Gjest Fregnedryss ii Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Hvem har dere som toasmaster? Noen i familien? Er det noen som har leid en profesjonell? Syns dette er vanskelig, det er ingen i familien som det faller naturlig å tenke på i en slik rolle. Og jeg synes det virker litt rart å ha en helt fremmed person.. Hva mener dere?
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Vi har en kamerat som kjenner både meg og brudgommen godt. Han kjenner ikke familien, men syntes det er bedre med han som kjenner oss godt enn at han kjenner familien. (H*n ville jo i alle tilfeller kun kjent den ene siden av familien...) Vi får heller være flinke med å gi han informasjon om de forskjellige gjestene. Dette er også en veldig lun og morsom person som er vant til å måtte snakke for seg i store forsamlinger. Tror han vil gjøre en kjempe jobb.
Pinki Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 Vi vil også ha en god kamerat som toastmaster. Har ikke spurt enda, hvis ikke står svigerinnen min (gift med min bror) som nummer 2 på listen! Jeg synes det virker litt upersonlig med en innleid toastmaster. H*n kjenner jo ikke brudeparet en gang! Da er det bedre med en venn som i alle fall kjenner oss, om så han ikke kjenner resten av familien! Det er i alle fall min anbefaling!
Holly Hobbie Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Hvem har dere som toasmaster? Noen i familien? Er det noen som har leid en profesjonell? Syns dette er vanskelig, det er ingen i familien som det faller naturlig å tenke på i en slik rolle. Og jeg synes det virker litt rart å ha en helt fremmed person.. Hva mener dere? ← Toastmaster skrives med t tre steder. Synes kanskje det er rart aa leie inn en ukjent jeg ogsaa, selv om vedkommende er flink. Mamma var faktisk toastmaster en gang, og hun er ikke noen typisk "toastmastertype." Men hun gjorde en glimrende jobb! Man trenger ikke vaere standup-komiker for aa ha den rollen, saa lenge man ikke er livredd for aa snakke i forsamlinger og er godt forberedt saa gaar det sikkert bra!
Koriander Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 Jeg har vært i bryllup med innleid toastmaster en gang, og for å være helt ærlig synes jeg det var en ganske spesiell opplevelse. Vedkommende ble mer en underholdningsartist enn en som kunne bidra til å bringe gjestene sammen ettersom han ikke hadde noen kjennskap til gjestene eller talerne. "Neste taler er Tone - eh nei Tove - som er brudens tante osv"... Hvis du klarer å finne noen av gjestene som kan fikse dette anbefaler jeg det. Det er egentlig ikke så viktig at toastmasteren er verdens festligste (kanskje til og med en fordel, så sant vedkommende også innser sin begrensning) bare h*n holder tunga rett i munnen i forhold til pliktene sine.
Lassie Skrevet 26. august 2006 #6 Skrevet 26. august 2006 Vi valgte en venninne - den som vi var sikker på at ville fikse det.
Gjest gjesta Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Vi skal ha min onkel. Jeg vil ikke ha en fremmed toastmaster i bryllupet, bryllupet er for de som står oss nærmest, og jeg ville syntes det var unaturlig at en person som vi ikke kjenner skulle være med i bryllupet og snakke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå