Gå til innhold

Nabo som truer barna våre.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

med politi og barnevern. Hva gjør man da?

Vi har også hatt våre krangler med naboen, og nå snakker vi ikke mer sammen.

Vi hilser ikke på hverandre, vi går rett forbi naboen o.l.

I det siste har naboen begynt og true barna våre og venner av barna.

Barna har sagt til oss at naboen har sagt at de må ikke bråke for da må vennene gå hjem. Og naboen har sagt til våre barn flere ganger at hvis de bråker når de kommer hjem, så kommer naboen til å ringe politiet, så kommer vi i fengsel, mens barna havner på barnehjem :overrasket:

Det nytter ikke å snakke med naboen, vi har prøvd. En annen nabo som også har vært i konflikt med samme nabo, fikk tips om konfliktmøte fra politiet. Situasjonen mellom de to er litt verre enn vår situasjon, men enden på visen ble at naboen som truer med ting, ikke ville være med på et sånt møte.

Nuvel...nå er begeret fullt for min del. Vi har fra før klaget på denne naboen 2 ganger til styret. Naboen har sagt at hvis man får 3 klager på seg, så må man flytte.

Jeg vurderer å klage på naboen enda en gang pga at naboen truer våre barn og deres venner. Barna kan ikke en gang være ute på altanen. Den minste lyd og naboen står i vinduet og ser sint og surt bort på oss.

Det nytter kanskje ikke å anmelde naboen og jeg synes det er et drastisk steg å ta, men jeg har fått fullstendig nok av naboen. Styret i borettslaget har også foreslått det, men jeg er redd det vil gjøre ting verre enn det er.

Naboen har oppført seg sånn mot alle som bor her. Med mindre de ikke bråker og er snille og greie. Naboen går som oftest etter barnefamilier ser det ut som.

Mannen gikk ned på døren til naboen en gang og ville ta opp dette med truslene og barna, men naboen ville ikke åpne døren, så naboen er ikke interessert i å snakke om det.

Vi har som sagt hatt våre krangler med naboen før i tiden og det gikk ingen vei, så nå går naboen over på barna våre og truer dem istedet.

Og datteren vår var veldig bekymret for dette i lang tid, så dette har gjort et stert inntrykk på datteren vår. Hun var redd for at politiet skulle komme hjem til oss.

Og da synes jeg naboen har gått langt over streken når naboen skremmer barna på den måten.

Men hva kan vi gjøre? Vi har ingen bevis, så det blir ord mot ord.

Jeg har fått nok og orker ikke mer. Desverre så kan vi ikke flytte, så jeg må bare bite i meg surheten fra naboen hver eneste gang naboen truer med ting.

Og styret kommer sikkert ikke til å gjøre noe heller......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei huff, dette må dere anmelde til politiet.

I verste fall så gjør ikke politiet noe, men hvis mannen får flere anmeldelser på seg, så vil det nok bli aksjon.

Sikkert lurt å snakke med barna deres. Fortell at denne mannen er litt forstyrret, og forsikre dem om at barnevernet/politiet IKKE kommer hjem til dere pga han. Jeg har jobbet i BUP, og barnevernet er noe mange barn er livredde for..

Skrevet
Nei huff, dette må dere anmelde til politiet.

I verste fall så gjør ikke politiet noe, men hvis mannen får flere anmeldelser på seg, så vil det nok bli aksjon.

Sikkert lurt å snakke med barna deres. Fortell at denne mannen er litt forstyrret, og forsikre dem om at barnevernet/politiet IKKE kommer hjem til dere pga han. Jeg har jobbet i BUP, og barnevernet er noe mange barn er livredde for..

Mannen min er litt skeptisk til å anmelde naboen til politiet. Fordi han er også redd for at det kan bli mer problemer enn det allerede er.

Vi har forklart barna at politiet kommer ikke hjem til oss pga at barn bråker.

Vi har også sagt at barna ikke skal bry seg om hva naboen sier, for det naboen sier er ikke sant.

Skrevet

Du gjør en veldig stor feil i en konflikt da. En del av den infoen du gir i innlegget ditt viser jo at du baserer deg på hva naboen, han du er i konflikt med, sier om hvordan ditt og datt er. I en konflikt skal man aldri basere virkligheter på hvordan motparten fremstiller dem fordi motparten vill alltid fremvise "fakta" til fordel for dem selv.

Jeg kan aldri tenke meg at politiet, barnevernet eller borettslaget vill gjøre som naboen sier, men det at du tror på han gangner hans sak. Noe som indirekte motiverer han til å fortsette.

-Send inn en !skriftelig! klage til borettslaget om at naboen din plager barna dine.

Ta en kopi som du har selv.

