Gå til innhold

hva jobber dere med ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest maria.j

eller hvilken jobb har dere ?

er der fornøyd med lønna ?

selv jobber jeg i kassa på rimi og er bar sånn passe fornøyd med lønna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Selv arbeider jeg (midlertidig) som vaskehjelp, og er ikke spesielt fornøyd med lønna nei. (I alle fall ikke i år som de trekker skatt av den! (begynte i november, så jeg hade frikort i fjor)

Ja, jeg søker og jeg søker, jeg vil ha en skikkelig jobb! (Dvs, en som står i stil til utdanninga mi!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med markedsføring innen IT. Er passelig fornøyd med lønnen, men har ikke hatt lønnsforhøyelse på 2 år. Håper på en bra opp-justering om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

*lese signaturen til kira* Og lese den en gang til. NESTEN russemottoet mitt det der. Men jeg hadde "Hvordan kan jeg tenke før jeg snakker....."

*mimre* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med mennesker med psykisk utviklingshemming ...i miljøterapeutstilling.......

Er ikke fornøyd med lønna, selv om vi fikk et "løft" i lønnsforhandlingene i fjor vår.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører taxi.

Er drosje eier og tjener forholdsvis bra..... alt er jo selvfølgelig relativt.

Det beste er ikke lønna men friheten :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på attføring,og det er ikke så mye å rope hurra for :( Venter på å få komme på tiltak,og til høsten blir det skole,skal bli medisinsk sekretær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er student.

Men søker jobber i fleng.

Får ikke jobber fordi jeg ikke har førerkort, men jeg kan jo ikke få meg førerkort med mindre jeg har en jobb.....:evil: :evil: URETTFERDIG....

(Dårlig økonomi.)

Vanskelig dette her. Dårligere med jobber enn noen sinne tror jeg.

Klem, Diva

(P.S.Jobba først i en Kiwi-butikk og så har jeg jobbet som helsesekretær både i Oslo og i Larvik før jeg begynte på høgskolen)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lærling på sykehjem, og lønna er forkastelig, og det vil den fortsette og være en stund. blir bedre når jeg har tatt fagbrevet, men trenger nok ikke rope hurra da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som markedskonsulent i en stor organisasjon i Oslo. Kommer nok aldri på noen lønnstopp så lenge man blir i denne bedriften, BUT THEN AGAIN; gresset er ikke alltid grønnere.....har så gode kolleger her, hvorav mange er mine personlige venner, jobben er utviklende og selvstendig og jeg har d fritt og fint, gratis videreutdanning og selvfølgelig alle kurs som er relevante, vi har en flexitidsordning som virkelig ER fleksibel, god personalpolitikk....så, ja, jeg trives og syns jeg har vært heldig.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg er IKT-lærling for en kommunal bedrift i Oslo.

Lønna mi er bra den.. Til å være lærlingelønn. (Men jeg trenger det. Dyrt å bo i oslo)

Men så har man jo en teori om at man aldri tjener nok og uansett hvor mye man tjener rekker det AKKURAT ut måneden...

Fikk lønning i dag.. Da hadde jeg 62kr på kontoen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

"litt mer hadde ikke skadet" det gjelder nok oss alle. Men når jeg tjener under 100 kroner timen, før skatt, og ikke engang jobber fulltid, ja da skal det noe til å betjene husleie, strøm, lånekassen, mat +++ Vel, nå fikk jeg inn 13000 på konto i går, det var jo overveldende. Men da jeg selv regnet ut at jeg skulle ha rundt 8500 så sier det seg selv at enten har de kraftig oppjustert timelønna mi (og dette er min annen lønning,jeg tviler på 50% lønnsøkoning etter to uker :P ) eller så er det en feil en plass. Venter spent på lønnsslippen, men jeg forbereder meg på korrigering på neste lønning, da blir det lite i februar, så her er det bare å spare...

Heldigvis er jeg ikke alene, da hadde jeg ikke klart det (selvsagt hatt mindre leilighet, men i praksis hadde nok alternativet vært å flytte hjem til mine foreldre) Vi er to, tjener magert begge, da vi jobber midlertidig i påvente av "skikkelig jobb", men vi klarer oss på et vis. Sånn sett er overtid en fin ting! Sambo skla rettmessig ha utbetalt rundt 13000 i februar, så kanskje lånekassen og huseier kan få sitt, strømmen kan betales og vi LIKEVEL kan spise? Det ville vært fint :)

Ja, slik er økonomien, det holder "akkurat" for oss alle uansett hvor mye eller lite vi tjener trur jeg. Gleder meg til den dagen jeg kan begynne å SPARE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zalomine

Jeg jobber 80%, og min beregning på 8500 var altså egentlig også basert på ANTAKELSER om skatt, som ikke slo inn (jeg og sambo oppga identisk informasjon da vi ba om nytt skattekort. Han fikk 25%, jeg fikk tabellkort jeg, mien beregninger var gjort utfra et anslag om 25%, da jeg helt ærlig antok at lik inntekt, lik gjeld, like rentesbetalinger, (og selvsagt null formue) skulle gi lik skatteprosent også. slik ble det ikke. Jaja.

Egentlig klager jeg ikke, jeg jobber 6 timer om dagen, inkludert 45 minutter matpause, og har altså betalt for 6 timer, enda jeg er ferdig en halvtime før tiden (og har betalt matpausa) så sånn sett er ikke betalinga så ille, men når man går omtking i de DRITTskittne kjøkkene der studenter roter, så føler man av og til at knapt 600 kroner (før skatt) for en dag som består av 21-22 kjøkken med korridorer, og 11-12 etasjer med trapper egentlig ikke er så mye...

Jaja, jeg søker jo andre jobber... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Jeg er for tiden student og har vært det i over et år nå. (IT) Er ferdig i 2004.

Har 5-års høyere utdanning fra annet fagområde fra før, men har valgt å skifte beite for en periode.

Lisa-Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er arbeidsledig, og jeg er nødt til å få meg en ekstrajobb, eller et eller annet mens jeg søker. Det ser nemelig ut som om jeg kommer til å være arbeidsledig en stund........(men jeg håper jo at noe dukker opp). Det koster å bo, bruke strøm og spise......så jeg er nødt til å finne noe fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Lille blå: Jeg kjenner den følelsen. Det er en slik jobb jeg har nå. En "mens jeg søker jobb". Lykke til i jakta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...