Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i 7. uke. Har blitt forkjøla, og i går tok jeg frem pakken med Strepsils som jeg har liggende i tilfelle forkjølelser. Men så las jeg bak på eska at dersom jeg var gravid måtte jeg konfrontere legen først. Nå var det jo midt på natta, og en uutholdelig hoste, så jeg tok en.

Er det noen som har erfaring med Strepsils? Hva er det som gjør at gravide må være forsiktige med dette?

Skrevet

Jeg ville ikke spist Strepsils, da det er antibiotika i dem, og det bør man får i seg minst mulig av. De selger vel ikke Strepsils i Norge heller.. Kjøp noe annet som lindrer! :)

Men altså, det har sikkert ikke skjedd noen skade at du tok en i natt! ;)

Skrevet

(kjøpt i England...) :)

Takk for svar. :)

Kan kanskje prøve Repsils da? De er jo mye mildere.

Jeg tror ikke jeg har tatt skade av 1, men jeg skulle så gjerne tatt flere, for de gjør jo underverker! ;)

Skrevet

Enig med Fregnedryss. Bruk ikke Strepsils. Sykehusene varsler at det er altfor mye bruk av antibiotika. De ser det igjen i resistante bakterier.

Skrevet

Jeg har kjøpt strepsils i sverige, og i pakningsvedlegget på de står det at det er greit å bruke under graviditeten. Merkelig at det står forskjellig i forskjellige land. Har selv tatt tre fordi jeg hadde vondt i halsen.

• 2 år senere...
Gjest Gjest_morten_*
Skrevet
Jeg er nå i 7. uke. Har blitt forkjøla, og i går tok jeg frem pakken med Strepsils som jeg har liggende i tilfelle forkjølelser. Men så las jeg bak på eska at dersom jeg var gravid måtte jeg konfrontere legen først. Nå var det jo midt på natta, og en uutholdelig hoste, så jeg tok en.

Er det noen som har erfaring med Strepsils? Hva er det som gjør at gravide må være forsiktige med dette?

De inneholder ikke antibiotika men antiseptiske virkemiddel

Skrevet

Hadde nok ikke brukt det om det hadde stått advarsel p pakningen. Jeg kjøpte nesespray her om dagen og spurte eksplisitt om gravide kunne bruke den typen. Ja, det var heilt greit sa apotekern. Da jeg kom hjem sto det på bruksansvisningen inne i pakken at den IKKE burde brukes av gravide eller ammende. Må si jeg ble ganske arg da ja :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...