-Ring politiet, lokal politiet ikke nød nummeret, og fortell om naboen som truer barna dine og be dem om råd. Dette gjør du bare fordi du vill at noen i lokal politiet vet om situasjonen evt før han anmelder dere for noe teit. Ikke at en anmeldelse er noe å bry seg om i slik situasjon som dette. Husk å be om navn på politimannen så du har en refferanse. Nb, dette er ikke noe vits om du bor i en storby, ingen vill husket det, men i et mellomstor samfunn vill det funke.

-Fortell naboen rolig at siden han har truet barna tidliggere så SKAL han ikke snakket med dem mer. Om han truer dem igjen kontakter du politiet. Dette vill han helt sikkert ønske å "diskutere", men bare si at du har sagt ditt og gå. Truer han barna dine igjen, ring politiet og fortell dem at barna dine blir truet av naboen. Om de ikke har "tid" til å komme, tro meg de kommer ikke envær gang man ringer dem for noe, så spør om de kan ta å ringe naboen å snakket med han. Legg også til at du er "redd" naboen, om du virkelig er det eller ikke spiller ingen rolle, men det hjelper din sak. Skriv så en ny skriftelig klage til borettslaget.

-Bare husk å ikke bli frustert over borettslaget manglende tiltak. Det er forstålig å bli det, men om du skaper konflikt med dem vill det gangne din motpart. Det er bedre å bare "leve med det" og heller lobby dem, være hugglig/kompis, slik at om det blir til en sånn konflikt at de bare MÅ gjøre noe så har de bare godt å si om deg.

Om dem ikke gjør noe så kan du i allefall være trygg på at dem heller ikke vill kaste deg ut "for bare 3 klager", som btw bare er bullshitt fra naboen din.

-Om borettslaget ikke gjør noe i starten kan du nok bare fortsett dette til det har kommet så mange klager at de føler seg nødt til å gjøre noe. Trolig kommer han ikke til å bli kastet ut da, bare sånn at du er klar over det, men det viktigste er vell at han ikke plager dere.

Skrevet

Til siste gjest:

Denne naboen har veldig mange klager på seg. Styret vet om det og hvordan naboen oppfører seg. Naboen er kjent for dette i hele nabolaget.

Jeg bryr meg ikke om naboen i det hele tatt, men jeg irriterer meg over at naboen truer barna på denne måten.

Å ta det opp med naboen går ikke, da naboen ikke vil diskutere det i det hele tatt.

Jeg har aldri trodd at politiet og barnevernet kommer på døren, for jeg vet jo at de ikke gjør det på naboens grunnlag.

Naboen er kjent hos politiet i tillegg, så politiet vet om denne naboen.

Jeg har ingen planer om å komme i konflikt med styret, så jeg unngår det.

Jeg vil ha mitt på det rene, mens naboen har ikke sitt på det rene og er kjent over hele nabolaget for det.

Naboen har holdt på sånn som dette i mangfoldige år. Plager alle og enhver som kommer og går.....

• 14 år senere...
Skrevet
Gjest Sinna skrev (På 25.8.2006 den 16.08):

Til siste gjest:

Denne naboen har veldig mange klager på seg. Styret vet om det og hvordan naboen oppfører seg. Naboen er kjent for dette i hele nabolaget.

Jeg bryr meg ikke om naboen i det hele tatt, men jeg irriterer meg over at naboen truer barna på denne måten.

Å ta det opp med naboen går ikke, da naboen ikke vil diskutere det i det hele tatt.

Jeg har aldri trodd at politiet og barnevernet kommer på døren, for jeg vet jo at de ikke gjør det på naboens grunnlag.

Naboen er kjent hos politiet i tillegg, så politiet vet om denne naboen.

Jeg har ingen planer om å komme i konflikt med styret, så jeg unngår det.

Jeg vil ha mitt på det rene, mens naboen har ikke sitt på det rene og er kjent over hele nabolaget for det.

Naboen har holdt på sånn som dette i mangfoldige år. Plager alle og enhver som kommer og går.....

Hvordan gikk det, TS? 

Anonymkode: 4d49b...5f8

Skrevet

Jeg har tenkt på dette i flere år. Jeg får ikke sove på nettene 

Anonymkode: 5e88a...b27

Skrevet

Det er så lenge siden at barna er sikkert voksne og har flyttet hjemmefra for lenge siden. 

Anonymkode: 423ad...149

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er så lenge siden at barna er sikkert voksne og har flyttet hjemmefra for lenge siden. 

Det kan likevel hjelpe noen som går gjennom noe lignende akkurat nå 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det kan likevel hjelpe noen som går gjennom noe lignende akkurat nå 

Du burde heller opprette en ny tråd der du beskriver problemene du har.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du burde heller opprette en ny tråd der du beskriver problemene du har.

Jeg har ikke barn :) Jeg tenker på andre mennesker der ute....

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for avsporinger og svar til det. 

_popcorn_, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...