Gå til innhold

utroskap, gå eller bli?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg giftet meg for et år siden med mann jeg hadde kjent et års tid og som jeg elsket over alt på jord. Alikeve i de siste månedene har ting falt litt sammen. Det begynte vel at jeg følte at alt jeg gjorde var galt og han reagerte med en ukotrollert sinne og sårt raseri. Vi sov i seperate rom, snakket ikke sammen, tilbringte helgene hver for oss og snakket ikke sammen. Vi var forsatt venner og kranglet egentlig lite, men romantikken var helt død.

Så begynte jeg å henge med en kollega og vi flørtet litt og en helg havnet vi i seng.. Vi forsatte med å snakke sammen og jeg begynte vel å få litt følelser for ham og han for meg.

Mannen har mistanker, men jeg har nektet for alt samtidig som jeg har sagt at dette ekteskapet ikke fungerer og at jeg ikke kan bli slik ting er nå. Saken er at jeg ikke er sikker på om jeg vil bli og ordne opp i ting.

Skal jeg si sanheten, skal jeg bli eller skal jeg gå?

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, selv om jeg vet mye er min feil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du se en fremtid med mannen din etter alt dere har gått gjennom? Du sier at romantikken døde før du hadde sidesprang.

Dere har ikke kjent hverandre så altfor lenge heller, slik at dere har blitt kjent med absolutt alle hverandres sider på godt og vondt.

Det diskuteres om gresset er grønnere på andre siden. Mange hopper over og angrer, andre finner ut at det var det riktige å gjøre. Vet ikke hva jeg skal råde deg til, det blir vanskelig ettersom jeg bare har lest et innlegg fra en totalt fremmed...

Det høres ut som om det ikke kommer til å holde, at dere har utviklet forholdet til mer et vennskap enn kjærlighetsforhold. Det er en fallgruve mange detter nedi. Jeg har gjort det selv.

Vet ikke helt hva jeg mener med å skrive et svar til deg i det hele tatt, men DU kjenner deg selv best, DU kjenner deres forhold, DU føler det du føler. Hva sier magefølelsen? hva sier hjertet og hva sier hjernen? Hva er best for at DU skal få et godt liv som du har alt du trenger i?

Dette er vanskelig, men let i sjelen din og lek med tanker. Husk at du overlever alt, du kan tilpasse deg alt.

Du er tross alt (sikkert) en sterk og stolt KVINNE!

Lykke til (",)12

Skrevet

Ikke gi opp enda. Dere kan jo forsøke familieterapi? Det er mulig å "vekke" romantikken igjen. Jeg er ikke enig i at vennskap er en fallgruve. Er dere gode venner kan dere vel snakke sammen også.

Håper du prøver litt til.

Smil icon_smile.gif

Skrevet

Beklager, men jeg tror ikke at dette kommer til å fungere igjen. Muligens kan det løse seg hvis dere separeres og bor fra hverandre, men slik det er nå tror jeg ikke at dere kan leve særlig lenge.

Du tenker på en annen og det gjør kanskje han også? Dere kan jo ikke være gift og tilbringe all tid hver for dere. tenk så ulykkelige dere kommer til å bli!

Er nok enig i at dere har gått litt fort fram. Kanskje dere skulle ha bodd sammen i minst 3 år før dere giftet dere. Det første året er jo bare fryd og gammen.

Jeg synes at du skal fortelle mannen din om den andre mannen. Se på hans reaksjon og la ham ta avgjørelsen. Enten gir han blaffen, går fra deg eller ønsker å prøve på nytt. Hvis han velger det siste må du ta et valg. Ønsker du å gjøre et nytt forsøk og droppe den andre? Tror du virkelig at dere kan leve sammen etter dette og vil dere (du) bli lykkelig?

Håper at der ordner seg for dere (sammen eller ei)!

• 2 år senere...
Gjest lilletroll
Skrevet

Mannen har mistanker, men jeg har nektet for alt samtidig som jeg har sagt at dette ekteskapet ikke fungerer og at jeg ikke kan bli slik ting er nå. Saken er at jeg ikke er sikker på om jeg vil bli og ordne opp i ting.

Skal jeg si sanheten, skal jeg bli eller skal jeg gå?

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, selv om jeg vet mye er min feil...

Du har jo allerede sagt til mannen at ekteskapet deres ikke fungerer - har det etter det skjedd endringer?

Hvis du allikevel ikke har tenkt å bli synes jeg du i hvertfall skal holde for deg selv dette om denne andre. Ingen vits i å såre ham bare for å såre ham.

Om du skal bli eller gå er det dessverre bare du selv som kan svare på.

Vil du gå fra mannen din for å gå rett over til han andre? Vet du sikkert at han vil ha deg når det blir alvor og du er tilgjengelig? Hvordan føler du deg ved tanken på å ende opp alene? Hvor lenge har disse vanskelighetene pågått forresten? Er viktig ikke å gi opp et ekteskap for tidlig. Jeg tolker det dithen at dere ikke har barn, noe som jo er bra situasjonen tatt i betraktning.

Spørsmålet er ikke hvem du kan leve MED, men hvem du ikke kan leve UTEN....DEN personen er den du skal leve med resten av livet.

*trøsteklemmer* Vet at du ikke har det lett. Har du ikke en venninne du kan snakke åpent med om alt dette?

Gjest gjesta
Skrevet

Sånn for ordens skyld; hovedinnlegget er nesten tre år gammelt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hverdagen kommer til alle. Skal man bare gi opp bare ting blir grått. ? det må o ha bygd seg opp en stund, så da skulle dere egnetlig ike giftet dere, Det er ikke gjort på en uke at følelser frsvinner.

dere har ialefall et komunikajonsproblem. Siden dere velger den lette løsning med ike å prate til hverande,sove på hver deres rom osv.

Det må jobbes med ekteskapet. Hva om dere søkte ekspertråd?

Tror ikke du finner svaret her inne,men du kan få ymse erfaringer fra andre.

Tror du at gresset er grønnere på ande siden? det visner fort der også. Så tenk deg om. I trassen over at ting ikke funderer hjemme, så er det fort gjort å trø feil.

lykke til

mina

Gjest Madeline
Skrevet

Ser ikke at dette forholdet har noe femtid.

Gjest lilletroll
Skrevet

OH JEEZEZZZZ!!!! HVA ER VITSEN MED Å DRA FREM SÅNNE INNLEGG???? Jeg personlig sjekker aldri datoen det opprinnelige innlegget ble skrevet, men dette mennesket som dro den frem fra glemselen har vel hatt litt lite å gjøre kanskje, eller..... :roll:

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg sjekket ikke dato`n, men siden den sto oppført på første side, gikk jeg ut fra at den var ny. Hva er vitsen med å dra fram så gamle innlegg?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Sikkert en gjest som har forferdelig lite å gjøre :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Men det hadde jo vært gøy å vite om forholdet holdt den gangen... *S*

Gjest lilletroll
Skrevet

Ja DET hadde det, men det mennesket er sikkert ikke her lenger....var jo bare en gjest den gang, og da skal det noe til at hun fortsatt er her....men OM hun er her hadde det vært supert å høre hvordan det hele gikk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...