Gå til innhold

Reklame

Fremhevede innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet

Reklame kommer i mange former. Noen er morsomme, noen er ekle, stygge eller provoserende. På et velværeforumet j så er det en ganske stor reklame hvor det er bilde av en dame som det ser ut som at sikler sperm. Dette er en reklame for en skobutikk. Mange på dette forumet mener denne reklamen er ekkel, mens andre igjen mener den er god fordi den skaper oppmerksomhet. Er en ekkel reklame som få mye oppmerksomhet en god reklame?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, den fanget jo absolutt min oppmerksomhet. Men jeg synes den er så vemmelig at de kan ha skoene sine for seg selv........

Skrevet

Det er godt mulig at man ser en reklame og reagerer med avsky, du kan til og med bli såpass støtt at du velger å boikotte produktet det reklameres for, men det viktigste er at reklamen blir lagt merke til. Og merket det reklameres for blir også forhåpentligvis lagt merke til.

Om en god stund, når reklamen glemt, så kommer du over merkenavnet igjen. Og selv om du ikke husker helt i hvilken sammenheng du har det fra, husker du dette merkenavnet. "Oi! Dette har jeg faktisk hørt om!" Og det er vel sannsynelig at du har lettere for å kjøpe et merke du har hørt om, enn et helt ukjent et.

Gjest FunnyMe
Skrevet
Reklame kommer i mange former. Noen er morsomme, noen er ekle, stygge eller provoserende. På et velværeforumet j så er det en ganske stor reklame hvor det er bilde av en dame som det ser ut som at sikler sperm. Dette er en reklame for en skobutikk. Mange på dette forumet mener denne reklamen er ekkel, mens andre igjen mener den er god fordi den skaper oppmerksomhet. Er en ekkel reklame som få mye oppmerksomhet en god reklame?

Er det et Bianco du tenker på? De boardsene med en unggutt og en eldre (sannsynligvis rik og gjerrig) dame, vs. en ung pike og en eldre mann?

Tror samtlige i målgruppen er inneforstått med budskapets ironi; :)

"Nå behøver du ikke å legge deg i knestående for familien. Her har vi kule sko til lave priser".

Mye lettere å catche målgruppen med et morsomt og spissformulert bilde, som de fleste kjenner seg igjen i, enn en "tung" punchline.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan noen får det der til å bli sperm.

Skrevet

Har heldigvis ikke fått med meg hvilket merke den ekle sikledama reklamerer for.

Skrevet
Har heldigvis ikke fått med meg hvilket merke den ekle sikledama reklamerer for.

Samme her. Problemet er jo at jeg ikke vet hviket merke jeg skal boikotte...men det gjør jeg sikkert likevel da jeg stort sett handler på de rimeligere skobutikkene. :ler:

Skrevet
Jeg skjønner ikke hvordan noen får det der til å bli sperm.

Hun ser ganske kåt og skuffet ut, da. Som;

"Åh, kom du i munnen min? Søren heller, jeg som hadde lyst på vaginalt samleie. Får du den ikke opp igjen, sier du? Din jævla drittsekk!"

Hans sperm er blank som spytt fordi han har spist den rette maten som skaper denne konsistensen.

Skrevet

Skoene er til å sikle etter, vet du :klappe::ler:

men jeg syntes den å er litt ekkel..

Gjest Bellatrix
Skrevet
Skoene er til å sikle etter, vet du  :klappe:  :ler:

men jeg syntes den å er litt ekkel..

Ja, jeg har skjønt at det er det som er budskapet, men bildet er ekkelt.

Skrevet

Ja vet.

Dessuten ser man at det er bare vanlig vann som renner ut av munnen.

Om ikke det er ekkelt, er det dårlig laget :Nikke:

Gjest LilSweetie
Skrevet

Hvis det er en reklame jeg blir provosert av har jeg lyst til å boikotte produktet, selv om det er noe jeg vanligvis kjøper/kunne tenkt meg å kjøpe. Det glemmer jeg selvfølgelig etter noen uker, men i den perioden har reklamen hvert fall ikke virket positivt på meg....

Jeg blir f.eks provosert av Aftenpostens nye reklamekampanje, mens jeg liker Morgenbladets. Jeg abonnerer ikke på noen av avisene, men den siste uken har jeg kjøpt Morgenbladet (i tillegg til dagsaviser) og ikke Aftenposten. Går sikkert snart over, men Aftenposten har nå hvert fall ikke tjent noe på dette av meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...