å takke sin mann Brad Pitt dengang hun fikk en Emmy eller hva det var. Kanskje like greit idag, men dengang fikk det oppmerksomhet.

Høres ikke ut som at hun mente å være ekkel, hun hadde vel ikke valgt deg hvis hun ikke likte deg.. Hun prøvde nok å formidle, om enn litt klønete, at hun har mange gode venninner som var verdige kandidater til rollen, og at ikke du ble valgt fordi du er bestevenninnen. Hun ville si det til hele forsamlingen og ikke bare de, gi litt honnør til hele venninnegjengen offentlig. De som er der i hverdagen for henne (du også).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...